English Version
English

اضافه وزن باعث کاهش سلامت انسان می‌شود

اضافه وزن باعث کاهش سلامت انسان می‌شود

همسفر زهرا مسافر لژیون تغذیه سالم با وزن 500/73 کیلوگرم در تاریخ 19/12/1401 وارد لژیون تغذیه سالم شدند باراهنمایی همسفر مهدیه در حال سفر هستند و الآن هم به وزن 800/64 کیلوگرم رسیده‌اند در ادامه به مشارکت ایشان راجع به تجربه اضافه‌وزن و تعادل وزن را تقدیم نگاه شما عزیزان می‌کنیم:

ما اگر بخواهیم در مورد هر مسئله‌ای صحبت کنیم اول باید به‌صورت مسئله آن موضوع پی ببریم که آن مسئله را چگونه می‌توانیم حل کنیم. برای کاهش وزن خیلی از انسان‌ها به چندین روش وزن کم می‌کنند ولی موفق نمی‌شوند و علاوه بر مشکلات قبلی چند مشکل دیگر نیز اضافه می‌شود، حتی انسان‌هایی هستند که جراحی می‌کنند یا با قرص و دارو دست به هر کاری می‌زنند که بعداً برای خودشان عوارض بسیاری ایجاد می‌شود.

وزن زیاد روی تک‌تک اعضای بدن ما اثر می‌گذارد، ازجمله: راه رفتن، خواب، سلامتی قلب، جریان خون و حتی وزن سنگین طول عمر را کاهش می‌دهد.

برای کاهش وزن ما در کنگره ۶۰ نمی‌گوییم که فلان ماده خوراکی را نباید بخوریم، آقای مهندس فرمودند: «خوردن هیچ‌چیز ممنوع نیست، همه‌چیز می‌توانیم بخوریم؛ ولی باید به سه نکته توجه کنیم، این‌که چه چیزی بخوریم؟ چه زمانی بخوریم؟ چه مقداری را باید بخوریم؟ مثل همان غذای مناسب، زمان مناسب و مقدار مناسب».

برای کنترل وزن اول‌ از همه به یک ترازو دیجیتالی نیاز داریم که می‌بایستی برای شروع روزانه ۳ بار خودمان را قبل از صبحانه، نهار و شام وزن کنیم. ترازو می‌تواند یک نقش بسیار مهم و بزرگی را داشته باشد؛ زیرا ترازو خودش به ما می‌گوید که چه‌کار کنیم؟ چگونه حرکت کنیم؟ چه چیزی بخوریم؟ و در چه جایی زیاده‌روی کردیم، به‌سرعت خودمان متوجه موضوع می‌شویم.

می‌توان روزی دو عدد تخم‌مرغ آب‌پز در وعده صبحانه بخوریم در این صورت پروتئین تخم‌مرغ نمی‌گذارد ما از صورت لاغر شویم.باید ۲۰ دقیقه قبل از غذا، سالاد بخوریم و همین‌طور در کنار این‌ دستورالعمل‌ها، ورزش و پیاده‌روی خیلی نقش مهم و اساسی دارند.

من نیز قبل از ورود به لژیون تغذیه سالم، با مشکلاتی مثل کمردرد و پادرد خیلی شدیدی مواجه بودم و حتی باکمی راه رفتن تپش قلب می‌گرفتم و ضربان قلبم بالا می‌رفت، ولی الآن شکر خدا باکم کردن وزنم خیلی بهتر از قبل شده‌ام.

از آقای مهندس تشکر می‌کنم که همیشه به فکر سلامتی ما همسفرها و مسافرها هستند، امیدوارم همیشه تنشان سالم و سلامت باشد و سالیان سال سایه ایشان بالای سرِ ما باشد. از راهنمای عزیزم همسفر مهدیه خیلی سپاسگزارم که زحمت ما را کشیدند و در بالا و پایین شدن‌های حال ما، ما را راهنمایی کردند، الهی که عاقبت‌به‌خیر باشند و از گروه سایت هم صمیمانه سپاسگزارم و به همه آن‌ها خدا قوت می‌گویم.

رابط خبری: همسفر نرگس مرزبان خبری بوستان ولایت
نویسنده: مسافر لژیون تغذیه سالم همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر مهدیه در بوستان ولایت
ویراستاری: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی بدمینتون نمایندگی دنا شهرضا
و ارسال: راهنما همسفر ریحانه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .