English Version
English

گفتگو با راهنمای محترم مسافر عبداله

گفتگو با راهنمای محترم مسافر عبداله
به نام قدرت مطلق الله

گفت و گو با راهنمای محترم مسافر عبدالله در تاریخ چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
 
 
-مسافر حامد: در ابتدا به رسم کنگره خواهش می‌کنم خودتان را معرفی بفرمایید؟
سلام عبداله هستم یک مسافر. آخرین آنتی ایکس های مصرفی شیره، تریاک و متادون. 12 ماه و 21 روز سفر کردم به روش دی اس تی با داروی اپیوم تینکچر به راهنمایی راهنمای عزیزم آقای علیرضا لهراسبی. ورزش: فوتبال؛ آزادی از بند مواد 5 سال و 8 ماه.

-چگونه با دنیای تاریک اعتیاد آشنا شدید؟
آشنایی من با اعتیاد به زمان دبیرستان برمی‌گردد که برای بیدار ماندن و درس خواندن مصرف را شروع کردم. ذهنیتم این بود که مواد می‌تواند به من انرژی بدهد و در امتحانات کمکم کند؛ متاسفانه از آن زمان این مساله کلید خورد و تا زمانی که به کنگره وصل شوم ادامه داشت.

-نحوه آشنایی شما با کنگره و دلیل اینکه ماندگار شدید را بفرمایید.
خیلی این سوال را دوست دارم. درسال 1384 پیام کنگره برایم آمد ولیکن هنوز فرمانش برایم صادر نشده بود یا بهتر است بگویم هنوز ظرفیت آن را نداشتم. کار بنده ساختمان سازی می‌باشد و در سال 1396 در ساختمانی نیمه کاره یکی از دوستانم پیش من آمد، 3 سال بود که از رهاییش می‌گذشت و در حالی که مشغول مصرف مواد بودم، او بسیار بی‌تفاوت بود و بعد از ساعتی با فاصله کمی از من خوابش برد. برایم بسیار جالب بود چه اتفاقی افتاده است برای دوست من که همیشه مواد مصرف می‌کرد، الان ترک کرده و حتی هوس هم نمی‌کند. وقتی از او سوال کردم ایشان کنگره را برای بار دوم به من معرفی کردند و به این دلیل که در آن سال بسیار خواسته در من شکل گرفته بود، به کنگره وصل شدم. دلیل ماندگاری هم حال خوبی بود که در کنگره تجربه کردم و در ادامه مسیر با دیدن افرادی که با خدمت حالشان بسیار بهتر هم شده بود، تصمیم به ماندن توام با خدمت گرفتم.

-چه جایگاه‌های خدمتی را تجربه کردید؟
به غیر از مرزبانی و دیده بانی همه جایگاه‌های خدمتی را تجربه کرده‌ام. در شعبه تازه تاسیس بوئین زهرا ایجنت و درشعبه ستارخان هم خدمت راهنمایی را انجام می‌دهم. دستیار دیده بان بوده ام و علت اینکه مرزبانی را تجربه نکردم، خدمت در ساختمان سیمرغ و تلاقی همزمان این دو خدمت با هم بود.

-جشن هفته راهنما نزدیک است،برایمان توضیح دهید چگونه یک مسافر می‌تواند جایگاه راهنمایی را تجربه کند؟
در یک کلمه بخواهم بگویم فقط "عشق". اگر کسی عاشق خدمت کردن نباشد نمی‌تواند به دریافت شال نائل شود؛ چون  باید از خیلی مسائل زندگی بگذری و این موضوع جز عشق چیز دیگری طلب نمی‌کند.

-شما در حال راه‌اندازی و اداره نمایندگی در شهرستان بوئین زهرا می‌باشید. این ظرفیت و حس مسئولیت چگونه در شما شکل گرفت؟
ابتدا از جناب مهندس تشکر می‌کنم که اجازه تاسیس نمایندگی را دادند و به من اعتماد کردند. برنامه ریزی درکنگره به گونه ای می‌باشد که ظرفیت به آرامی در فرد شکل می‌گیرد و با مرور زمان این ظرف بزرگتر می‌شود. افتخار 7 سال حضور در کنگره را دارم و بدون در نظر گرفتن سفر اول، همیشه خدمتگزار بوده‌ ام و ظرفیتی که در من شکل گرفت، باعث شد جناب مهندس به بنده اعتماد کنند و از این بابت بسیار خوشحال و سپاسگزارم. امیدوارم برای این مسئولیت جدید هم ظرفیت لازم در من شکل بگیرد تا قبله خود را گم نکنم.

-تجربه خود را ازدستور جلسه هفته قبل که مربوط به تناسب اندام و لژیون جونزبود بفرمایید.
وقتی به اسم کنگره نگاه می‌کنیم توجه‌مان به عبارت "جمعیت احیاء انسانی" معطوف می‌شود؛ یعنی سازمانی که به زنده شدن انسان‌ها کمک می‌کند. درمان اعتیاد، در ادامه درمان سیگار و اضافه وزن مواردی هستند که باعث احیاء انسان می‌شود. لژیون جونزدر مورد کاهش وزن نیست بلکه مربوط به تغذیه درست، به اندازه و در زمان معین می‌باشد. من هم توانستم با همین دستورهای ساده وزن خود را 6 کیلو کاهش دهم.

-چند کلمه را به شما می‌گویم، لطفا احساس و نظر خود را نسبت به آن ها در یک کلمه یا یک جمله بیان کنید.
جناب مهندس دژاکام: بزرگترین دانشمند عصر حاضر.
استاد امین دژاکام: استاد جهانبینی و چگونه زندگی کردن.
دستور جلسات هفتگی: چراغ‌هایی که مسیر درست زندگی را نشان می‌دهند.
سفر اول: پایه و فوندانسیون یک شخص برای خدمت در کنگره.
شال نارنجی: بالاترین و بهترین جایگاه خدمتی در کنگره 60.
خدمتگزاری: لیاقت.
نمایندگی ستارخان: برند کنگره 60.
نمایندگی بوئین زهرا: ماموریت و هدفم.

-لطفا در مورد نمایندگی بوئین زهرا توضیحات بیشتری بفرمایید:
من از سال اولی که وارد کنگره 60 شدم و مدتی که از سفرم گذشت، فکر تاسیس نمایندگی در بوئین زهرا در من شور و شعف بسیار زیادی ایجاد می‌کرد. استاد امین می‌فرمایند، وقتی در مسیر خواست درونیت باشی حال دلت خوب است و من از بودن در این مسیر لذت می‌بردم تا جایی که مجوز تاسیس آن توسط جناب مهندس صادر شد و افتخار این امر نصیب من شد؛ به شخصه بر این باورم، ماموریت تاسیس نمایندگی بوئین زهرا در این حلقه از حیات به من واگذار شده است. در حال حاضر جلسات در آنجا برگزار می‌شود، خدمتگزاران بسیار خوبی دارد و همه چیز عالی است، به غیر از مشکل داروی اوتی که امیدوارم به زودی حل گردد.

-کلام آخر را بفرمایید.
آروزی قلبی و خواست من از خداوند، توفیق خدمتگزاری در کنگره تا آخرین لحظات عمرم می‌باشد. از خدا می‌خواهم کمکم کند هیچوقت از کنگره جدا نشوم.

مصاحبه و عکس: مسافر حامد (لژیون شانزدهم)
تایپ و تنظیم: مسافر میلاد (لژیون هفتم)

مرزبان خبری: مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .