English Version
English

نوبت باران محفوظ است

نوبت باران محفوظ است

همراه می‌شویم، با همسفری از دیار عشق، همسفری که با صبر، استقامت و آموزش از گذر‌گاهای سخت زندگی عبور کرده و اکنون به انسانی کار‌آزموده تبدیل شده‌ است؛ خدمت به انسان‌ها تمنای دل، اشتیاق و عشق بلا‌عوض می‌خواهد که ظرف وجودی این همسفر مالامال از عشق و اشتیاق به خدمت بود.
آرامش و حال خوش او به دلیل رشد دانایی، فرمانبرداری و خدمت خالصانه او می‌باشد.

همسفر مرضیه از خدمتگزارانی است که با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات هرگز نا‌امید نشدند و با سعی تلاش زیاد توانستند که مسیر رشد و دانایی را به خوبی طی کنند و اکنون برای اعضای شعبه الگوی بسیار خوبی می‌باشند. مسافر ایشان با آنتی‌ایکس هروئین، شیشه، متادون و قرص وارد کنگره شدند. مدت ١٠ ماه و ١۵ روز با روش DST و شربت OT با راهنمایی راهنمایان گرانقدر آقا مهران و خانم طیبه سفر کردند، مدت ١ سال و٢ ماه و ١٠ روز است که از بند اعتیاد رها شده‌اند. مسافر‌شان در رشته ورزشی تنیس و خودشان در رشته بدمینتون فعالیت دارند. در این گفت‌وگو، تجربه حال خوش خود را با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارد. لطفاً با ما همراه باشید.

ارتباط وادی دوم با خدمت در کنگره چیست؟

عنوان وادی به من می‌گوید: (هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم). یعنی هر موجودی ارزش خود را دارد و بی‌هدف آفریده نشده است. تمام موجودات در این جهان رسالتی دارند که باید به فلسفه آن دست پیدا کنند؛ راز خلقت بدون حساب‌ و کتاب نبوده و هر موجودی برای انجام کاری آفریده‌ شده است؛ همه ما در برابر خواسته قدرت مطلق هیچ هستیم؛ به قول استاد سردار: «انسان آفریده‌ شده است تا آموزش بگیرد، خدمت کند، وجود خودش را در هستی بشناسد و وظیفه خود را به‌خوبی انجام بدهد»؛ برای ما همسفران که در کنگره هستیم شرایط آموزش و خدمت فراهم است، پس باید از فرصت استفاده کنیم تا با آموزش گرفتن، بتوانیم خدمتگزار خوبی در کنگره باشیم.

تاثیر وادی دوم درزندگی وسفرتان چگونه بوده است ؟

تأثیری که این وادی در زندگی من داشت، روی افکار و اندیشه من بود که یاد گرفتم در زندگی برای هر کاری، هدف و انگیزه داشته باشم، برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم؛ هم‌چنین باعث شد خلأهایی که در اثر ناامیدی در من به وجود آمده بود از بین برود، با دید بهتری به زندگی نگاه کنم و از زندگی لذت ببرم، آموختم که اندیشه خود را نسبت به هستی و انسان‌ها تغییر دهم. همان‌طور که عزیزان می‌دانند مسافرم من بعد از شش‌سال حضور من در کنگره وصل شد و سفر خود را شروع کرد ولی با آموزش‌ها‌ی کنگره علی‌الخصوص وادی دوم من هیچ‌گاه ناامید نبودم و همیشه امیدوار بودم که روزی مسافر من هم به رهایی می‌رسد و این اتفاق زیبا برای من هم افتاد.

با آرامشی که در شما سراغ دارم بفرمایید که آیا همیشه این‌گونه بوده‌اید یا بعد از حضور در کنگره آن را به دست آورده‌اید؟ تفاوت صبر و تحمل را توضیح دهید؟

قبل از کنگره به‌خاطر اینکه با یک مصرف‌کننده زندگی می‌کردم آن آرامش لازم را نداشتم، خیلی کارها را از روی عدم آگاهی انجام می‌دادم و به مشکل برمی‌خوردم. همیشه به مصرف‌کننده به چشم یک مجرم نگاه می‌کردم و خیلی توقع بی‌جا داشتم. نقطه تحملم خیلی پایین بود، همیشه به من می‌گفتند: صبر زیادی داری، البته خود من هم فکر می‌کردم که صبر زیادی دارم، در صورتی که من صبر نمی‌کردم بلکه تحمل می‌کردم. بعد از چند وقت که تحمل می‌کردم، دیگر تحملم به پایان می‌رسید و خیلی جاها به هر بهانه‌ای سر و صدا می‌کردم و ناراحتی پیش می‌آمد. ولی حالا متوجه که تحمل با صبر فرق می‌کند، آموختم من برای رسیدن به هدفم باید سعی و تلاش کنم ولی زمان هم در نطر داشته باشم، قطعاً هر چیزی در زمان خودش اتفاق می‌افتد. مصداق جمله معروف که (نوبت باران محفوظ است).

نظر خود‌ را در رابطه با سایت کنگره ۶۰ بیان کنید؟

سایت و فضای مجازی در حال حاضر مهم‌ترین کانال برای انتقال اطلاعات است. تأثیری که استفاده از اینترنت بر روی اذهان دارد، به‌ هیچ‌وجه قابل‌ مقایسه با سایر پل‌های ارتباطی نیست. از آنجایی‌ که کنگره ۶۰ همیشه همگام با علم روز دنیا پیش می‌رود، از این قافله عقب نماند و با هوشیاری هر چه تمام‌تر از این امکان استفاده برد و انصافاً هم تعداد بالای کسانی که از این فضا استفاده می‌کنند، نشان‌دهنده این است که کنگره استفاده بهینه‌ای از این فضا برده است. مطمئناً تأثیرات زیادی می‌تواند داشته باشد. این را همه‌ کسانی که در این عرصه در حال خدمت هستند با صراحت می‌گویند: خدمت در سایت و وبلاگ باعث ایجاد تغییرات مثبت و سازنده‌ای شده است. اکثر افرادی که در ابتدای امر وارد این خدمت می‌شوند، شاید مهارت لازم را در این زمینه نداشته باشند، اما با گذشت زمان به تجربیاتشان اضافه می‌شود و بعد از مدتی تبدیل به یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای می‌شوند. به‌علاوه، تمام کسانی که به این موضوع ورود می‌کنند، موظف می‌شوند که قدرت نوشتاری خود را تقویت کنند. خوب شما ببینید که چه اتفاقات بی‌نظیری در همین رابطه می‌افتد. یک فردی که تا قبل از این اصلاً توانایی نوشتن یک سطر را نداشت، تبدیل می‌شود به یک نویسنده که مرتباً در مورد دستور جلسات و یا سایر موضوعات مطلب می‌نویسد و خیلی از افراد از آن استفاده می‌کنند. مطمئناً تأثیرات این خدمت مثل سایر قضایا صور آشکار و پنهان زیادی دارد که قابل توصیف و بیان نیست.

خدمت در سایت چه دست‌آوردی برای شما داشته؟ حس خود را از این جایگاه خدمتی بیان کنید؟

قطعاً هر جایگاه خدمتی، آموزش‌های خاص خودش را دارد؛ من نیز از خدمت در سایت آموزش‌های بسیاری گرفتم. جدا از آموزش‌هایی که به‌واسطه مطالعه مطالب گوناگون سایت می‌گرفتم، خدمت در سایت، قدرت تمرکز من را بالا برد و بعد از قبول مدیریت سایت، ایجاد هماهنگی بین خدمتگزاران سایت، تنظیم برنامه‌های سایت و اینکه در کنار تمام چالش‌های زندگی باید حواسم به تمام برنامه‌ها، اطلاعیه‌ها، مطالب و پرورش نیرو نیز باشد، باعث شد توانایی و آموزش خیلی خوبی در مدیریت و هماهنگی چندین مسئله به‌طور همزمان را پیدا کنم و از طرفی باعث بالا رفتن نقطه تحمل من شد که این موضوع را واقعاً مدیون کنگره و خدمت‌هایی که در آن انجام می‌دهم هستم؛ البته قطعا در جاهایی هم ممکن است خطایی داشته‌ام. عشق و اشتیاق به خدمت تنها عامل حرکتی من در کنگره است، به نظر من هر خدمت در کنگره انرژی و عشق خدمتِ بعدی را در درون آدم به وجود می‌آورد. بقول حافظ
«مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم، هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم».

کلام آخر...

ابتدا خداوند را بسیار تا بسیار به‌خاطر حضور و خدمت در کنگره ۶۰ شاکر و سپاسگزارم. از راهنمای عزیزم خانم طیبه و آموزش‌های پربار ایشان و هم‌چنین از خانم آرزو عزیز ایجنت شعبه که به من اجازه دادند این خدمت را به عهده داشته باشم بسیار سپاسگزارم و امیدوارم که توانسته باشم در حد بضاعت، رسالتم را در این خدمت به انجام رسانده باشم. یک تشکر بسیار ویژه می‌کنم از مسافر عزیزم که در طول خدمتم همیشه همراه من بودند و اجازه دادند زمان بسیاری را در منزل به کارهای سایت، رسیدگی کنم.

از تمامی خدمتگزاران سایت شعبه امین که در این مدت شانه‌به‌‌شانه من ایستادند و عاشقانه و با تمام وجود به من کمک کردند و خدمت کردند صمیمانه سپاسگزارم. بهترین آرزوها را در امر آموزش و خدمت و ادامه مسیر برای تک‌تک این عزیزان از خداوند منان خواستارم و تمامی این عزیزان را از صمیم قلبم دوست دارم.

 

انجام مصاحبه: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون هفتم)
عکاس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا، خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .