English Version
English

حرکت در مسیر الهی

حرکت در مسیر الهی

«هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.»
بر اساس وادی اول، ما برای خارج شدن از تاریکی‌ها و حل مسائل بغرنج زندگی خود باید تفکر صحیح داشته باشیم تا بتوانیم به‌صورت واقع‌بینانه به مشکلات خود بنگریم. در این‌صورت است که ما می‌توانیم برای حل مشکلات، نقشه‌ای بسیار دقیق، حساب‌شده و قابل‌اجرا ترسیم کنیم که راه به عقب نداشته باشد.
اما در وادی دوم آقای مهندس می‌فرمایند، خوشحالیم که به جنگ نرم خود ادامه می‌دهیم تا این مشکلات به یک صورت خوبی از آزمایش درآید و دنیای درون تبدیل به یک شهر آباد بشود که در آن همه هستی راه خود را به‌سوی نیروی مافوق بردارد.
طبق فرمایش آقای مهندس، ما درون خود درگیر جنگ نرمی هستیم که این جنگ، بین افکار منفی و افکار مثبت ما رخ می‌دهد. به بیان دیگر انسان‌ها در هر لحظه از زندگی خود در یک دوراهی قرار می‌گیرند که این فرصت به آن‌ها داده شده تا باقدرت اختیار خود، بین دوراهی ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها یکی را انتخاب کنند.

به عبارت دیگر در هر لحظه از زندگی و هر یک از انتخاب‌هایی که باید در این مسیر انجام دهیم، دو راه تاریکی و روشنایی وجود دارد. به‌طور قطع اگر در مسیر ارزش‌ها حرکت کنیم، نیروهای الهی به ما کمک خواهند کرد، خداوند ما را مورد حمایت خود قرار خواهد داد و نتیجه درست از انتخاب خود دریافت خواهیم کرد. در این‌صورت، دنیای درون ما تبدیل به شهری آباد خواهد شد؛ چراکه من انسان طی سالیان طولانی در اثر حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها و غوطه‌ور شدن در افکار منفی، شهر درون خود را به ویرانه‌ای تبدیل نموده‌ام. ویرانه‌ای که در آن فقط روزگار را سپری می‌کردم و تنها به امید رخداد معجزه‌ای بودم.
اما این وادی به انسان امید می‌دهد و معتقد است درصورتی‌که انسان بتواند تحت آموزش‌های صحیح قرار بگیرد و در مسیر الهی حرکت کند، قطعاً به تفکر سالم دست خواهد یافت و با استعانت از این موهبت بزرگ الهی دنیای درون تخریب شده خود را به دنیایی آباد تبدیل خواهد کرد. در این‌صورت است که تمام هستی انسان راه خود را به سوی نیروی مافوق بر خواهد داشت؛ چراکه برای رسیدن به آرامش و آسایش و دوری از اضطراب، استرس، دلواپسی، نگرانی و تشویش‌های زندگی هیچ راهی وجود ندارد جز این‌که به نیروی قدرت مطلق نزدیک شویم. برای نزدیک شدن به این نور مطلق، هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه تفکر کنیم و از هر نقطه که نوری می‌تابد در جمع آن تفکر نماییم و بدانیم که از ذرات جرقه می‌شود به روشنایی وسیع رسید و این روشنایی وسیع چیزی نیست جز نور الهی قدرت مطلق که فرمود «الله نور السماوات و الارض.»


منابع
۱) کتاب عشق، چهارده وادی برای رسیدن به خود، مهندس حسین دژاکام
۲) سی‌دی وادی دوم، مهندس حسین دژاکام

نویسنده: همسفر فاطمه راهنمای لژیون چهارم
ویرایش و ارسال: همسفر مهسا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون شانزدهم)
همسفران آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .