English Version
English

یاری همه جانبه

یاری همه جانبه

 آقای مهندس در مقاله هشتم اشاره می‌کنند اعتیاد در تمام دنیا به مرحله‌ای رسیده که دولت‌ها‌ به‌تنهایی قادر به کنترل‌ و رسیدگی به مشکلات آن نیستند. مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد باید به یاری دولت بیایند. در‌‌ این میان دولت نیز باید با حمایت از آن‌ها راه فعالیت این سازمان‌ها را هموار کند. همه‌ وزارت‌خانه‌ها از جمله بسیج، سپاه، راهنمایی ‌و رانندگی، حوزه‌‌ علمیه، وزارت علوم‌ و غیره همگی می‌توانند کمک‌ کنند.
نکته مهم دیگر اینکه منابع و‌ کتاب‌هایی که در زمان حاضر در‌ وزارتخانه‌های فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و کشور برای مبارزه با مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ باید به‌روز شوند. این منابع با سرعتی که مواد مخدر درحال رشد و بروز هستند، به روز نمی‌شوند. باید آموزش دانشگاهی در خصوص اعتیاد را وارد فاز جدیدی کنیم؛ حتی رشته‌های تخصصی نظیر روانشناسی، مشاوره و پزشکی اعتیاد، راه‌اندازی کنیم.

متاسفانه زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد این خبر به‌ تیتر نخست خبرها تبدیل می‌شود؛ ولی خبر بازگشت چهار مصرف‌کننده به زندگی و احیای دوباره آنها از ارزش مشابهی برخوردار نیست. صدا و سیما به اندازه کافی از تبلیغات و پخش برنامه‌های مختلف کسب درآمد می‌کند، چرا نباید بودجه خوبی برای برنامه‌سازی در حوزه اعتیاد قرار دهد و پیام قابلیت، توانایی درمان و رهایی از اعتیاد را به مصرف‌کنندگان و خانواده آن‌ها بدهد.
همچنین مصاحبه و انتشار زندگی‌نامه ورزشکاران و افرادی که از دام اعتیاد رها شده‌اند، نباید محدود به سایت‌های‌ کنگره۶۰ باشد؛ باید از این افراد مثل یک قهرمان تجلیل شود. درصورتی‌که وزارت کشور نمی‌تواند زمان لازم برای رسیدگی به این بحران درحال رشد را صرف کند، چه اشکالی دارد که ستاد مبارزه با مواد مخدر را به یک وزارتخانه تبدیل کنیم و برای آن وزیر تعیین شود. علاوه بر این باید از نگاه کارشناسی و تخصصی در این حوزه استفاده بیشتری شود.

نویسنده: همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر میترا (لژیون هفدهم)
رابط خبری: همسفر نصیبه لژیون راهنما همسفرمیترا (لژیون هفدهم)
ویرایش و ارسال: همسفر منیره لژیون راهنما همسفر اسرین (لژیون بیست‌وسوم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .