English Version
English

خودشناسی؛ دروازه ورود به خداشناسی

خودشناسی؛ دروازه ورود به خداشناسی

جناب آقای مهندس در سی‌دی صلح از مبحثی که در تاریخ سوم دی‌ماه ۸۷ نوشته‌شده است صحبت می‌کنند. اگر هر سلول انسان یک شهر باشد پس کل جسم چه عظمتی دارد؟ بدن انسان از ۳۸،۲۰۰ میلیارد سلول تشکیل‌شده است. ما از این سیستم و انسان چیزی نمی‌دانیم و در بسیاری از مواقع جاهلانه و ظالمانه با جسم خود رفتار می‌کنیم؛ تصور می‌کنیم که جسم فقط مقداری گوشت و پوست و استخوان است و ارزشی برای آن قائل نمی‌شویم؛ در اثر یک سری اطلاعات غلط دست به خطاهای بزرگی می‌زنیم؛ با مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر یا عمل‌های جراحی مثل کوچک کردن بینی که عواقب وحشتناکی به همراه دارند به جسم خود آسیب می‌رسانیم؛ با تزریق ژل در لب که مرکز احساس است در حقيقت میلیون‌ها سلول و سنسوری که در لب وجود دارند را از کار می‌اندازیم.

جسم سیستم بسیار حساسی دارد، یک صور آشکار دارد و یک صور پنهان؛ هر چیزی در این جهان یک صور آشکار دارد و یک صور پنهان؛ در مورد بیماری‌ها هم همین‌طور است. در بدن ما غوغایی برپاست و ما خبر نداریم؛ میلیاردها سلول در ساختمان جسم و شهر وجودی ما هستند که ما به زندگی خود ادامه می‌دهیم؛ اما زمانی که سالم هستیم متوجه نمی‌شویم. در شهر وجودی انسان، شصت برابر تعداد سلول‌ها، باکتری وجود دارد؛ باکتری‌ها باعث زنده ماندن ما می‌شوند و اگر ظرف ۲۴ ساعت از کار بیفتند ما خواهیم مرد. بیماری‌ها، درمان و درواقع همه‌چیز یک صور آشکار دارد و یک صور پنهان؛ برای درمان تومور مغزی در صور آشکار با شیمی‌درمانی فقط بیماری را متوقف و مهار می‌کنند؛ اما در صور پنهان علت و عامل بیماری وجود دارد و از بین نرفته است.

ما بیش از بیست‌و‌دو هزار ژن داریم که این ژن‌ها برای ساختمان جسم دستوراتی را ارسال می‌کنند، مرکز همه آن‌ها DNA است و RNA پیام‌رسان آن‌ها است که دستور تولید مواد را می‌گیرد و به بخش‌های مربوطه می‌رساند؛ گاهی ژن‌ها از تنظیم خارج می‌شوند که با مثلث DOD و از طریق متد DST تنظیم خواهند شد.

علت چاقی تغذیه ناسالم است و در کنگره شصت، با وارد شدن در لژیون جونز این مشکل برطرف می‌شود. لذت‌بخش‌ترین و کم‌خرج‌ترین روش برای متعادل کردن وزن، تغذیه سالم در لژیون جونز است.

انسان برای اینکه به دروازه خداشناسی راه پیدا کند باید خود را بشناسد تا خود را نشناسی، نمی‌توانی خداوند را بشناسی؛ انسان برای شناخت خود باید به دانایی، تزکیه و پالایش برسد و لزومی ندارد که به مسائل خاص ورود پیدا کند یا انرژی کیهانی به دست آورد؛ پس انسان با دانایی، تزکیه و پالایش می‌تواند به درک و شناخت خود دست یابد و کلام خداوند بسیاری از مطالب را آشکار می‌کند؛ کلام خداوند چیست؟ اجرای فرامین و دستورات الهی؛ به مربی خود احترام بگذارید، راست‌گو باشید، کم‌فروشی در هر جا و مکان نکنید، عدالت‌خواه باشید و بهداشت را رعایت کنید، از سخن‌چینی پرهیز کنید؛ «اگر آشکارا به عمل صالح بپردازید چشمان ابلیس را نابینا خواهید کرد.»

عمل صالح از صلح می‌آید و عملی صلح‌آمیز است؛ صلح در مقابل جنگ قرار دارد؛ عمل صلح‌آمیز، عملی است که در آن آشتی، آرامش و آسایش باشد و از هرگونه خشونت و عصبانیت به دور باشد؛ وقتی در عملی صلح نباشد مشکل و سختی ایجاد می‌شود؛ طرز برخورد با دیگران، با طبیعت و حتی صحبت کردن باید با ملایمت و صلح‌آمیز باشد.

ما در سه جهان زندگی می‌کنیم؛ جهان فیزیکی، جهان ذهن و جهان خواب. ما باید از جسم خود مراقبت کنیم، تغذيه سالم داشته باشیم و به خواب شب اهمیت بدهیم تا دچار انواع و اقسام بیماری‌ها نشویم.


خلاصه سی‌دی صلح
نویسنده: راهنما همسفر لیلی (لژیون بیست‌و‌دوم)
رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر لیلی (لژیون بیست‌و‌دوم)
عکاس: همسفر لیلا، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر سهیلا رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون هجدهم)
ارسال: همسفر مینا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .