English Version
English

در مسیر زندگی هر چیزی حد و اندازه دارد

در مسیر زندگی هر چیزی حد و اندازه دارد

فاطمه سادات هستم یک همسفر

به نطر  من ظرفیت و مسئولیت رابطه مستقیمی باهم دارند. انسان  اگر اندازه  ظرف وجودی‌اش بزرگ باشد و به  آگاهی و دانایی بیشتری رسیده باشد، به تبع آن  مسئولیت های بیشتری در زندگی به او محول می‌شود.
حال اگر انسان درجایگاهی باشد که هنوز به آن آگاهی و دانایی نرسیده باشد و مسئولیتی سنگین تر از ظرفیت حقیقی او به آن سپرده شود، بدون شک شکست خواهد خورد و در این جا دچار قبله گم کردن می‌شود و به اطرافیان نق می‌زند، دنبال مقصر می‌گردد و در انتها وارد حاشیه می‌شود.
هر شخصی در هرجایگاهی در زندگی خود
عهده دار مسئولیتی است، که باید به نحو احسن آن را انجام دهد تا ظرفیتش بالاتر رود و ترقی کند.
وقتی که ما وارد کنگره می‌شویم، در اوایل
  سفرمان نمی‌توانیم خدمت هایی مانند استادی را انجام دهیم، زیرا طرفیت ما هنوز بالا نرفته است و ما نمی توانیم، مسئولیت خود را به درستی انجام دهیم.

گاهی هم مسئولیت هایی سنگین برای اشخاصی که به لحاظ ظرفیت به مراتب بالایی نرسیده‌اند، منجر به منیت می‌شود، مسیر اصلی و مقصد نهایی را گم می‌کند
و مسئولیت خود را آن‌ گونه که باید و  شاید انجام نمی‌دهد.در این موقعیت نمی توان گفت آن فرد،برای انجام کاری که به او سپرده شده، شخص مناسبی نیست، بلکه دلیل این است که مسئولیت در زمان نامناسبی به شخص محول شده است، چون فرد هنوز به آن درجه از درک و دانایی نرسیده‌ است.

سلام دوستان زینب هستم همسفر

در ابتدا خداوند بزرگ را شاکرم که کنگره را در مسیر زندگی من قرار داد. از راهنمای خوبم، خانم سمانه تشکر می‌کنم که تجربه‌های  خود را به درستی در اختیار من قرار داد تا بهتر آموزش بگیرم.
دستور جلسه در مورد،  ظرفیت و مسئولیت است. در مسیر زندگی هر چیزی حد و اندازه‌ای  دارد؛ یعنی اگر در کارها  و وظایف‌مان  حد و اندازه را رعایت نکنیم از تعادل خارج می‌شویم.  این نکته  مهم،  در مورد ارزش‌ها و  ضد ارزش ها صدق می کند و ممکن است باعث دردسر شود. چیزی که من تا حدودی در کنگره آموخته‌‌‌ام این است که، هر مسئولیتی  که ما داریم با بالا بردن دانایی، ظرفیت و گنجایش خود از تعادل خارج نمی‌شویم و به خود و دیگران آسیب نمی‌رسانیم. حال اگر مسئولیتی  خارج از توان وظرفیت، به من واگذار شود، حتما دچار سردر گمی می‌شوم که به اصطلاح به آن قبله گم کردن می‌گویند و ممکن است دچار منیت بشوم و قادر نباشم،  رضایت خود و دیگران را جلب کنم.

سلام دوستان صالحه هستم همسفر

ظرفیت داشتن خیلی اهمیت دارد. مثلا، شخصی در یک خانواده پدر می‌شود ولی ظرفیت لازم  را ندارد. همسفر، مسافر و یا هر جایگاه دیگری داشتن این  ظرف و  فهم خیلی مهم است.  آن چیزی که انسان‌ها  را در جایگاه خودشان به زیباترین شکل حفظ می‌کند و شما در چهره و کلام‌شان می‌توانید این قدرت و توانایی را ببینید، فهم این قضیه است.
تا زمانی که افراد  به دانایی نرسیده‌ باشند، قادر  نخواهند بود که خود را حفظ کنند. وقتی کسی ظرفیت لازم را ندارد، اگر  در جایگاهی قرار بگیرد، به خودش و اطرافیان ضربه می‌زند.
اگر کسی به دانایی برسد، جایگاه خود  را به شایستگی انتخاب می‌کند.
انسان باید حد، اندازه، حرمت و جایگاه خودش را بداند و این امر خیلی  مهم  است.  سفر اولی. راهنما و یا هر جایگاه دیگری فرقی نمی‌کند، در این صورت است که دیگر کسی به من تذکر نمی‌دهد. پس حفظ اندازه ها خیلی مهم است.

 

رابط خبری: همسفر عزیزه رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون دوم)
ویراستار: همسفر زهرا خدمتگزار سایت

ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .