English Version
English

گروه خانواده - پروژه‌ای بی انتها به نام کنگره 60

گروه خانواده - پروژه‌ای بی انتها به نام کنگره 60

جلسه نهم از دوره سوم جلسات لژیون سردار ویژه همسفران نمایندگی باشگاه تیراندازی باکمان کنگره ۶۰ به استادی همسفر مریم، نگهبانی موقت دنور همسفر فائزه و دبیری موقت دنور همسفر فخری، با دستور جلسه «نقش خدمات مالی در دستاورد های علمی کنگره» روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

«آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است». خدا را شاکرم که امروز در این جایگاه قرارگرفته‌ام. استادی در این هفته برای من خیلی جالب بود؛ چراکه من سعادت داشتم هم سه‌شنبه و هم امروز استاد جلسه باشم.

دستور جلسه امروز در مورد نقش خدمت مالی در دستاوردهای علمی کنگره است. اینجا صحبت از خدمت مالی می‌شود. ما در کنگره خدمت‌های زیادی داریم ولی نقش خدمت مالی یک نقش بسیار مهم است که آقای مهندس بارها در این رابطه صحبت کرده‌اند و حتی بعضی از سی‌دی‌ها را که گوش می‌دهیم، می‌بینیم که سال‌ها قبل اساتید آقای مهندس در مورد تقویت پایه‌های مالی تأکید زیادی داشتند و این نشان‌دهندهٔ اهمیت امور مالی در کنگره است. به بعضی پروژه‌ها که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که یک سری به دلیل عدم توانایی مالی برای به اتمام رساندن آن ناتمام مانده است. به همین خاطر اگر پروژه‌ای بخواهد به نتیجه‌ای برسد، باید ازنظر مالی قوی باشد. کنگره دقیقاً مانند یک پروژه است؛ اما پروژه‌ای که انتهایی ندارد و این پروژه نیاز به پایه‌های مالی بسیار قوی دارد. آقای مهندس این قضیه را پله‌پله برنامه‌ریزی کرده‌اند، درست مانند پله‌های ۲۱ روزه و مشخص است که ادامه دارد.

اولین پله‌ای که آقای مهندس برای امور مالی مشخص کردند، تشکیل لژیون‌های سردار بود. این لژیون‌های مالی یا لژیون سردار، برای خیلی از افراد جالب بود و هنوز به مفهوم آن پی نبرده بودند. بعد از پلهٔ سردار، به پلهٔ دنور و بعدازآن به پله پهلوانی رسید و امسال به لطف خدا پلهٔ جدیدی را آقای مهندس مطرح کردند به نام نشان بی‌نشانی و مطمئناً این‌ها ادامه خواهند داشت. این‌ها نشان‌دهنده این هستند که موضوع امور مالی در کنگره از اهمیت بالایی برخوردار است.

یاد این جمله از پیامبر افتادم که فرمودند: «ز گهواره تا گور دانش بجوی». دقیقاً از زمانی که آقای مهندس علم و متد DST را در کنگره کشف کردند، به همین علم بسنده نکردند و در حال گسترش این علم هستند. نمونه‌ای از دستاوردهای علمی که داریم این است که در مورد بسیاری از بیماری‌هایی که هنوز درمانی برایشان وجود ندارد تحقیق کردند، بیماری‌هایی مانند MS که مانند بیماری اعتیاد، هنوز در جهان ناشناخته است و علم پزشکی هنوز نتوانسته برای این بیماری به نقطهٔ درمان برسد؛ اما در کنگره بیماری‌ها درمان شده و این ‌یک افتخار است. 

دستاوردهای علمی ما زمانی می‌تواند به نتیجه برسد که در آزمایشگاه‌های دقیق و معتبر آزمایش شود و دستگاه‌هایی که برای آزمایشگاه تهیه می‌شوند، خیلی پرهزینه هستند. آقای مهندس گفتند که برای مجهز کردن آزمایشگاه کنگره 60، در حال واردکردن یک سری دستگاه‌ها از خارج هستیم؛ دستگاه‌هایی که شاید در سطح کشور پیدا نشود. این نشانه دهندهٔ این است که اگر ما به قضیه امور مالی فکر نکنیم و به آن اهمیت ندهیم، پروژه ما نیمه‌تمام می‌ماند. یکی از دوستانی که در قشم هستند، مرتب از دانشگاه کنگره و ساختمان آن برایمان می‌گویند، می‌بینیم که چقدر با سرعت کار دانشگاه را پیش می‌برند. این‌ها نشان‌دهنده این است که ما ازنظر مالی تأمین هستیم.

یکی از چیزهایی که برای من جالب بود، موضوع برگزاری مسابقات دومیدانی یا همان جام مسافر بود. ما الآن ۲ سال است که این مسابقه را باعظمت و وسعت برگزار می‌کنیم. وقتی این مسابقه برگزار شد مهم‌ترین چیزی که آقای مهندس بر روی آن تأکید داشتند، جایزه‌اش بود. جایزه‌ای که در کشور اصلاً سابقه نداشت و شخص ورزشکاری که به او جایزه را دادیم، می‌گفت که من چند سال است که در مسابقات هستم؛ اول اینکه ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا جایزه را بدهند ولی آقای مهندس نقد در همان‌جا جایزه‌های نفرات اول تا سوم را دادند. آقای مهندس می‌خواستند که این نکته را به امور ورزشی گوشزد کنند که ما باید قدردان این مسائل باشیم و دوم اینکه ما بدون اینکه از نهادها و جاهای دیگر تأمین مالی شویم، توانایی این را داریم که همایش‌ها و پروژه‌های بزرگ و بسیار عظیم و منظمی را برگزار و برنامه‌ریزی کنیم.

در اوایل من بارها به این موضوع فکر می‌کردم که آدم‌های نیازمند زیادی در اطراف من وجود دارند و چرا من به انسان‌های اطراف خودم کمک نکنم؟ شاید این سؤال برای خیلی از ما پیش بیاید. وقتی‌که ما آن پولی را که می‌خواهیم در جای دیگری هزینه کنیم، به کنگره می‌دهیم یا عضو لژیون سردار می‌شویم و یا حمایت مالی می‌کنیم، می‌دانیم که این پول را دقیقاً در کجا خرج می‌کنیم و به‌نوعی برایمان سرمایه‌گذاری مادی و معنوی می‌شود. ما می‌دانیم که کنگره ازنظر علمی به جامعه انسانی و جهانی کمک می‌کند و فقط به تهران و شهرستان‌های اطراف بسنده نمی‌کند و ازنظر علمی، به علم پزشکی و جامعه انسانی کمک می‌کند، پس می‌دانیم که این بعد معنوی‌اش است و ازنظر مادی هم اطمینان داریم که در کجا دارد خرج می‌شود و هزینه‌ای که می‌کنیم هدفمند است. امیدوارم این فرصت را پیدا کنیم و به این درک برسیم؛ چراکه شرکت در لژیون سردار اذن ورود می‌خواهد. شک نکنید که اگر این خواسته در درون شما به وجود بیاید، می‌توانید این خدمت را هم بر عهده بگیرید.


تایپ: همسفر مونا
عکس، ویراستاری و ارسال: همسفر زینب مرزبان خبری
همسفران نمایندگی تیراندازی باکمان کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .