English Version
English

گروه خانواده- باید ظرفیتم بالا برود تا لژیون سردار برایم سازنده باشد

گروه خانواده- باید ظرفیتم بالا برود تا لژیون سردار برایم سازنده باشد

جلسه هشتم از دوره سوم جلسات لژیون سردار ویژه همسفران نمایندگی باشگاه تیراندازی باکمان کنگره ۶۰ به استادی دنور همسفر فاطمه، نگهبانی پهلوان همسفر نرگس و دبیری دنور همسفر فائزه، با دستور جلسه «اهمیت لژیون سردار و حضور در آن» روز یک‌شنبه 15 بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ساعت 16:30 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
در مورد اهمیت لژیون سردار اگر بخواهم بگویم، ما در کنگره یک بحث آموزش داریم و پایه‌ها و ستون‌های آموزش در لژیون‌ها شکل می‌گیرد و مهم‌ترین پایه مالی در کنگره لژیون سردار هست که با درایت و تفکر جناب مهندس، این لژیون‌ها با حضور اعضا شکل گرفت؛ برای این‌که کنگره به اهدافش برسد و رشد و توسعه پیدا کند. اهداف کنگره خیلی بالاتر از آن چیزی است که ما حتی در تصورمان بگنجد، چون آقای مهندس فکرشان بزرگ است و برای آیندهٔ دور تصمیم‌گیری می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر به صحبت‌های آقای مهندس در روزهای چهارشنبه دقت کرده باشید، همیشه در مورد مقالات، ارائه مقالات، پذیرش آن‌ها، نشر و چاپشان و هزینه‌های بالایی که دارند و همچنین در مورد دانشگاه خوارزمی قشم که مهم‌ترین هدفش این است که علم کنگره به اقصی نقاط کشور و همه جای دنیا انتقال داده شود، صحبت می‌کنند. همه این‌ها از طریق لژیون‌های سردار، تأمین می‌شوند؛ بنابراین لژیون‌های سردار از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

من داشتم فکر می‌کردم که دستور جلسه سردار با دستور جلسه این هفته خیلی مرتبط است. دستور جلسه هفتگی قدردانی هست. فکر می‌کنم یکی از دلایلی که ما در لژیون سردار حضور داریم، بحث قدردانی هست. کنگره مطالب خیلی ارزنده و مهمی را در اختیار ما قرار داده است، اگر ما واقعاً به این درک رسیده باشیم، باید قدردانش باشیم. باید در لژیون‌های سردار حضورداشته باشیم. همه ما انسان هستیم و انسان مجموعه‌ای از رذایل و فضائل، خوبی‌ها و بدی‌هاست و وجود ما از اضداد هست و ما هر چیزی را برمبنای ضدش می‌شناسیم. در کنگره ما یاد گرفتیم که هرچقدر تاریکی بیشتری را تجربه کرده باشیم و درد و رنج بیشتری را گذرانده باشیم؛ روشنایی‌ها را بیشتر درک می‌کنیم.
استاد امین می‌گویند: افرادی که درد و رنج بیشتری کشیده‌اند، چیزی که به دست می‌آورند به‌نوعی برایشان سرمایه است؛ یعنی ما قابلیت و پتانسیل این راداریم که معکوسش را بفهمیم. سرمایه ما چه هست؟ به نظر من هیچ‌کس به‌اندازهٔ ما معنای سلامتی را متوجه نمی‌شود. چون ما بیماری اعتیاد را کاملاً تجربه کرده‌ایم و تاریکی اعتیاد، این سرمایه را به ما داده است. هیچ‌کس بهتر از ما مفهوم امید را درک نمی‌کند. ما در اوج ناامیدی بودیم. هیچ‌کس به‌اندازهٔ ما معنای عشق را حس نمی‌کند، چراکه ما تهی از محبت و عشق بودیم. هیچ‌کس به‌اندازهٔ ما متوجه مفهوم آرامش نمی‌شود، چراکه در تنش‌ها و ناآرامی‌ها و استرس‌ها و اضطراب‌ها بودیم و همهٔ این‌ها برای ما سرمایه است و سرمایه نیاز به حفظ و نگهداری دارد. فکر می‌کنم یکی از راه‌های حفظ و نگهداری، شرکت و حضور در لژیون‌های سردار است. ما می‌گوییم خانه، ماشین، مال و ثروت، نیاز به حفظ و نگهداری دارد، بنابراین این صفات و احساسات خوب ما هم نیاز به حفظ و نگهداری دارند. وقتی‌که در لژیون سردار حضور پیدا می‌کنیم، یکی از دلایلش قدردانی ست و دلیل دیگر آن، تبادل انرژی است. ممکن است زمانی که در لژیون حضور پیدا می‌کنم، حال من بد باشد و با مشارکت یک فرد دیگر حال من خوب شود و تلنگری برای من باشد. پس حضور ما در لژیون سردار، خیلی مهم است. ما این شانس را داریم که لژیون سردار، هم در شعبه هست و هم در باشگاه تختی هست. سعی کنیم که اینجا هم حضورداشته باشیم و استفاده کنیم، چراکه حضور ما در لژیون خیلی تأثیرگذار است.

من فکر می‌کنم هر خدمتی و هر جایگاهی در کنگره ظرفیت می‌خواهد. استاد امین می‌گویند در کسب دانش و آگاهی و مسائل معنوی، رقابت جایی ندارد؛ یعنی این‌گونه نیست که بگوییم من می‌خواهم با طرف مقابلم رقابت کنم و به جایگاهی برسم. باید به آن درک و فهم برسم، باید آن ظرف وجودی‌ام را آن‌قدر بالا ببرم که وقتی در لژیون سردار حضور پیدا می‌کنم، برایم سازنده باشد، وقتی حضور پیدا می‌کنم، بتوانم روی صور پنهانم هم کارکنم. شاید در ظاهر، یک سری چیزها به دست آورم، ولی در صور پنهان مهم است که آن بندها و گره‌ها باز شود پس مهم‌ترین چیز، ظرفیت است که اگر آن ظرفیت نباشد، آن چیزی را که می‌خواهیم را به دست نمی‌آوریم و من باید به این نقطه و به این درک و فهم برسم که اگر دارم حرکتی می‌کنم یا پولی را پرداخت می‌کنم، هیچ منتی نیست. این خدمت در کل، به خودم برمی‌گردد.
امیدوارم که هرکس که واقعاً خواستهٔ این جایگاه و لژیون سردار را دارد اول آن ظرفیت را در خودش ایجاد کند و به آن فهم و درک برسد. چون هرکسی باید این سؤال را برای خودش مطرح کند که برای چه می‌خواهم در اینجا حضورداشته باشم. آقای مهندس در روز چهارشنبه در مورد یکی از قوانین یهودی‌ها می‌گفتند که یک درصد از آن، برای خیریه است. این واقعاً خیلی تأثیرگذار است که من بدانم آن مالی که دارم، یک درصدش اصلاً برای من نیست. ما وسیله‌ایم که به بنده‌ها کمک کنیم و خداوند به‌وسیلهٔ بنده‌هایش، به بنده‌های دیگر کمک می‌کند و خودش قرار نیست که بیاید و دست کسی را بگیرد. باید به این درک و فهم برسم و هر زمان که به این درک و فهم رسیدم، آن زمان است که این جایگاه و حضورم در لژیون سردار، برایم سازنده می‌شود و نتیجهٔ مثبتی هم دارد. امیدوارم هر کس هر خواسته‌ای دارد، ظرفیت آن در او ایجاد شود و به آن درک و فهم برسد. خداوند هم حتماً اذنش را صادر خواهد کرد.
 

تایپ: همسفر مونا
عکس و ارسال: همسفر زینب مرزبان خبری
همسفران نمایندگی تیراندازی باکمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .