English Version
English

صور آشکار و پنهان ثروت

صور آشکار و پنهان ثروت

دهمین جلسه از دوره چهارم، سری کارگاههای آموزشی لژیون سردار باشگاه تیراندازی با کمان کنگره ۶۰، با استادی مسافر ابراهیم، نگهبانی مسافر حنیف و دبیری همسفر محمد، با دستور جلسه «به چه منظوری ثروت را جمع‌آوری می‌کنیم» روز یکشنبه 24 دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰ در محل باشگاه آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ابراهیم هستم یک مسافر
از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که مسئولیت این جلسه را به من سپردند. من سال گذشته نیز استاد این دستور جلسه بودم. دستورجلسه؛ «به چه منظور ثروت جمع‌آوری می‌کنیم؟» من سه داستان در ذهنم هست، داستان ولی به صورت واقعی. ما یک همسایه داریم که باهم بچه‌هایمان را به کلاس زبان می‌بریم و گاهی در مسیر صحبت می‌کنیم. داشتیم صحبت می‌کردیم که به من گفت پدرش برای او ثروت گذاشته و برادرش تمام ثروت را گرفته و الان حتی سهم مادرشان را نیز نمی‌دهد و از این بابت بسیار خشمگین بود. باز تعریف کرد که پدرش بخاطر کرونا فوت شده و زمان بیماری حاضر نشده که برای بیماری خودش هزینه کند. آموزش برای جمع‌آوری ثروت بسیار مهم است، مثلا کنگره یک مکان آموزشی است و ممکن است فرد در محیط‌های دیگری آموزش دیده باشد و وقتی فرمان آموزش در کنگره۶۰ باشد، انسان آموزش دریافت می‌کند. من طبق آموزش‌هایی که در کنگره۶۰ گرفتم، چه در مورد ثروت و چه در مورد زندگی، نگاه من به ثروت این است که ثروت یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد؛ یعنی من یک نگاه آشکار به ثروت دارم و می‌گویم برای رفاه و آسایش خودم، خانواده، برای کمک به هم‌نوعان و برای تحقق بخشیدن به اهدافم ثروت جمع می‌کنم تا زندگی راحتی داشته باشم. در صور پنهان استاد امین می‌گویند که ثروت معادل انرژی است و در کل ذخیره ثروت برای پس‌انداز است؛ در صور پنهان و در صور آشکار. انسان اگر چیزی را نداشته باشد، نمی‌تواند آن را ببخشد؛ اگر ثروت نداشته باشد، نمی‌تواند بخشنده باشد؛

یعنی قبل از اینکه بتواند ببخشد باید اول جمع‌آوری کند. دو نفر آدم نهایتاً می‌توانند دو پرس چلو کباب بخورند و بیشتر نمی‌توانند. از یک‌جایی به بعد، ذخیره ثروت فساد ایجاد می‌کند و انسان به سمت طمع می‌رود و در جمع‌آوری ثروت انسان مثل این است که یک گودالی را می‌کند و خودش نمی‌داند برای چه این گودال را می‌کند. با خیلی انسان‌ها صحبت می‌کنیم که چرا نمی‌روی برای خودت ماشین خوب بخری و فکرش این است که مرتب زمین بخرد تا به دارایی‌اش اضافه شود و طمع جمع کردن ثروت، خواسته‌اش شده و دیگر به‌راحتی نمی‌تواند آن را از بین ببرد؛ مگر با دانایی این خواسته عوض شود و فکر نمی‌کنم آموزش و دانایی که در کنگره وجود دارد را بتوان در جایی دیگر پیدا کرد و باید فرمان صادر شده باشد.

گاهی انسان خیلی ثروتمند است و شرفش را به پول نمی‌فروشد، حرف و کلامش را به میلیاردها پول نمی‌فروشد. در بعد ماده، زمان خیلی مهم است و انسان باید گذر زمان را احساس کند؛ ولی یک مسئله خیلی واقعی است و آن <<لحظه>> است. من در لحظه می‌توانم ثروتمند باشم و برای اینکه این ثروت در بعد ماده بیاید به زمان نیاز دارد؛ اگر در بعد ذهنی و ماورای جسم ثروتمند زندگی کنی، تکرار این موضوع انسان را ثروتمند می‌کند. انسان‌هایی که ثروتمند هستند یک‌سری ویژگی‌ دارند؛ اگر انسان آن ویژگی‌ها را در خودش ایجاد کند، کم‌کم ثروت نیز می‌آید. انسان‌های ثروتمند خوش‌‌قول هستند و به عهد و پیمان وفا می‌کنند. انسان‌های ثروتمند بسیار بخشنده هستند. انسان‌های ثروتمند به هم‌نوع خود کمک می‌کنند. من می‌توانم همه این ویژگی‌ها را برای خودم ایجاد کنم و انسان ثروتمندی باشم. من به واسطه کنگره۶۰ خیلی آدم‌ها را می‌شناسم که این ویژگی‌ها را دارند و به دیگران کمک می‌کنند؛ «ای که دستت می‌رسد کاری بکن» و این کار را انجام می‌دهند. جمع‌بندی صحبت‌هایم این است که ثروت برای این جمع می‌شود که در بعد جسم یا زمین و نیز در صور پنهان انسان، ما به رفاه، امنیت، آرامش و آسایش برسیم و اگر من این آرامش، امنیت و آسایش را دارم؛ یعنی این مسیر را درست طی می‌کنم.

عکس: مسافر منوچهر

تایپ و ویراستار: مسافر حمید

تنظیم و ارسال: مسافر منوچهر(مرزبان خبری)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .