English Version
English

روز پزشک گرامی باد

روز پزشک گرامی باد

بسم الله الرحمن الرحیم

ما همه اعضای کنگره ۶۰، ضمن تبربک روز پزشک به همه پزشکان ارجمند و تقدیر و تشکر از خدمات این عزیزان، مراتب تبریک ویژه خود را به مناسبت روز پزشک، به بنیان کنگره ۶۰ که دگرگون کننده دانش پزشکی اعتیاد و انشالله در آینده نزدیک در خصوص سایر بیماری های لاعلاج مرتبط با سیستم ایکس می‌باشند را اعلام می‌نماییم.

متد DST که حاصل تفکر عمیق و دانش ژرف مهندس حسین دژاکام با پشتوانه نزدیک به چهل سال تجربه، تحقیق و پژوهش میدانی می‌باشد، اکنون دفتر و پرونده بیماری اعتیاد را برای همیشه در زمینه درمان قطعی این بیماری بسته است و می‌رود تا بزرگترین مجامع علمی و تخصصی جهان را در خصوص دانش جدید کنگره ۶۰ به چالش بکشد و متحیر گرداند. ما همه اعضای کنگره ۶۰ از حضرتعالی که زندگی خود را وقف کاوش در دنیای علم و انتقال آن به انسانهای دردمند در سرتاسر جهان نموده‌اید صمیمانه سپاسگزاری می‌نماییم و امیدواریم ما هم بتوانیم در این راه یار و یاور شما باشیم. زیرا به ما آموخته‌اید که زیباترین عمل، کاوش در دنیای علم می‌باشد.


در ایران روز اول شهریورماه، هم‌زمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس خدمات وی به علوم پزشکی، تألیفات و فعالیت وی در این رشته و برای بزرگداشت پزشکان، روز پزشک نام‌گذاری شده‌است. ابوعلی سینا، پزشک و فیلسوف معروف متولد شهر بخارا است و مدفن او در همدان، یکی از شهرهای تاریخی ایران است و از مشهورترین و تاثیرگذارترینِ فیلسوفان و دانشمندان ایران است که آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت بسیار دارد. وی ۴۵۰ کتاب در زمینه‌های گوناگون نوشته‌است که یکی از معروف‌ترین کتاب‌هایش کتاب شفا، دانشنامه علمی و فلسفی جامع و کتاب قانون یکی از کتابهای معروف ابن سینا در زمینه علم پزشکی می‌باشد. وی از کودکی به طبیعت، گیاهان و حیوانات علاقه خاصی داشت و اوقات فراغت خود را در دشت و صحرا به جستجو و کسب تجربه می‌پرداخت. بدین صورت از دوران کودکی به خواص گیاهان دارویی و طبابت علاقه‌مند شد. ابن سینا از حیث نیروی جسمانی، مردی نیرومند بود و به همین خاطر از کار کردن احساس خستگی نمی‌کرد. وی همچنین از لحاظ نیروی ذهنی و تفکر نیز بسیار نیرومند بود، به‌گونه ای که در سن هجده سالگی توانست تمامی دانش‌های زمان خود را فرا گیرد.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .