English Version
English

صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست

صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست

جلسه سوم از دوره چهارم جلسات لژیون سردار ویژه همسفران نمایندگی سلمان فارسی با استادی پهلوان همسفر سادات و نگهبانی کمک‌راهنمای تازه‌واردین همسفر شهلا و دبیری کمک‌راهنما همسفر وجیهه با دستور جلسه «دنور» در تاریخ هشتم خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد؛
"سال‌ها بر در دل همچو ایازی باید، تا میسر شودت خدمت سلطان محمود
طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی، صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست"

خداوند را به دلیل حضور در کنگره و این جایگاه بسیار سپاسگزارم. دنور به معنای بخشنده، رها شده، گذشت‌ کردن و جدا شدن از مال است، در کتاب ادموند و هلیا پادشاه آسمان‌ها به ادموند گفت؛ هستی و کائنات انسان‌ها را به القاب آنها می‌شناسد و این القاب در هستی اثرگذار است به همین دلیل جناب مهندس القاب سردار، دنور و پهلوان را انتخاب نمودند، همان‌گونه که درمان مرحله به مرحله انجام می‌گیرد بخشش مالی در لژیون سردار نیز طبق همین شیوه است و افراد ابتدا باید عضو لژیون سردار سپس دنور و در نهایت پهلوان شوند و فرد نمی‌تواند یک‌دفعه در جایگاه پهلوانی قرار گیرد و قرار گرفتن در این جایگاه آسان نیست و من برای پرداخت مبلغ پهلوانی چندین مرتبه خدمت جناب مهندس شرفیاب شدم تا بالاخره ایشان اجازه خدمت در این جایگاه را برای من صادر کردند.

یکی از تجربیات من در جایگاه نگهبانی لژیون سردار این بود که از اعضای لژیون سردار درخواست می‌کردم تا هر جلسه یکی از اعضا تجربه و حس خود از حضور در لژیون را برای افراد به اشتراک بگذارد و این موضوع عاملی برای حضور بیشتر اعضا در لژیون گردید. به نظر من تمام افراد عضو لژیون سردار، دنور و یا پهلوان از لحاظ معنوی و صور پنهان در یک رتبه قرار دارند و تنها تفاوت آن در صور آشکار و پرداخت مبلغ بالاتر است.

خدمت در جایگا‌ه‌های مختلف کنگره دارای زمان مشخصی است، اما خدمت در لژیون سردار محدود به زمان خاصی نیست و یک خدمتِ ابدی بوده و اعضا تا هر زمان که بخواهند قادر به حضور در لژیون سردار خواهند بود و این ذخیره در بُعدهای بَعد نیز با آن‌ها همراه است. طبق سخنان جناب مهندس؛ انسان‌هایی که به مال دنیا چسبیدند همانند میوه‌های کال به درخت هستند، انسان باید در زندگی به اندازه کافی پس‌انداز داشته باشد، زیرا ممکن است هر لحظه زلزله‌ای رخ داده و زندگی او را تباه کند. تنها اندوخته و کوله‌بار انسان همان بخشش او است، امکان دارد کمک ما در خارج از کنگره همراه با شک و تردید باشد، اما در کنگره یقین داریم که بخشش ما دردی از هم‌دردی دوا می‌کند و برای ساخت دانشگاه و تحقیقات مختلف استفاده می‌شود. بخشش اعضا سبب سرفرازی کنگره ۶۰ و افزایش تعداد شعب شده است.

در ابتدای حضورم در کنگره و افتتاح جلسات اصفهان مکانی برای آموزش وجود نداشت و این جلسات در بهزیستی، پارک‌ها و کتابخانه تشکیل می‌گردید، اما خدا را شکر به برکت بخشش اعضا شعبه سلمان‌فارسی خریداری شد. من در شعبه خواجو در جایگاه دنوری پیش‌قدم شدم که عاملی برای ورود بقیه اعضا در این جایگاه شد، طبق سخنان استاد امین؛ بخشش و حضور در جایگاه مالی نباید از سر شور و شوق و سرمستی باشد، زیرا ممکن است انسان در میانه راه متوقف و پشیمان شود. در سی‌دی ستون‌های مالی آقای مهندس فرمودند؛ انسان باید پایه‌های مالی خود را مستحکم و پس‌انداز کند و مثلثی را با سه ضلع هدف، کار و کوشش و نتیجه ترسیم کند، هر فردی با داشتن هدف می‌تواند برای سال آینده برنامه‌ریزی و پس‌انداز کند.

حضور در لژیون سردار باید به راحتی انجام بگیرد، زیرا هر فردی قبل از حضور در کنگره هزینه‌های گزافی بابت تهیه مواد و درمان درد‌های مختلف پرداخت کرده و با توجه به تولید دیسپ، بیماری‌ها و مراجعه به مراکز درمانی بسیار کاهش یافته و ما باید این مبالغ را با پس‌انداز به کنگره پرداخت نماییم. افراد بسیاری در شعبه خواجو که سال‌های گذشته توانایی مالی برای حضور در لژیون سردار نداشتند به شکر خداوند امسال با کار و کوشش عضو لژیون سردار و حتی دنور شدند.

بعد از حضور در این لژیون زندگی من مملو از آرامش شد و برکات بسیاری به زندگی من بازگشت همسر من انسان بسیار خَیری است و استاد امین در سی‌دی بخشش فرمودند؛ خوشا به حال انسانی که هم‌نشین یک فرد بخشنده باشد و خداوند را سپاسگزارم که در کنار یک فرد بخشنده هستم، زیرا این صفت در اطرافیان تأثیرگذار است. در ابتدا از بخشش همسر خود به دیگران ناراحت می‌شدم، اما او کار خود را انجام می‌داد، قبل از کنگره روی صفت بخشندگی من سرپوش گذاشته شده بود، اما با ورود به کنگره بخشیدن را فراگرفتم و البته سرمایه قابل توجهی به جز حقوق بازنشستگی نداشتم و آقای مهندس در ابتدا بخشش من را نپذیرفتند، زیرا فرمودند که نباید پول مورد نیاز خانواده را برای کنگره پرداخت کنی، اما پس از چندین مرتبه مراجعه‌ و صحبت با جناب مهندس و بیان دلایل خود، ایشان پذیرفتند.

من طبق صحبت‌های جناب مهندس همیشه طلا خریداری می‌کردم و موفق به پرداخت مبالغ پهلوانی خود شدم و از حضور در این جایگاه بسیار لذت بردم. در سال گذشته از برکات حضور در لژیون سردار اتفاقات بسیار خوبی در زندگی من رخ داد از جمله قبولی در آزمون کمک‌راهنمایی و حضور در لژیون تغذیه سالم که منجر به بهبود بسیاری از بیماری‌های من شد، ان‌شاءالله که قادر به حضور مجدد در جایگاه پهلوانی باشم، زیرا خود را مدیون کنگره می‌دانم چراکه بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از نظر درونی حال من مساعد شد. اعضای لژیون سردار سعی کنند حضور فعالی داشته باشند و حتی الامکان غیبت نکنند، زیرا حضور مستمر سبب افزایش تعداد اعضا می‌گردد، واریز پول به‌ تنهایی ارزشی ندارد، بلکه مهم حضور مستمر در لژیون سردار و استفاده از آموزش‌ها است.

طبق سخنان جناب مهندس اعضای لژیون سردار افراد باهوشی هستند، زیرا به آگاهی و جهان‌بینی لازم دست یافتند که از مال خود بگذرند. جناب مهندس با اهدای شال پهلوانی بر گردن افراد بسیار خوشحال می‌شوند و خرسندی ایشان به دلیل پرداخت پول نیست، بلکه به علت افزایش سطح آگاهی و بیداری انسان‌ها است و من زمان دریافت انگشتر دنوری از جناب مهندس انرژی بسیاری دریافت کردم. اعضای لژیون سردار گل سرسبد هر شعبه‌ای هستند و من با دیدن اعضای لژیون سردار در هر شعبه بسیار خوشحال می‌شوم ان‌شاءالله که تمام کمک‌راهنمایان عضو این لژیون شوند، زیرا این موضوع عاملی برای تشویق رهجویان لژیون و دلگرمی و افزایش اعضای لژیون سردار می‌گردد.

مشارکت اعضاء
مشارکت همسفر عطیه:
استاد جلسه همسفر سادات باعث افتخار نمایندگی خواجو هستند و من همیشه از ایشان الگو می‌گیرم، خدا را شکر که به واسطه لژیون سردار امروز این توفیق نصیب من شد و در خدمت عزیزان نمایندگی سلمان فارسی هستم. طبق فرمایش جناب مهندس در سی‌دی سفر؛ علم به جهان‌بینی در زندگی لازم و ضروری است و ما برای بهره‌مندی از یک زندگی همراه با آرامش، جهان‌بینی را آموزش می‌گیریم. همیشه ترس از بخشش داشتم و از جهان‌بینی لژیون سردار آموختم که برای زندگی با حس خوب باید بهای آن را پرداخت کنم، زیرا کائنات چیزی به رایگان در اختیار من قرار نمی‌دهد و برای دریافت حس خوب باید بازپرداخت داشته باشم و برای رسیدن به صلح و آرامش باید خدمت کنم، در حد توانم تلاش کنم تا به خواسته‌های خود، قبولی در آزمون کمک راهنمایی و عضویت لژیون سردار و دیگر خدمت‌ها دست پیدا کنم. من حدود دو سال است که عضو لژیون سردار هستم، اما برای عضویت سال ۱۴۰۱ از تشویق دنور‌ها و پهلوان‌ها بسیار لذت بردم و حس و انرژی آن‌ها را دریافت کردم و برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. هر انسانی در حد خواسته‌ و توانایی خود تلاش و پرداخت می‌کند، در این امر حس بسیار مهم است و طبق فرمایش استاد امین در جزوه جهان‌بینی؛ نیرو در کنار حس انرژی لازم را برای حرکت به سمت جلو به وجود می‌آورد. برای عضویت در لژیون سردار باید به حس خود توجه کنم که آیا این عمل از سر رقابت است و به دلیل عضویت هر ساله در این لژیون قصد دارم امسال هم باشم که در این صورت انرژی به وجود آمده انرژی مخربی است، اما اگر حس من، حس خدمت به دیگران باشد متعاقباً انرژی مثبتی دریافت می‌کنم.

مشارکت همسفر الهام:
طبق فرمایش جناب مهندس در سی‌دی زنجیره ارتباط؛ دانایان نادان بسیار خطرناک‌تر از نادانان نادان هستند. من خداوند را شاکرم و ورودم به کنگره را معجزه می‌دانم، زیرا دیدگاهم نسبت به انسان‌ها و کائنات تغییر کرد و بهای آن را پرداختم، خداوند من را لایق دانست که دیدم نسبت به مسائل بازتر شود. در سی‌دی زنجیره ارتباط جناب مهندس فرمودند؛ فردی در ۹۰ سالگی با انواع بیماری‌ها هنوز قادر به بخشش ثروت خود به وُراث نیست با این صحبت من به خودم امیدوار شدم و به خود مدال افتخار می‌دهم که وارد کنگره و لژیون سردار شدم، زیرا در سن کمتری آموختم و به این نگرش رسیدم که می‌توانم در این بُعد و بُعدهای دیگر آرامشی بسازم که قیمتی ندارد.

مشارکت کمک‌ راهنما همسفر سهیلا؛
در کلیپی از جناب مهندس دیدم که صفت بخشندگی را بسیار زیبا مطرح کردند، صفت بخشش لایق خدای مهربان است و ما که جزء کوچکی از وجود خداوند هستیم، باید این صفت را درون خود رشد دهیم، جناب مهندس در این کلیپ اشاره کردند؛ افرادی که پرداخت خود را نسبت به جایگاه سرداری، دنور و پهلوانی کامل می‌کنند در واقع انسان‌های فهمیده و باهوشی هستند، زیرا آگاهی دارند که هر ثروتی متعلق به آن‌ها نیست و هر لحظه باید جهان را ترک کنند، در واقع ثروت از آن فردی است که می‌بخشد و فردی که قدرت بخشش دارد از نتایج آن بهره‌مند می‌شود. طبق فرمایش جناب مهندس؛ اولین نتیجه این است که وعده خداوند دروغ نیست و نتیجه دوم این‌که این عمل باعث کسب انرژی در او می‌شود و من بارها با تمام وجودم آن را درک کردم، هر مرتبه که بخشی از دنوری خود را پرداخت می‌کردم، متوجه سبک‌بالی و آسودگی می‌شدم و لذت می‌بردم، فردی که می‌بخشد توانایی مدیریت مالی بهتری دارد. در واقع بخشش ما دیگران را ثروتمند نمی‌کند، بلکه ما را از لحاظ معنوی ثروتمند و از درون صیقل می‌دهد، امیدوارم همه ما بخشش درونی را درون خود اجرا و سپس کاربردی کنیم.

تایپ و ویرایش؛ کمک راهنما همسفر سپیده (لژیون چهاردهم)، همسفر زهره رهجوی کمک‌راهنما همسفر لیلا (لژیون هجدهم)
ارسال؛ کمک راهنما همسفر سمیه (لژیون هفتم)
عکس؛ همسفر شیما رهجوی کمک‌ راهنما همسفر سپیده (لژیون چهاردهم)
همسفران نمایندگی سلمان فارسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .