English Version
English

طی کردن مسیر اشتباه در گذشته

طی کردن مسیر اشتباه در گذشته

دومین جلسه از دورۀ نهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی عرب‌زاده با استادی دیده بان محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر اکبر و دبیری مسافر علیمراد، با دستور جلسه اول: «وادی سوم و تأثیر آن روی من»  و دستور جلسه دوم : «جشن یکمین سال رهائی مسافر قاسم» در روز پنجشنبه 4 خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
به نام نامی عشق، سلام دوستان مهدی هستم مسافر؛
تبریک می‌گویم به مسافران و همسفرانی که پیمان بسته‌ و شال گرفته‌اند و تشکیل لژیون داده‌اند. بسیار خوشحال هستم و این خوشحالی را در چهرۀ شما نیز می‌بینم؛ از این بابت که بذر یک درخت کاشته می‌شود، این بذر به درستی رشد می‌کند، این درخت از دیوار و باغ بیرون می‌زند، از دور که نگاه می‌کنیم شاهد رشد این بذر هستیم، به نظر من زیباترین تصویری که ما در هستی می‌توانیم ببینیم تصویر یک انسانی است که یک روزی خمیده بود و امروز در کنگره60 قد برافراشته است و با رشد صحیح تبدیل به یک استاد شده است، یک راهنما و به چرخه حیات بازگشته و به تولید مشغول است. می‌دانم برای تمامی اعضا این تصویر زیبا است و امروز ما بسیار شاهد این تصاویر هستیم. به شما خیلی تبریک می‌گویم و امیدوارم خداوند به شما کمک کند که در مسیر خود موفق و پیروز باشید.

دو دستور جلسه داریم، دستور جلسه اول وادی سوم است. «باید دانست هیچ موجودی به اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند». وادی بسیار زیبایی است؛ اگر که ما خوب این وادی را متوجه شویم پرتاب‌مان به جلو بسیار بسیار زیاد است و در رشد ما بسیار تأثیرگذار است. در وادی سوم به ما می‌گوید باید؛ وقتی کلمه باید اول یک جمله می‌آید دستوری می‌شود و به من رهجو دستور می‌دهد و تأکید می‌کند که هیچ خبری نیست و مقصر در همه چیز خودت هستی. شاید قبل از این‌که به کنگره بیایی و آموزش ببینی همه را مقصر می‌دانستی؛ انسان وقتی در جهل باشد به غیر از خودش همه را مقصر می‌داند حتی بعضی اوقات در اثر فشار زیاد خدا را هم مقصر می‌داند. در کنگره درمی‌یابیم که مسیر اشتباهی را طی می‌کردیم و از مسیری که در آن قدم گذاشته‌ بودیم نتوانسته‌ایم نتیجۀ مطلوبی بگیریم و به همین خاطر اینجا به ما گفته می‌شود فقط و فقط خودت مقصر هستی و نباید کسی را مقصر بدانی در ابتدای وادی می‌گوید: یک راه و آغازی نو پیش رو داری و در یک راه تازه قدم می‌گذاری. وقتی شما به عنوان یک رهجو وارد کنگره می‌شوید، راهنما فقط حکم نمایان کننده راه را دارد و فقط راه را نمایان می‌کند و این خود شما هستید که باید حرکت کنید، هیچکس دیگری نمی‌آید دست شما را بگیرد و بگوید حرکت کن، هیچکس جای شما CD نمی‌نویسد و هیچکس کارهای شما را انجام نمی‌دهد.

شخصی که وارد کنگره می‌شود در سفر اول از جهل و نادانی خارج و وارد سفر دوم می‌شود، حرکت را خودش انجام می‌دهد، این خود اوست  که تلاش می‌کند و یک راهنما یا خدمتگذار می‌شود، به این شخص کسی کمک نمی‌کند بلکه خود اوست که در تلاش است البته یک چیزهایی در طول مسیر زندگی ما انسان‌ها تأثیرگذار است ولی آن تأثیرگذار بودن به همت من و شما بستگی دارد. تا زمانی که ما خودمان را نشناسیم و نبینیم مطمئن باشید هیچ‌کسی برای ما هیچ کاری انجام نمی‌دهد. در CD «زنجیرۀ ارتباط» آقای مهندس اشاره می‌کند که هیچ‌کسی برای تو هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد؛ این‌قدر ورد خوانده‌ای، دعا کرده‌ای، آیا فایده‌ای هم داشت؟ زمانی برای تو فایده دارد که به سمت آن خواسته حرکت کنی که در وادی سوم این را به تو می‌گوید. پیام زیبایی در ابتدای وادی است که می‌گوید: چون اصوات موسیقی در جهان خود بدرخشید. به ما می‌گوید که بایستی یک آدم دیگری بشویم، یک حرکت نو دیگری باید شروع کنی، الآن زیباترین صوت هستی را در کنگره داریم. می‌بینیم بچه‌هایی که راهنما شده‌اند و خدمتگزار هم‌نوع خویش هستند. این افراد واقعاً همان پیام وادی سوم هستند و همچون اصوات موسیقی در جهان خود درخشیده‌اند و زیباترین صوت‌ها را به اجرا در آورده‌اند. انشاالله همگی کنگره و مسیر بی‌نقص آن را درک کنیم؛ بفهمیم که در چه مکان خوبی قدم گذاشته‌ایم و خداوند این نعمت بزرگ را از ما نگیرد.

و اما دستور جلسه دوم اولین سال رهایی قاسم:
قاسم بسیار خوب سفر کرد و نتیجه‌اش را گرفت. ما برای این می‌گوییم با همسفرتان بیایید چون کمک شایانی در سفر به شما خواهد کرد، خیلی جاهایی که قرار است به بی‌راهه بروید وجود یک همسفر خوب باعث می‌شود به مسیر بازگردید و به بیراهه نروید، باعث می‌شود که قدم‌هایتان را محکم‌تر بردارید. قاسم و همسفرش خیلی خوب کنگره را متوجه شدند و یادم نمی‌آید که از قاسم CD خواسته باشم و او ننوشته باشد، همیشه دفترش دستش بود و بیشتر از چهل CD  نوشته بود. همۀ ما باید این مسیر را طی کنیم و از الگوها استفاده کنیم. انشاالله که شال کمک راهنمایی را در سال آینده بر دوششان ببینم و شاهد باشم که پله های تکاملی در کنگره را یکی یکی طی می‌کنند.

اخبار تولد:

 

اعلام سفر مسافر قاسم:
آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، شیره، متادون، روش درمان DST داروی درمان OT مدت 12 ماه و 2 روز زیر نظر راهنمای محترم آقای مهدی صدیقی سفر کردم، رهائی 17 ماه در ادامه وارد لژیون وایت شدم، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی سیگار، 12 ماه زیر نظر کمک‌راهنمای محترم آقا حامد سفر کردم به روش DST داروی درمان آدامس نیکوتین، رهایی 12ماه، ورزش در کنگره والیبال.

آرزوی مسافر قاسم:

آرزو می‌کنم یک شعبه درمبارکه داشته باشیم که برای همه تازه واردین فضای کافی داشته باشد و به رهایی برسند.

آرزوی همسفر نیایش:

آرزو می‌کنم هیچ پدر و مادری مصرف کننده نباشند.

آرزوی همسفر خانم بهاره:

آرزوی سلامتی و طول‌عمر برای آقای مهندس دارم.

صحبت‌های مسافر قاسم:
ابتدا ازخداوند بزرگ شاکرم که اذن ورود به کنگره را به من داد و توانستم به کنگره بیایم و آموزش بگیرم و از بند اعتیاد رها شوم، دوم از راهنمای خوبم آقا مهدی صدیقی تشکرمی‌کنم که با آموزش‌های خود راه درست زندگی‌کردن و به رهایی رسیدن را به من آموختند، همچنین تشکرمی‌کنم از آقاحامد آقایی که در سفر سیگار برای من خیلی زحمت کشیدند، از مرزبانان دوره قبل ودوره جدید تشکر می‌کنم، ازکمک‌راهنمای همسفرم خانم سمیرا بابت آموزش دادن به همسفرم تشکر می‌کنم، از همسفرانم تشکر می‌کنم که پابه‌پای من آمدند و در کنگره ماندند و با همراهی خود باعث شدند که من سفر نسبتاً خوبی داشته باشم و اینجا عاجزانه از ایشان حلالیت می‌طلبم و از همه دوستان شعبه «عرب‌زاده» مسافران و همسفران که درجشن ما شرکت کردند تشکر می‌کنم. ازخداوند خواستم که من هم خدمتگزار کنگره باشم و بتوانم خدمت کنم. من یک مصرف‌کننده بودم که ازصبح که بیدار می‌شدم فکرم مواد بود و به خانواده هیچ اهمیتی نمی‌دادم، هیچ محبتی به خانواده نداشتم، فکر می‌کردم فقط کار کردن و پول خرج کردن در خانه، زندگی و محبت کردن است. در زندگی سختی‌های زیادی را متحمل شدم، مشکلات زیادی داشتم چون تخریب بالایی هم داشتم. تریاک، شیره و متادون را باهم مصرف می‌کردم و در کنار مصرف، خانواده را هم خیلی اذیت می‌کردم. در کنگره یادگرفتم که باید ذره‌ذره تغییرکنم و اکنون به حال خوش رسیدم. البته هنوزهم نیاز به آموزش دارم و باید فرمانبردار باشم، آموزش‌ها را عملی کنم تا اینکه ذره‌ذره اضلاع مثلث درمان را هماهنگ با هم پیش‌ببرم. جادارد ازدکتر عرب‌زاده تشکر کنم؛ زمانی که در کلینیک ایشان رفتم با منِ مصرف کننده برخورد خوبی داشتند و باعث شدند که پیوندِ محبت کنگره، در من شکل بگیرد.

صحبتهای همسفر نیایش:

من هم از آقای مهندس تشکرمی‌کنم که این بستر را فراهم کردند که پدرم به رهائی برسد و از خانم سمیرا تشکرمی‌کنم که خیلی به ما کمک کردند تا آموزش بگیریم.

صحبتهای کمک راهنمای محترم همسفر سمیرا:

خداوند را لحظه‌ به‌ لحظه شاکرم که امروز در این جشن حضوردارم و این تولد را به آقا قاسم و همسفرانش تبریک می‌گویم. معمولاً تولدها بایستی برای ما یک پیغامی داشته باشد و پیغام امروز برای من وادی دوم است. چه کسی باید مسئولیت کار خویش را بپذیرد؟ چه کسی مهمتر از خودمان؟ چه کسی می تواند ما را به حال خوش برساند؟ وظیفه من در این حلقه حیات چیست؟ آیا قرار است به عنوان یک مصرف‌کننده به حیات بعدی قدم بگذاریم؟ و امروز می‌بینیم خانواده‌ای را که با آموزش گرفتن ذره‌ذره به حال خوش رسیده‌اند. آقا قاسم مسئولیت کار خود را پذیرفت و سفر خوبی را انجام داد و با ادامه دادن به آموزش گرفتن و خدمت کردن به خود و خانواده‌اش خدمت کرد. و اکنون نتیجه‌اش را هم به‌خوبی مشاهده و دریافت می‌کند.

صحبتهای همسفر خانم بهاره:

خداوند را شاکرم که امروز اولین سال رهائی‌مان را در کنار شما عزیزان جشن می‌گیریم. از آقای مهندس تشکر می‌کنم که با آموزش‌های ناب خود، راه درست زیستن را به ما آموزش دادند. از آقای صدیقی راهنمای مسافرم سپاسگزارم، همچنین از خانم سمیرا سپاسگزارم که با آموزش‌های ناب خود من را به کنگره متصل و عاشق کنگره نمودند. از ایجنت و گروه مرزبانی همسفران تشکر می‌کنم که اجازه خدمتگزاری و آموزش گرفتن در کنار خود را به من نیز دادند. در این مدتی که به کنگره می‌آیم به این نکته پی‌برده‌ام که اگر کسی در صراط مستقیم باشد و حرمت‌های کنگره را اجرا کند به همه خواسته‌های خود خواهد رسید. از خداوند می‌خواهم که راه درست و صادقانه خدمت کردن را در این جایگاهی که قرار دارم پیش رویم قرار دهد تا اینکه با سربلندی خدمتم را به انجام برسانم. در پایان از همه شما عزیزان که در جشن ما شرکت کردید سپاسگزارم.

تایپ: مسافر حسن و مسافر رضا
عکس: مسافر جواد
تنظیم و ارسال: مسافر جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .