English Version
English

بسوزم تا ساخته شوم

بسوزم تا ساخته شوم

«یاد الله در هر جا، یادِ خود، از قطره به اقیانوس است.»

سخنان ماندگار مهندس دژاکام: «چون اصوات موسیقی در جهانِ خود بدرخشید و خود کلید مسیر اصلی راه خود را بیابید.»

سلام دوستان معصومه هستم همسفر محمد
در وادی اول، تفکر به من آموزش داده شد و متوجه شدم که قبلاً با تفکر هیچ آشنائی نداشتم. افکار بیهوده و خرافی ذهنم را پر کرده بود؛ نمی‌دانستم که تفکر شاه کلید تمام مشکلات من هست.

باید این را بدانیم که هر کدام از ما به تنهایی به دنیا آمده‌ایم و تنها هم از این دنیا می‌رویم؛ هیچ کسی بار مسئولیت کسی دیگر را به‌عهده نمی‌گیرد.

کلمه «باید» در اول جمله آمده و به من تأکید می‌کند که قطعاً هیچ کسی نمی‌تواند به جای من و برای من تفکر و تصمیم‌گیری کند؛ بلکه این فقط خودِ من هستم که باید کلید مشکلاتم را با تفکر درست و اطلاعات صحیح به مرحله عمل برسانم؛ این را بدانم بیشتر مشکلات من به‌خاطر بذرها و کارهای اشتباهی است که من قبلا کاشته و آن‌ها را آبیاری کردم و اکنون مشکلات برای من جوانه زده‌اند و این به‌دلیل نبودِ تفکر من بوده است؛ ولی اکنون باید با صبر، تلاش، خواست و پذیرش خودم، قبول کنم که فقط خودم بار این مشکلات را باید به دوش بکشم و آن‌ها را یکی یکی حل کنم و از پس آن‌ها بربیایم و خودم را به زیبایی، قوی بسازم.

من باید بسوزم تا ساخته شوم. باید تاریکی‌ها را تجربه کنم تا عظمت روشنایی‌ها را درک کنم. در طی این مسیر، نباید حس‌های بد را به خودم راه بدهم، نباید ترس داشته باشم، ناامید نشوم؛ برای رفتن به سمت روشنایی و رسیدن به صلح، آسایش و آرامش، باید این حقه‌های نفس را که به زیباترین شکل ممکن، من را به سمت تاریکی‌ها می‌برند و گوهر جانم را شکار می‌کنند را به‌خوبی بشناسم و آگاه باشم که نیروهای بازدارنده همیشه با من همراه هستند.

هر کسی که بخواهد، مسئولیت‌هایش، تفکرش، اندیشه و کارهای اشتباهش را گردن دیگران بیندازد یا توقع داشته باشد که دیگران مشکلاتش را حل کنند، همیشه بدبخت است و هیچ وقت طعم آرامش و صلح را نمی‌چشد؛ همیشه مضطرب، نگران و پریشان است.

باید بتوانم تغییر را از خودم شروع کنم و به خودم تکیه کنم تا در زندگی و در مقابل مشکلاتم سربلند شوم و ضعیف نباشم، با اعتماد به نفس این‌که سرشار از توانایی هستم، خودم را باور داشته باشم که بیهوده نیستم، امید داشته باشم و مثبت بیندیشم، تا کلید اصلی قفل‌های زندگی‌ام را، با تلاش و پشتکار خودم و نه دیگران به‌راحتی باز کنم.
«انسان چیزی جز سعی و تلاش خودش نیست.»

با تشکر از حس زیبا و برداشت آموزنده، کمک راهنما همسفر معصومه عزیز

و همدلی شما همسفران همیشه همراه

نویسنده و تایپ: کمک راهنما همسفر معصومه (لژیون سردار)

ویراستار: همسفر وجیهه، رهجوی کمک‌راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم)

تدوین عکس، تنظیم و ارسال: همسفر اعظم، خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .