English Version
English

جهان‌بینی به من آموزش می‌دهد که به خودم آسیب نزنم

جهان‌بینی به من آموزش می‌دهد که به خودم آسیب نزنم

هشتمین جلسه از دوره ی هشتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران آقا کنگره ۶۰ نمایندگی شفا مشهد با استادی دستیار lpjvl دیده بان همسفر علی و نگهبانی همسفر بهزاد و دبیری همسفر جمال با دستور جلسه "جهان بینی ۱و۲" شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد :
سلام دوستان علی هستم یک همسفر
خدا را شاکرم که در جمع شما هستم. خیلی خوشحالم که همسفران آقا در مشهد فعالیت دارند، کمی کار سخت است برای همسفران ولی قطعاً باپشتکار و تلاشتان این موضوع هم حل می‌شود و هرروز قوی و قوی‌تر می‌شوید. به قول جناب مهندس: درختی که بزرگ می‌شود، از باغ بیرون می‌زند. ما هم داریم در قسمت همسفران رشد می‌کنیم.

در مورد دستور جلسه جهان‌بینی ۱و۲: در جهان‌بینی استاد امین در مورد قوانین زندگی صحبت می‌کند. من علی در زندگی همیشه از جایی ضربه خوردم که قوانین را بلد نبودم، یا فکر می‌کردم که می‌توانم قوانین را زیر پا بگذارم. قوانین بازی، قوانین زندگی، قوانین آموزش و..... دنبال راه راحت بودم. درصورتی‌که من اگر قوانین را بلد نباشم به مشکل برمی‌خوریم؛ اگر قوانین را رعایت نکنیم، ضربه می‌خوریم، برای مثال در کار برق‌کاری اگر من نتوانم فاز و نول را تشخیص دهم، به خودم آسیب می‌زنم زیرا قوانین را نمی‌دانم؛ زندگی هم همین است.
من اگر جهان‌بینی را آموزش نگیرم، اولین ضربه را خودم می‌خورم. جهان‌بینی به من آموزش می‌دهد که به خودم آسیب نزنم و از آسیب‌هایی که قرار است به من وارد شود جلوگیری کنم.
تعریف استاد امین از جهان‌بینی این است : جهان‌بینی یعنی آنچه نسبت به دنیای درون، بیرون و کل هستی برداشت، دریافت، ادراک و یا احساس می‌کنیم.

در کنگره به ما گفتند که تفکرتان را باید تغییر دهید، وادی اول؛ یعنی اگر من یاد بگیرم که چطور تفکر کنم، به چه موضوعی تفکر کنم، به چه موضوعی تفکر نکنم، زندگی‌ام دگرگون می‌شود و آن‌ها را اجرا می‌کنم. اگر تفکر را یاد بگیریم، زندگی‌مان دگرگون می‌شود. اگر قوانین بازی و یا قوانین زندگی را یاد بگیریم، زندگی‌مان تغییر می‌کند. در صحبت کردن همه‌چیز ساده است ولی مهم اجرا کردن این قوانین است.

 جناب مهندس قوانین بازی را یاد گرفتند و اعتیاد را درمان کردند. یاد گرفتند که چه اتفاقی می‌افتد که من درمان نمی‌شوم، یا چه اتفاقی می‌افتد که من درمان می‌شوم. قوانین هستی تغییر می‌کند.

جهان‌بینی به نظر من به همین راحتی هست؛ جهان‌بینی این نیست که به دنبال کارهای پیچیده و سخت برویم. جهان‌بینی این است که من وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوم برنامه داشته باشم؛ شب که می‌خواهم بخوابم، بدانم که برنامه‌ام برای فردا چیست؟ اگر قرار است ساعت ۷ صبح از خواب بیدار شوم به آن عمل کنم. اگر قرار است ساعت  ۵در جلسه حضور داشته باشم، به آن عمل کنم؛ اگر قرار است پیراهن سفید بپوشم، به آن عمل کنم و ......
جهان‌بینی چیزهایی است که در کنگره به ما آموزش می‌دهند. جهان‌بینی۱، جهان‌بینی۲، قوانین زندگی، مثلث دانایی، مثلث جهالت. همه این‌ها جزو جهان‌بینی است. جهان‌بینی خیلی راحت است، اما اجرا کردن آن سخت است. من اگر امروز روی این صندلی نشسته‌ام به‌عنوان یک تازه‌وارد یا به‌عنوان همسفر، خداوند این ظرفیت را به من داده است که من بیایم اینجا بنشینم ،آموزش بگیرم و به دیگران انتقال بدهم. پس حضور ما در این جمع بی‌حکمت نیست.

انشا الله که استوار و محکم بمانید و این مسیر را ادامه دهید.

مرزبان خبری وبلاگ: همسفر علی

تایپ: همسفر علی لژیون یکم

ویراستاری: همسفر فرزاد لژیون دوم 

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

 

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .