English Version
English

برنامه‌ریزی و پس انداز برای تعطیلات

برنامه‌ریزی و پس انداز برای تعطیلات

جلسه دهم از ششمین دوره کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی اسلامشهر با استادی کمک‌راهنما مسافر اسماعیل، نگهبانی مسافر عسگر و دبیری مسافر سیروس با دستور جلس«تعطیلات را چگونه سپری کنیم » شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

در گذشته در کنگره ۶۰ مرسوم بود که هیچ گونه تعطیلاتی وجود نداشت، حتی در  ایام عید یا روزهای عاشورا یا تاسوعا یا تعطیلات تابستانی هیچکدام در طول سال به عنوان تعطیلات در کنگره ۶۰ مرسوم نبود، اعتقاد بر این بود که همان گونه که مصرف کننده هر روز مصرف می کنند و کلانتری و بیمارستان هر روز فعالیت خود را ادامه می‌دهد، ما نیز در کنگره۶۰ همانند آن بیمار هستیم و بایستی هر روز در کلاس ها حضوری یابیم تا از مسیر آموزش و روند آن خارج نشویم. اما بعد از مدتی آموزش های کنگره ۶۰ تکامل بیشتری پیدا کرد و به بلوغ رسید آقای مهندس اعتماد بیشتری نسبت به متد دی اس تی همچنین سفر اولی ها، آموزش ها و جهان بینی کنگره۶۰ پیدا کردند و گفتند که بایستی تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستان را در کنگره ۶۰ اجرایی کنیم.

تعطیلات نه تنها برای کنگره ۶۰ بلکه برای یک کشور یا یک مجموعه کامل نیاز است. برای بالا بردن راندمان افراد و خدمتگزاران نیاز است که این تعطیلات وجود داشته باشد تا اشخاص بتوانند به خوبی استراحت کنند و ریکاوری شوند و با انرژی و راندمان بهتری کار خود را ادامه دهند. همانگونه که تعطیلات روزانه و تعطیلات هفتگی داریم تعطیلات سالانه نیز نیاز می باشد، هر شخصی معمولاً روزی ۸ ساعت کار می کند و ۸ ساعت استراحت می‌کند یا در هفته شش روز کار می کند و یک روز استراحت می کند، پس نیاز است که در طی سال نیز روزهایی را به استراحت و ریکاوری بپردازد.

در گذشته اصرار بر این بود که جمعه ها نیز کلاسهای آموزشی برقرار شود اما با تدبیری که اندیشیده شد جمعه ها  به صورت تفریح و استراحت در قالب فعالیت پارک طالقانی طرح ریزی شد. در کنگره ۶۰ برای یک سفر اولی جایز نیست که در طول سفر اولش به سفر برود. برای دیگر اشخاص و سفر دومی ها نیز اینگونه نیست که سفر رفتن فقط به معنای مسافرت خارج از کشور یا مسافرت های بسیار دور باشد سفر رفتن می‌تواند یک نوع سفر درونی نیز باشد مانند سفر از ترس به شجاعت، از نادانی به دانایی، از حقارت به سرفرازی، از نفرت به سمت عشق و .....

در آموزش ها گفته می شود که یکی از عوامل مهم برای سفر رفتن برنامه ریزی و پس انداز مبلغ برای آن می باشد و آموزش می دهد که چگونه از چند ماه قبل با برنامه ریزی بودجه ای را نسبت به آن سفر اختصاص دهیم و برایش پس انداز کنیم تا با یک برنامه ریزی و اندوخته درست و دقیق آن سفر را به خوبی انجام دهیم.

در وادی پنجم گفته می شود که شخص سفر اولی بایستی کاملاً خودداری کند و در طول سفرش به مسافرت نرود و توجه داشته باشد به مکان هایی نرود که در گذشته مصرف میکرده یا مصرف کنندگانی که با آن ها نشست و برخاست داشته حضور دارند. در گذشته زمانی که مصرف کننده بودم با هزینه های بسیار زیاد به مسافرت می رفتم و در آنجا می دیدم که یک خانواده ساده با یک فرزند کوچک با کمترین امکانات و هزینه بیشترین خوشحالی و لذت ها را تجربه می کنند و این نتیجه را برای بنده داشت که با کمترین امکانات و هزینه می توان خوشحالی و لذت فراوان را به خوبی تجربه کرد.

در نهایت برای همه شما عزیزان سالی پر از آرامش ثروت و دانایی را از خداوند متعال آرزومندم.

متن، عکس، تنظیم: مسافر رضا لژیون پنجم

وبلاگ مسافران نمایندگی اسلامشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .