English Version
English

گروه خانواده-تعطیلات زمانی برای تصمیم‌گیری

گروه خانواده-تعطیلات زمانی برای تصمیم‌گیری

هفتمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگرۀ 60؛ نمایندگی زال‌پارس؛ با استادی همسفر زهرا، نگهبانی همسفر محبوبه و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «چگونه از تعطیلات استفاده کنیم» یکشنبه 28 اسفند ماه 1401 ساعت 16:00 آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که من را با کنگره آشنا ‌کرد و برای اولین بار این جایگاه را تجربه می‌کنم تا آموزش بگیرم از کمک راهنمای خوبم خانم زهره کمال تشکر رادارم که به من فرصت دادند تا خدمت کنم و همین‌طور از ایجنت محترم خانم طاهره هم ممنونم.
اما دستور جلسه این هفته چگونه از تعطیلات استفاده کنیم؛ برای استفاده کردن و لذت بردن از تعطیلات باید چهار نکته مهم را رعایت کنیم و بدانیم. اولین چیزی که هست باید تعطیلاتی وجود داشته باشد که ما بخواهیم در مورد آن فکر کنیم که چگونه از آن لذت ببریم؛ و نکته دوم که خیلی مهم است که ما باید 6 ماه قبل از تعطیلات مقداری از درآمد خود را برای سفر در تعطیلات پس‌انداز کنیم، نکته سوم ما باید حداقل از یک ماه قبل برای سفرمان برنامه‌ریزی کنیم که کجا و کدام شهر یا کشور می‌خواهیم سفر کنیم؛ نه اینکه همان روز تصمیم بگیریم و هرکسی یک حرف و یک پیشنهادی بدهد و بی‌گدار به راه بزنیم که بعداً مکان برای استراحت نداشته باشیم؛ و نکته آخر تعطیلات ما باید هدف داشته باشد نه اینکه فقط برویم سفر تا به دیگران بگویم که ما فلان جا رفته‌ایم.
ما با سفر کردن و لذت بردن از تعطیلات انرژی دوباره‌ای برای کار کردن می‌گیریم. کار کردن دائم راندمان انسان را پایین می‌آورد؛ و فردی که همیشه سرکار باشد فشار کار انرژی‌اش را خواهد گرفت و فقط کار فیزیکی نیست که از انسان انرژی می‌گیرد، بلکه گاهی کار فکری انرژی بیشتری از کار فیزیکی انرژی می‌برد؛ و ما باید بعد ازهر کاری استراحت داشته باشیم تا آن انرژی ازدست‌رفته‌مان بازگردد، و فکر آزاد باشد تا بتوانیم تصمیمات درست بگیریم.
 

زمانی هست که همیشه مشغول کار هستیم، مثل این می‌ماند که سوار چرخ‌وفلک شده‌ایم و دارد دائم می‌چرخد و وقتی‌که دائم کارکنیم نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم و بفهمیم که این کار به ضررم است یا به منفعت ما. انسان زمانی می‌تواند تصمیم درست بگیرد که تعطیلات و فراغت داشته باشد.
جناب مهندس در سی دی طناب می‌گویند: که خداوند زندگی را خلق کرد تا ما انسان‌ها از زندگی برخوردار باشیم. زندگی خیلی باارزش و زنده بودن خیلی اهمیت دارد. خوردن یک‌چیز خوشمزه و تفریح کردن خیلی لذت‌بخش است و صراط مستقیم این است که بیشترین لذت را از زندگی ببریم و در آرامش باشیم، نه اینکه فقط تاریک دنیا و خود را در شرایط سخت قرار بدهیم؛ که آخرت و بهشت را برای خودمان بسازیم چون بهشت و جهنم در همین دنیاست؛ و این اعمال و کردار ماست که همه‌چیز را می ساز دو امیدوارم که بتوانیم همه‌ ما از تعطیلات وزندگی خودمان بهترین استفاده و لذت را ببریم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید ممنونم.

عکاس: مرزبان خبری همسفر زهرا

ویراستاری وارسال مطلب: همسفر محبوبه لژیون یکم به کمک راهنمای همسفر طاهره

همسفران نمایندگی زال پارس

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .