English Version
English

زمان؛ آموزش؛ رسیدن به‌حالِ خوش

زمان؛ آموزش؛ رسیدن به‌حالِ خوش

آن‌کس که بداند و بخواهد که بداند

خود را به بلندای سعادت برساند

سلام دوستان مریم هستم همسفر علی

مسافر من با ۱۷ سال تخریب وارد کنگره شد؛ با آنتی‌ایکس شیره و تریاک؛ مدت ۵ ماه است سفر می‌کنیم به روشDST، داروی درمان شربت OT؛ کمک‌راهنمای خوبم خانم نرگس، لژیون ۵ شفا؛ راهنمای مسافرم جناب آقای مجید جوینده، لژیون ۱۶ شفا؛ ورزش خودم در کنگره شطرنج؛ ورزش مسافرم باستانی؛ TDS در حال مصرف ۱/۵ سی‌سی هر وعده.

آشنایی همسفر مریم با کنگره فقط خواست خداوند بود؛ مسافرشان شربتی برای ترک اعتیاد از مکانی نامعتبر تهیه کرده‌ بودند که با تحقیق، متوجه شدند در انجمنی به اسم کنگره۶۰، این شربت به‌عنوان داروی درمان به‌صورت اصولی استفاده می‌شود. با مسافرشان به این نتیجه رسیدند که حضوری به یکی از شعب کنگره مراجعه کرده و این نقطه آغاز راه آن‌ها شد. حضور در جلسات کنگره باعث آگاهی در موردِ بیماری اعتیاد شد و دانستند که باید در طول سفر، صبر داشته باشند و...

در ادامه نگاه مهربانتان را، به همراهی با گفت‌وشنود زیبا و آموزنده با همسفر مریم عزیز، دعوت می‌کنیم.

پیامتان برای روز پدر به آقای مهندس چیست؟
به‌دنبال واژه‌های زیادی برای تبریک هستم؛ ولی هیچ واژه‌ای نمی‌تواند، عظمت حضور آقای مهندس، پدری دلسوز، دانا و توانا را در زندگی من توصیف کند.

«معما چو حل گشت، آسان شود.» مصداق این ضرب‌المثل در کنگره چیست؟ شما چه تجربه‌ای از آن دارید؟
قبل از ورودم به کنگره، روزی که متوجه درگیری  مسافرم با بیماری اعتیاد شدم، تمام دنیای من خراب شد؛ احساس پوچی، ناتوانی و درماندگی می‌کردم؛ چون باورم این بود که اعتیاد درمان ندارد و فرد معتاد فقط با مرگ از این بیماری رها می‌شود. خدا را شکر وارد کنگره شدم و اکنون می‌دانم معمای اعتیاد حل شده و من از آن بی‌اطلاع بوده‌ام. با حلِ این معما درمان هم آسان شد.

نوشتن سی‌دی چه نقشی در زندگی شما داشته و حس و حالتان در موقع نوشتن سی‌دی چگونه است؟
به من آرامش زیادی می‌دهد. البته در ابتدا برایم سخت بود و عادت نداشتم‌؛ ولی رفته‌رفته آرامشی از آموزش‌ها گرفتم که هیچ جای دیگری این آرامش را پیدا نمی‌کنم.

مهم‌ترین قدردانی از چه کسی و به چه شکلی باید به عمل آید؟
به‌نظر من مهم‌ترین قدردانی را از خداوند باید به عمل آوریم؛ به خاطر نعمتی مثل کنگره که ما را در مسیرش قرار داد و راه را برایمان روشن و نمایان کرد. سپس از بنیان کنگره که اگر زحمات جناب آقای مهندس و خانواده ایشان نبود، هیچ کدام از ما چنین صبور و با آرامش خاطر نمی‌توانستیم، سفر کنیم و این قدردانی با فرمانبرداری، امکان‌پذیر است. اول فرمانبردار و تسلیم در برابر قدرت مطلق و سپس قدردانِ بنیان کنگره، کمک‌راهنمایان عزیز و تمام خدمتگزاران  باشیم.

«از قدردانی است که کنگره ایستاده» همسفر برای ایستایی ساختار کنگره، چه کارهایی بایستی انجام دهد؟

چند جلسه اول که به کنگره آمدم، احساس می‌کردم، دیگران وظیفه خدمت و حال خوب به من دادن را دارند. کم‌کم متوجه شدم که بقیه چنین وظیفه‌ای ندارند و در حال لطف کردن هستند؛ من نباید چنین انتظاراتی داشته باشم. به‌عنوان یک سفر اولی و یک رهجو باید سپاسگزار همه خدمت‌گزاران باشم‌. ان‌شاالله روزی آن‌طور که شایسته است، قدردانی کنم تا من هم حال خوش را تجربه کنم‌.

«شکر نعمت، نعمتت افزون کند

کفر نعمت از کفت بیرون کند»

ارتباط این بیتِ زیبا با قدردانی چیست؟
اولین درسی که در کنگره فرا می‌گیریم، شکرگزاری است، اگر در برابر نعمتی که کنگره به ما می‌دهد، شکرگزار باشیم، قطعاً زیاد و زیادتر می‌شود؛ ولی اگر قدردانی و سپاسگزاری نکنیم، اولین نفر خودِ ما ضرر می‌کنیم. کنگره ما را از دست نمی‌دهد، این ما هستیم که ممکن است، کنگره را از دست بدهیم.

برداشت شما از واژه زمان چیست و از آن چگونه استفاده می‌کنید؟

زمان در کنگره برای من معنی خاصی پیدا کرده است. همه امیدها و آرزوهایم را به گذشت زمان واگذار کرده‌ام تا به امید خدا پس از گذشت زمان لازم، در کنار آموزش دیدن و استفاده از آن‌ها در زندگی به‌حال خوش برسم.

ارتباط عقل، نفس، اجرای فرامین الهی در نعمتِ حیات چیست؟
قدرت مطلق، نعمت زندگی کردن به ما بخشیده و به ما قدرت اختیار و انتخاب داده است تا با اختیار کامل بهترین مسیر را انتخاب کنیم. وظیفه ما در برابر پروردگار عالم شکرگزاری و فرمانبرداری مطلق است. هر قدمی که از اجرای فرامین الهی آن دور شویم، نقض فرمان کرده‌ایم.

لطفاً حسِ خود را نسبت به واژه‌های زیر بیان کنید:

خانم آنی: همسفری قدرتمند
خانواده: پناهگاه
لژیون: شادی
رهایی: آرزو
خدمت: حس خوب
سی‌دی هفته: توفیق اجباری
خواسته شما: رهایی همه مسافران
مسافرتان: کوه درد
دیده‌بان: امین و درستکار
قدردانی: شکر نعمت

اگر پیامی دارید، بفرمائید.
در پایان رهایی همه مسافران را آرزو می‌کنم. امیدوارم هرکس گرفتار این بیماری است، راه را خداوند برایش نمایان کند و از ظلمت به روشنایی برسد. از شما ممنون و سپاسگزارم.

تشکر از همسفر مریم عزیز، بابت زمان و انتقالِ تجربیات آموزنده‌

تهیه و رابط گفت‌وگو: همسفر نرگس، رهجوی کمک راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

ویراستاران: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم) و همسفر نرگس، رهجوی کمک راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

تنظیم و ارسال: همسفر اعظم، رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یک)

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .