English Version
English

شاید ازدواج و تشکیل خانواده راحت باشد، اما سخت‌تر از آن، نگه‌داشتن زندگی و خانواده است.(حکیم هیدجی)

شاید ازدواج و تشکیل خانواده راحت باشد، اما سخت‌تر از آن، نگه‌داشتن زندگی و خانواده است.(حکیم هیدجی)

دهمین جلسه از دوره دوم سری کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر، نمایندگی حکیم هیدجی، با استادی همسفر مریم، نگهبانی مسافر زینب و دبیری مسافر سحر، با دستور جلسه «ازدواج» روز پنجشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۹:۴۵ دقیقه آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر.

دستور جلسه امروز راجع به «ازدواج» است.ازدواج یکی از سنت‌های الهی است و مکرراً در قرآن کریم هم از آن یادشده است. اگر ازدواج را یک مثلث در نظر بگیریم، یک ضلع آن زن، ضلع دوم مرد و ضلع دیگر افکار و اندیشه‌های آنان است که در زندگی مشترک برایشان کاربرد دارد.

آقای مهندس در سی دی ازدواج مطرح کردند که؛ انسان‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ انسان‌هایی که ازدواج‌کرده‌اند، انسان‌هایی که در شرف ازدواج هستند و آن‌هایی که ازدواج‌کرده و جداشده‌اند. هرکدام از این انسان‌ها دارای افکار و اندیشه‌های متفاوت می‌باشند وزندگی‌شان برمبنای آن موقعیت سپری می‌شود.خانواده کوچک‌ترین بخش یک جامعه می‌باشد. اگر جامعه را مثل یک درخت تنومند در نظر بگیریم، خانواده مثل ریشه‌های آن جامعه است. هر قسمت از این ریشه آسیب ببیند یا دچار آفت شود، ریشه ضعیف می‌‌شود و درخت پربار نخواهد بود. پس باید سعی کنیم ازدواج مستحکمی داشته باشیم تا خانواده قوی و نیرومندی تشکیل بدهیم.

در وادی عشق و محبت گفته‌شده: برای این که دو جنس مخالف به هم نزدیک شوند، باید مثلثی به نام مثلث عشق تشکیل شود که یک ضلع آن سایه، ضلع بعدی جاذبه و ضلع دیگر حس می‌باشد. این سه ضلع باید باشد تا بین زن و مرد که هنوز ازدواج نکرده‌اند، جاذبه به وجود بیاید. از این کشش بین زن و مرد، حس به وجود می‌آورد. درنهایت باید نقاط مشترکی باهم داشته باشند که بتوانند ازدواج کنند و زندگی مشترکشان را تشکیل بدهند.

شاید ازدواج و تشکیل خانواده راحت باشد، اما سخت‌تر از آن، نگه‌داشتن زندگی و خانواده است. مرد یا زن تلاش می‌کنند تا به همسری که می‌خواهند برسند و زندگی مشترک خود را آغاز کنند، ولی باید بتوانند آن زندگی را حفظ کنند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.در زندگی باید صبر، تحمل، قناعت و توکل داشته باشیم، اگر ازلحاظ مالی ضعیف هستیم، به‌مرورزمان و با کمک همدیگر آن زندگی را پیش ببریم، همان چیزی که در وادی پنجم به آن اشاره می‌شود؛ در زندگی صبر کنم، مسئولیت‌پذیر باشم و بدانم من و همسرم یک سری مسئولیت داریم که باید هم‌زمان باهم در یک راستا حرکت کنیم.

نکته دیگر این است که بین همه انسان‌‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. می‌دانیم که زندگی با اضداد و نیروهای مکمل شکل می‌گیرد، خوبی و بدی در کنار هم کامل می‌شود.اگر بخواهیم زندگی‌مان خوب، آرام و بر وقف مراد باشد، زندگی پوچ و بی‌معنی می‌شود. همان‌طور که در کتاب ادموند و هلیا خواندیم، زندگی آدم خیلی کسل‌کننده شده بود، وقتی جن و روح در کنارش قرار گرفتند، یک سری اضداد وارد زندگی‌شان شد، زندگی شکل گرفت و تکامل پیدا کرد.

وقتی ازدواجی شکل گرفت، زن و مرد باید در غم و شادی یکدیگر شریک باشند. با ازدواج کردن، فرزند آوری و تولیدمثل شکل می‌گیرد، این برای بقای تمام انسان‌ها و موجودات لازم است.در آخر باید بدانیم؛ زن و مرد مکمل یکدیگر هستند.

تایپ: مسافر سحر- نمایندگی حکیم هیدجی
ویرایش: مسافر سمانه- نمایندگی آکادمی
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .