English Version
English

شکر نعمت، نعمتت افزون کند

شکر نعمت، نعمتت افزون کند

جلسه هشتم از دور هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰، نمایندگی بیرجند، به استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر مرتضی و دبیری مسافر محمود با دستور جلسه «در کنگره 60 چگونه قدردانی می‌کنیم» در روز یک‌شنبه 16 بهمن‌ماه 1401 ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر. ابتدا عید گذشته و روز پدر را خدمت همه‌ی شما تبریک می‌گویم. دستور جلسه امروز در مورد قدردانی و تشکر کردن است. قدردانی یعنی نظم داشتن. همین‌که به‌موقع در جلسات حضورداشته باشیم، آراسته باشیم، به دیگران احترام بگذاریم و در واقع نظم را رعایت نماییم؛ یعنی از کنگره قدردانی نموده‌ایم.

شکر نعمت، نعمتت افزون کند/ کفر نعمت از کفت بیرون کند. اگر ما قدر داشته‌هایمان را بدانیم، به آن افزوده خواهد شد و اگر قدر آن را ندانیم، از آن کاسته خواهد شد. همین کنگره 60 هم به همین شکل است و اگر قدر آن را ندانیم، آن را از دست خواهیم داد. من هم از همین‌جا از راهنمای خودم، جناب مهندس دژاکام و کلیه دست‌اندرکارانی که این فضا را آماده کرده‌اند تا ما درمان شویم و راه و رسم زندگی کردن را بیاموزیم، تشکر می‌کنم.

قدردانی به معنی سپاسگزاری کردن است. ما باید تحت هر شرایطی سپاسگزار باشیم؛ چه در کنگره باشیم و چه در بیرون از کنگره. باید از پدر و مادر، دوستان، خانواده، اساتید و معلمان و ... سپاسگزاری کنیم؛ چرا که اگر قدردان آن‌ها نباشیم از ما گرفته خواهند شد. من قبل از کنگره قدر هیچ‌چیزی را نمی‌دانستم و فقط خودم را می‌دیدم. قدردان هیچ چیزی نبودم؛ اما از وقتی‌که وارد کنگره شدم، کاملاً تغییر کردم و روش و سبک زندگی‌ام کاملاً دگرگون شد. ثمره‌ی این تغییر را هم در زندگی‌ام دیده‌ام. امیدوارم همه‌ی ما قدردان چیزهایی که در زندگی خود داریم، باشیم. از اینکه سکوت کردید و به صحبت‌های من توجه نمودید، متشکرم.

تایپ و ارسال خبر: مسافر حجت لژیون سه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .