English Version
English

گروه خانواده- قدردانی را در فکر و عمل‌هایمان جاری کنیم

گروه خانواده- قدردانی را در فکر و عمل‌هایمان جاری کنیم

دومین جلسه از دوره سوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی زال پارس، با استادی همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر محبوبه و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «چگونه در کنگره 60 قدردانی کنیم» ساعت 16 روز یکشنبه 16 بهمن‌ماه 1401 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شاکر و سپاسگزارم که توفیق داد برای اولین بار در این جایگاه و آموزش بگیرم. از ایجنت محترم خانم طاهره و کمک راهنمای عزیزم خانم زهره ممنونم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم. دستور جلسه امروز چگونه در کنگره 60 قدردانی کنیم است. می‌گویند شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند. شکر یعنی سپاسگزاری، تشکر کردن. کفر یعنی پنهان کردن حقیقت، ناسپاسی کردن. قرآن کریم با سوره‌ حمد شروع می‌شود و این موضوع می‌خواهد اهمیت سپاسگزاری و این‌که چقدر تشکر کردن مهم است را به ما یاد بدهد. تشکر باعث می‌شود عزت‌نفس انسان بالا برود و انسان‌ها در جایگاه‌های خودشان قرار بگیرند.

انسان‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول انسان‌های ناسپاس و نالان، این دسته همیشه در پیشگاه خداوند مردود می‌شوند، و دسته دوم انسان‌های که صبر و تحمل زیادی در مقابل مشکلات دارند، این دسته موردقبول خداوند هستند و دسته سوم انسان‌های سپاسگزارند، این دسته در پیشگاه خداوند شاگرداول هستند. تشکر کردن سه بخش دارد: تشکر در فکر و اندیشه، تشکر در زبان، تشکر در عمل. زمانی که انسان به وجود آمد چون یک سری نیازها داشت مبادله پیاپی بین انسان‌ها شکل می‌گرفت یکی گندم می‌داد جو می‌گرفت، یکی اسب می‌داد خانه می‌گرفت، یعنی کسی خدمتی می‌کرد در مقابلش یک خدمتی انجام می‌شود. حالا تشکر کردن هم همین‌طوراست. اگر کسی به من خدمتی می‌کند و من نمی‌توانم جبران کنم حداقل لفظی تشکر کنم. جناب مهندس می‌فرمایند: علاوه بر اینکه انسان‌ها تشکر کردن را بلد نیستند تشویق را هم بلد نیستند. حال بیاییم ببینیم چگونه باید از کنگره قدردانی کنیم، ما از کنگره زمانی می‌توانیم قدردانی کنیم که همین مسئله پیاپی باشد در کنگره بیشترین معامله پیاپی خدمت در مقابل خدمت است و همین خدمت چرخه کنگره را به چرخش درمی‌آورد.

من آموزش گرفتم و حالم خوب شد و رها شدم درس می‌خوانم و کمک راهنما می‌شوم، و به دیگران خدمت می‌کنم به من خدمت شد و من هم سعی می‌کنم خدمت بگیرم و به دیگران خدمت کنم. وقتی خدمت انجام می‌دهیم دچار لذت و شادی می‌شویم که با هیچ‌چیز می‌شود مقایسه کرد. جناب مهندس می‌فرمایند: وقتی کمک راهنما رهجویی را برای رهایی می‌آورد، برق شادی توی چشمانش یعنی می‌گوید خداوند سریع الحساب است، یعنی خدمتی که انجام می‌دهیم هرلحظه لذت آن را دریافت خواهیم کرد. وقتی می‌گویم از کنگره قدردانی کنیم کنگره لغت یا ساختمان نیست که از آن قدردانی کنیم قدردانی از کنگره یعنی به تک‌تک افراد احترام بگذاریم و احترام آن‌ها را نگه‌داریم و قدردانی از دیگران را یاد داشته باشیم. هرچه بکاریم همان را برداشت می‌کنیم گندم بکاریم گندم برداشت می‌کنیم، باد بکاریم طوفان برداشت می‌کنیم. امیدوارم که بتوانیم قدردانی را در فکر و عمل‌هایمان جاری کنیم و خدمت‌گزار کنگره باشیم.

 

عکاس: مرزبان خبری همسفر زهرا

تایپ و ویراستاری: همسفر محبوبه از لژیون یکم به کمک راهنمایی همسفر طاهره

ارسال خبر: همسفر محبوبه از لژیون یک به کمک راهنمایی همسفر طاهره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .