English Version
English

قدردانی؛ زیباترین صفت انسانِ خردمند

قدردانی؛ زیباترین صفت انسانِ خردمند

به‌نام قدرت مطلق الله

«یاد الله در هر جا، یاد خود از قطره به اقیانوس است.»

دستور جلسه هفته:

لژیون یک، کمک راهنما همسفر اعظم عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان مریم هستم همسفر حمید 
در مورد قدردانی باید تحت هر شرایطی، قدر داشته‌های خوب خود را بدانیم. یکی از داشته‌های من که می‌توانم هر روز از آن بهره بگیرم کنگره۶۰، است؛ باید بدانیم که هر کس علم و آگاهی را در کنگره فرا بگیرد، ثروتمند می‌شود؛ بیاموزیم که قدردانی نشانه عشق و محبت است. برای مثال نباید یادمان برود، زمانی که در زندگی ما یک مصرف‌کننده بود، شب و روز دعا می‌کردیم که ای کاش او درمان شود. حالا که به لطف خدا و مهربانی جناب مهندس چنان بستر شیرینی را برای ما فراهم کردند، باید به نحو احسنت سپاسگزاری کنیم.

از خداوند بزرگ که کنگره را سر راه ما قرار داد، جناب مهندس که سال‌ها بی‌چشم داشت تلاش نموده که چنین بستری فراهم شد؛ از استاد و راهنمای عزیزم که بی‌دریغ به ما راه مستقیم را نشان می‌دهد؛ متشکرم.

برای جبران این محبت‌ها باید سعی کنیم، در کنگره فرد مثبتی باشیم و سخنان بنیان کنگره، سرلوحه‌ زندگی ما باشد که می‌گویند: ما باید در گفتار، پندار و کردار قدردان کنگره باشیم و همیشه فقط ترقی و پیشرفت اهداف کنگره سرلوحه کار ما باشد که همان راه مسقیم است.

لژیون دوم، کمک راهنما همسفر فاطمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان پریسا هستم همسفر علیرضا
تشکر و قدردانی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در کنگره، آموزش می‌بینیم، با نگاه به هستی و عظمت پروردگار که موجودات زیادی را آفرید و در میان تمام آن‌ها به انسان‌ها قدرت تفکر و اختیار داد و این نمونه‌ای از آفریده‌های پروردگار است؛ خودِ خداوند وقتی انسان را آفرید از خود، تشکر کرد.

با نگاهی به گذشته می‌بینم، حالِ خودم و مسافرم خراب بود. وجود کنگره، جناب مهندس، راهنماهای عزیز هزاران بار خدا را شکر می‌کنم؛ وقتی شکرگزار باشیم، حالمان خوب است و انرژی‌های مثبت دریافت می‌کنیم. من در جایگاه خودم سعی می‌کنم که آموزش‌های نابی را که از این مکان مقدس می‌گیرم در زندگی‌ام کاربردی کنم و در آینده خدمتگزار خوبی برای کنگره باشم.

لژیون سوم، کمک راهنما همسفر هما عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان سعیده هستم همسفر جواد
ما در کنگره به طریق مختلف می‌توانیم، قدردانی کنیم. مهم‌ترین قدردانی، احترام است که با آن همه چیز به‌درستی انجام می‌شود. احترام، عشق می‌آورد و با وجود عشق، نظم هم هست و با نظم، همه چیز سر جای خود قرار می‌گیرد. یک رهجو برای قدردانی از کنگره، راهنما، دیده‌بانان، ایجنت، مرزبانان و ... باید نظم داشته باشد و به این سیستم احترام بگذارد. به‌موقع در جلسه حضور داشته باشد؛ به تمام خدمتگزاران پر عشق، مسافرها و همسفرها احترام بگذارد، تشکر و قدردانی باید در ذهن، افکار، زبانی و عملی باشد و فقط نمایش بازی نکند.

ما وقتی قدردانی را به درستی انجام دهیم، در اصل حالِ دلمان خوب می‌شود و در این صورت اثرات مثبتی را در زندگی خود می‌بینیم. ان‌شاءالله همه رهجوهای فرمانبرداری باشیم و بتوانیم قدردانی را تمام و کمال انجام بدهیم. ما با قدردانی و احترام به خدمتگزاران در اصل به خودمان احترام می‌گذاریم. از کمک راهنمای عزیزم خانم پهلوان هما بابت آموزش‌های ناب و خوبی که به من دادند، ممنونم و تا آخر عمرم همیشه قدردان استاد عزیزم هستم.

لژیون چهارم، کمک راهنما همسفر شفیعه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان تکتم هستم همسفر علیرضا
در مورد قدردانی از کنگره، باید نظم را رعایت کنم؛ یعنی اگر کنگره اعلام می‌کند، ساعت ۴ باید در شعبه حضور داشته باشید، سر ساعت بیایم. در زمان برگزاری جلسه سکوت را رعایت کنم، با لباس و پوشش مناسب در کنگره باشم،  در صحبت بقیه اعضا وارد نشوم و قوانین کنگره را رعایت کنم. اگر کنگره به من می‌گوید: خارج از کنگره ارتباط تلفنی با بقیه اعضا نداشته باشید، رعایت کنم. به تمام افراد حاضر در کنگره احترام بگذارم، حتی کسی که یک روز از من زودتر وارد کنگره شده است.

با خدمت‌های خیلی کوچک در کنگره مثل برداشتن یک آشغال از روی زمین، برداشتن لیوان، خدمت در آبدارخانه می‌توانم، قدردان کنگره باشم؛ این مکان به‌وجود آمده تا من بتوانم حضور داشته باشم و به این حال خوش برسم و با آموزش‌هایی که در کنگره گرفتم، امیدوارم، حتی شده به یک نفر کمک کنم تا او هم به حالِ خوش برسد. در جشن‌ و مراسم‌ حضور پررنگ داشته باشم و با پاکت به رسم کنگره، تقدیر و تشکر کنم.

لژیون پنجم، کمک راهنما همسفر نرگس عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان اعظم هستم همسفر جواد
همان‌گونه که در کنگره مرسوم است، گفته می‌شود سپاسگزاری با زبان کافی نیست و تنها بخشی از قدردانی است و باید به عمل نیز شکرگزاری ‌صورت بگیرد. اولین چیزی که به نظر من می‌رسد، این است که در ابتدا باید قدردان خدا باشم که مسیر زندگی‌ام را که در ابتدا گم‌ کرده و همواره سرگردان بودم، مرا با کنگره که مکانی امن و مقدس است، آشنا کرد.

من زمانی می‌توانم از کنگره قدردانی کنم که به قوانین کنگره احترام بگذارم و همچنین آن‌ها را اجرا کنم و خدمتگزار باشم. امیدوارم که بتوانم با فرمان‌برداری از قوانین و اطاعت از دستورات کنگره، همسفر خوبی باشم و با حمایت از پایه‌های مالی کنگره قدری دِین خود را ادا کنم تا از این طریق قدردانی و عشقم را به کنگره نشان دهم؛ چون یاد گرفتیم، زکات علم، نشر آن است. از این‌که با من همراه بودید، ممنونم.

 

لژیون ششم، کمک راهنما همسفر مریم عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان طاهره هستم همسفر حمید
قدردان بودن یکی از بهترین و زیباترین صفاتی است که یک انسان خردمند می‌تواند، داشته باشد و در صور ظاهر و  صور باطن آن را نشان دهد؛ به عبارتی هم در پندار، گفتار و همچنین کردار قدردان باشد؛ اگر این چنین قدردانی شود، هم باعث رشد و تکامل خود و هم رشد و پایداری کنگره۶۰، می‌شود.

کنگره۶۰، مجموعه‌ای است که به صورت رایگان و بسیار کارآمد مهمترین و بزرگترین هنر دنیا را به ما می‌آموزد؛ آن هنر بهتر زیستن است. ما در کنگره۶۰ به واسطه آموزش‌های نابی که دریافت می‌کنیم، هر روز شاهد آن هستیم که تغییراتی مثبت در ظاهر و  باطن، در ما شکل می‌گیرد. پس برای استمرار این دریافت‌های مثبت بهترین قدردانی، کمک به رشد و توسعه کنگره۶۰ می‌باشد.

احترام به پیشکسوتان و دیگر اعضای کنگره هم قدردانی محسوب می‌شود؛ زیرا پیوند محبت را در کنگره مستحکم‌تر می‌کند. داشتن نظم و انضباط، ظاهر و لباس موجه نیز یکی از قدردانی‌ها است؛ چون افراد بیرون از کنگره، ما را جزئی از کنگره۶۰ می‌دانند و شخصیت حقوقی ما تأثیر بسیاری در معرفی کنگره۶۰، به دیگر آحاد جامعه دارد. انجام وظیفه در هر جایگاهی در کنگره۶۰، نشان از قدردانی ما دارد.

اعضای کنگره۶۰، سفر اولی و سفر دومی با درست و دقیق، انجام دادن وظایف محوله خود، آموزش گرفتن، طی کردن درستِ پله‌ها تا آموزش دادن درست در پیشبردِ اهداف والای کنگره تأثیرگذار هستند. پس با انجام درست وظایف خود، می‌توانیم قدردان کنگره۶۰، باشیم و در آخر برای در دسترس بودن آموزش‌های کنگره برای همگان و جهانی شدن کنگره‌،۶۰ مساعدت‌های مالی هر کدام از ما اعضا، تأثیر زیادی در بهتر شدن حال همه انسان‌های گرفتار دارد.

هر کدام از ما، بابت حالِ خوبی که امروز کنگره۶۰، در اختیار ما گذاشته است، با کمک‌های مالی خود در قالب قانون یازدهم یا دیگر فعالیت‌های مالی کنگره، می‌توانیم کمک به بهتر شدن حال دیگران داشته باشیم که این نیز نوعی قدردانی است؛  متشکرم.

لژیون هفتم، کمک راهنما همسفر معصومه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان نازنین هستم همسفر میلاد
در ابتدا از خداوند متعال سپاسگزارم که مرا با این مکان مقدس آشنا کرد و کنگره را سر راه من قرار داد‌. کسی که شکرگزاری از مخلوق را بلد نباشد، قطعاً شکرگزاری از خالق را هم بلد نیست. من زمانی می‌توانم از کنگره قدردانی کنم که به قوانین کنگره احترام بگذارم؛ نظم و انظباط را رعایت کنم، همچنین آن‌ها را اجرا کنم.

لازم و ضروری است، ابتدا از جناب مهندس و خانواده محترمشان، در مقابل این‌ همه محبتی که در حق ما شده است، تشکر و قدردانی کنیم. باید از تمام افرادی که در کنگره خدمت می‌کنند و زحمت می‌کشند که ما به حال خوش برسیم، تشکر کنیم.

تشکر و قدردانی کردن به زبان، قلب و عمل می‌باشد؛ ولی در کنار آن‌ها انسان باید در عمل هم آن را نشان دهد؛ در مقابل آموزش‌هایی که از کنگره و کمک‌راهنمایان محترم می‌گیریم، خدمتگزار باشیم و همان‌طور که بدون هیچ چشم‌داشتی به ما خدمت می‌کنند، ما هم بتوانیم خدمت کنیم. همچنین از نظر مالی تا حد توان کمک کرده و در مراسم‌هایی که در کنگره وجود دارد، شرکت کنیم‌.

از کمک راهنمای عزیزم خانم معصومه که با آغوش باز من را پذیرفته‌اند و به من آموزش می‌دهند، قدردان و سپاسگزارم. امیدوارم بتوانم ذره‌ای از زحمات ایشان را جبران کنم.

لژیون نهم، کمک راهنما همسفر معصومه عزیز

----------------------------------------

سلام دوستان ملیحه هستم همسفر ابراهیم

تشکر کردن از کنگره معنی وسیعی دارد، تشکر از کنگره۶۰، یعنی؛ بیرون آمدن از تاریکی‌ها. وقتی من هنوز با نفس خودم در حال درگیری هستم و به نوعی نفس وقتی می‌بیند، می‌خواهم وارد روشنایی‌ها شوم، تمام تلاشِ خود را می‌کند تا موفق نشوم. حالا من در حال جنگ و جدال با آن نیروها هستم که نمی‌گذارد، من به درستی از کنگره تشکر کنم که شامل؛ احترام به تمام اعضای کنگره، انجام فرامین آن می‌شود و امیدوارم بتوانم به جایی برسم که قلبی و عملی از کنگره تشکر کنم، بتوانم با کارهایم، راهنمای خوبم را خوشحال کنم و لبخند رضایت، را به روی لب‌های ایشان بیاورم. هر چند که تمام ما مسافران و همسفران نمی‌توانیم، ذره‌ای از کارهایی که اعضای کنگره و افراد تشکیل‌دهنده آن را جبران کنیم.

قدردانی از کنگره در اصل کمک به خودمان است. چون حالِ خوب، حسِ خوب و امید در محیط کنگره موج می‌زند، پس از خدا می‌خواهم من را در این راه کمک کند. سپاسگزارم.

لژیون دهم، کمک راهنما همسفر زهرا عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان محبوبه هستم همسفر عباس
در ابتدا باید قدردان و شکرگزار خداوند باشم که منِ سرشار سردرگمی و ناامیدی را با کنگره آشنا کرد؛ این یک موهبت الهی است که نصیب من و مسافرم شد. حال این‌که چگونه می‌توان از کنگره قدردانی کرد؟ یادم می‌آید: در دوران مدرسه در روز معلم برای معلم‌ِ خود، هدیه می‌خریدیم، ایشان بعد از تشکر می‌گفتند: می‌دانید بهترین هدیه برای من چیست؟ این‌که خوب درس بخوانید.

من زمانی می‌توانم قدردان کنگره باشم که به قوانین کنگره احترام بگذارم، همچنین آن‌ها را اجرا کنم، بتوانم خدمتگزار خوبی باشم؛ به راهنمایی‌های استادِ عزیزم خانم زهرا که از نظر من یکی از نیروهای مافوقی است که من را به سمت روشنایی هدایت می‌کند و با تعالیم‌ِ کنگره، باعث دلگرمی من هستند، گوش فرا دهم و عمل کنم. کنگره به من آموخت، باید قدردان بود؛ قدردان هر نوع محبت و آموزشی که در جهت خیر و پیشرفت من است.

امیدورام بتوانم با فرمان‌برداری از قوانین و اطاعت از دستورات کنگره، همسفر خوبی باشم. هم‌چنین از جناب آقای مهندس سپاسگزارم و قدردان زحمات کنگره هستم. از این‌که به مشارکت من توجه کردید، سپاسگزارم.

لژیون یازدهم، کمک راهنما همسفر اکرم عزیز

--------------------------------------

 

لژیون دوازدهم، کمک راهنما همسفر نجمه عزیز

---------------------------------------

سلام دوستان افسانه هستم همسفر علیرضا
چگونه باید در کنگره قدردانی کنیم؟ باید در کنگره نظم را رعایت کنیم، بعد احترام گذاشتن و دوست‌داشتن را یاد بگیریم. ما برای تشکر و قدردانی اول باید سپاسگزار خداوند باشیم. زمانی که من بتوانم از خداوند به خاطر نعمت‌هایش سپاسگزاری کنم، وقتی کسی به من کمکی می‌کند، باید قدردان باشم و به خودم و او حس خوبی بدهم.

شاید معدودی از انسان‌ها قدر این داشته‌ها را می‌دانند و بسیارند انسان‌هایی که با تفکر و جهان‌بینی نادرست نه تنها قدرِ نعمت‌ها را نمی‌دانند و سپاس بابت آن به جای نمی‌آورند، بلکه با سرعت تمام در جهت تخریب و نابودی خود حرکت می‌کنند.

با امید این‌که همه ما طرز درست، تشکر کردن و قدردانی را در تمامی جهات اعم از خداوند، جامعه و خانواده را بیاموزیم و با کاربردی کردن آموزش‌ها جهانی مملو از دانایی و آرامش داشته باشیم. با تشکر.

لژیون چهاردهم، کمک راهنما همسفر زهرا عزیز

----------------------------------------

سلام دوستان افسانه هستم همسفر مهدی
برای قدردانی در ابتدا باید قدردان خدا باشم؛ من مسیر زندگی خود را، گم کرده و همواره سرگردان بودم ؛ من را با کنگره که مکانی امن و مقدس است آشنا کرد.

من زمانی می‌توانم از کنگره قدردانی کنم که به قوانین کنگره احترام بگذارم و همچنین آن‌ها را اجرا کنم و خدمتگزار باشم و از نظر مالی تا حد توانم کمک کنم، همچنین در مراسم‌های کنگره شرکت کنم و با گوش کردن به سی‌دی‌ها و نوشتن آن‌ها از کنگره قدردانی کنیم.

از جناب مهندس و خانواده ایشان که برای ما کاشتند و من برداشت کردم، تشکر می‌کنم. از راهنمای عزیزم خانم زهرا که با راهنمایی‌هایشان باعث دلگرمی من بودند، تشکر می‌کنم.

لژیون سردار

--------------

سلام دوستان زهره هستم همسفر مهدی
ما در کنگره سپاسگزاری را یاد گرفتیم و این قدردانی تنها با زبان کافی نیست، ما باید به صورت عملی هم شکرگزاری کنیم. بدانم که انجام آن‌ها به خاطر خودم و حال خوب خودم هست. من در کنگره یاد گرفتم که چگونه حال خودم را در هر شرایطی خوب و مقاوم باشم.

من امروز آموختم که کمک‌ها همه لطف است و من باید شکر کنم و این شکر باید در عمل باشد. در کنگره این قدردانی از طریق پاکت‌های ما صورت می‌گیرد که با دلنوشته‌ای روی آن تشکر خود را بیشتر ابراز می‌کنیم. امیدوارم بتوانم با فرمان‌برداری از قوانین کنگره همسفر خوبی باشم و با حمایت از پایه‌های مالی کنگره بتوانم قدری دِین خودم را ادا کنم. از آقای مهندس عزیز کمال تشکر را دارم و همچنین از راهنمای با عشقِ خود، خانم احترام عزیز از صمیم قلب تشکر می‌کنم و امیدوارم بازتاب زحماتِ خود را ببینند.
ممنون که مشارکت من را مطالعه کردید.

با تشکر از مشارکت‌ها و همدلی شما یاران و همسفران عزیز

رابط خبر: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم)

ویراستاران: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم) و همسفر زهرا، رهجوی کمک راهنما همسفر معصومه (لژیون نهم)

تدوین عکس، تنظیم و ارسال: همسفر اعظم، رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یک)

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .