English Version
English

همسر برای انسان یک مکمل است

همسر برای انسان یک مکمل است

دومین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار روزهای پنجشنبه با نگهبانی مسافر حمید، استادی کمک راهنمای محترم مسافر علی و دبیری مسافر ابراهیم با دستور جلسه «ازدواج» در تاریخ 13 بهمن 1401 ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد
سلام دوستان علی هستم یک مسافر، از نگهبان عزیز که اجازه دادند تا من در این جایگاه قرار بگیرم و آموزش بگیرم ممنونم. دستور جلسه ازدواج است. همسر برای انسان یک مکمل است. در کنگره یک مثلث برای ازدواج ترسیم‌ شده که اضلاع آن را زن، مرد و نقاط مشترک تشکیل می‌دهند و ما باید روی نقاط مشترک کارکنیم تا این مثلث به‌قاعده باشد. در هستی دو چیز شبیه هم نمی‌توانیم پیدا کنیم چه برسد به انسان‌ها که خلق‌وخوی متفاوت دارند. محال است کسی را بتوانیم شبیه خود پیدا کنیم.

ما در کنگره ۶۰ مسافر هستیم که سفر خود را از نقطه‌ای شروع کردیم و به همان نقطه به پایان می‌رسانیم. ما آموزش گرفتیم که مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم و این آموزش‌ها باید به من کمک کند تا در مسیر تکامل تصمیمات خوبی بگیرم و بهتر و بیشتر پیشرفت کنم. یکی از پله‌های تکامل ازدواج است. با ازدواج انسان نیمه گمشده خود را پیدا می‌کند به‌شرط آنکه باگذشت و نگاه خوب نیمه دیگر خود را تکمیل کند و این مسئله وقتی به اوج خود می‌رسد که همسر شما نیز کنگره‌ای باشد.

من نمی‌گویم الآن مشکلی ندارم؛ ولی این مشکلات در زندگی من اثری نداشته است. چرا؟ چون یاد گرفتم مشکل را حل کنم. انسان تاریکی‌ها را تجربه می‌کند برای این‌که به عظمت روشنایی پی ببرد. ما همه باید شاکر خداوند باشیم که این اجازه به ما داده شد تا روی این صندلی بنشینیم. همه ما انسان هستیم هیچ‌کس بر دیگری برتری ندارد مگر به لحاظ جایگاه خدمتی، هرچه من بیشتر خدمت کنم نزد خداوند عزیزتر هستم.

در زمان مصرف اگر استرس یا شوکی به من وارد می‌شد من هزار برابر آن را به همسرم منتقل می‌کردم و خودم با مصرف مواد موقتاً از این شوک خارج می‌شدم، ولی همسرم تا کی باید این بار سنگین را با خودش به دوش بکشد؟ چقدر معرفت داشتند همسفران که ما را تحمل کردند! واقعاً جای شکر دارد. پس الآن باید بیایم یکسان باشم و همسر باشم و این را بدانیم که هیچ برتری نسبت به همسرم ندارم. گاهی با یک جمله عاشقانه می‌توان شیرینی زندگی را دوچندان کرد و خانه را تبدیل به بهشت کرد.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .