English Version
English

هیچ وقت فکر نمی کردم بتوانم مصرف سیگار خود را درمان کنم

هیچ وقت فکر نمی کردم بتوانم مصرف سیگار خود را درمان کنم

پنجمین جلسه از دوره سی ام جلسات ویلیام وایت به استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر بهروز و دبیری همسفر احمد با دستور جلسه «نقش سی دی و نوشتن آن در آموزش»  جمعه 29 مهر ماه 1401 ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

در ادامه تولد چهارمین سال رهایی مسافر علی محمد از بند سیگار را جشن گرفتیم.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم مسافر سیگار؛
در ابتدا از جناب آقای مهندس و آقای خدامی و همین طور از آقا کامران بابت ایجاد بستر کارگاه آموزشی ویلیام وایت پارک طالقانی تشکر و قدردانی می کنم و به تمام راهنمایان درمان سیگار پارک خداقوت می گویم.
راجع به دستور جلسه که از اهمیت نقش سی دی ها در آموزش سخن می گوید. اتفاقی که برای خود من رخ داد از زمانی که نوشتن سی دی در کنگره60 باید شد کمی برای من سخت بود و خیلی سردرد می گرفتم یا مثلا روزی چند خط می نوشتم و توان بیشتر نوشتن را نداشتم و در همان چند خط پر غلط املایی بود.

زمانی که به آرامی این مسیر را ادامه دادم کم کم دیدم دست خطم هم در حال خوب شدن است و حس خوبی هم از نوشتن سی دی دریافت می کنم. آقای مهندس درباره نوشتن و گوش دادن به سی دی می گویند که ما در هر شرایطی قادر هستیم به یک سی دی گوش دهیم مثلا در حال نهار خوردن و یا در حال رانندگی کردن ولی برای نوشتن سی دی باید تمام تمرکز خود را به آن سی دی بدهیم و همین موضوع نظم دقیقی را به زندگی فرد وارد می کند.
خود من بعد از سال ها که شروع به نوشتن کردم تازه متوجه شدم خیلی لغات را بلد نبودم بنویسم و یواش یواش با نوشتن سی دی توانستم تمام این مسائل را پشت سر بگذارم و الان از این بابت خیلی خوشحال و سپاس گذار آقای مهندس هستم.

خداوند را سپاسگزارم و قدردان آقای مهندس هستم که روش درمان اعتیاد به سیگار را پیش پای ما گذاشتند تا بتوانیم از دام اعتیاد به سیگار رها شویم. البته درمان اعتیاد به سیگار را مدیون آقای مهندس هستیم که به واسطه سکته قلبی که برایشان رخ داد روش درمان هم کشف شد.
برای افراد تازه وارد هم بگویم که فرق چندانی بین سیگار کشیدن و مصرف آدامس وجود ندارد و به آرامی این دو با هم جایگزین می شوند و فرد می بیند که دقیقا نیاز مصرف سیگار به واسطه آدامس نیکوتین کاملا برطرف می شود ولی برای جایگزینی و سازگاری بدن با آدامس کمی باید شخص صبر داشته باشد که آن هم اگر واقعا خواست درمان در فرد وجود داشته باشد به راحتی این دوره را طی خواهد کرد.

بخش دوم دستورجلسه که تولد رهایی از سیگار مسافر علی محمد می باشد. ایشان زمانی که وارد لژیون درمان سیگار من شدند همان جلسه به او گفتم که سیگار خود را کنار بگذارد و از آدامس مصرف کند و انقدر خواست قوی در وی وجود داشت که بدون چون و چرا این عمل را انجام داد.
الان چهار سال است که از زندگی خود بدون مصرف سیگار لذت می برد. خانواده علی محمد هم خیلی از این موضوع خوشحال هستند. با درمان شدن علی محمد خانواده او هم در این مقوله به درمان رسیدند چون دیگر مجبور نیستند دود سیگار را تنفس کنند. علی محمد خیلی قشنگ سفر کرد و نتیجه اش را هم الان دارد مشاهده می کند. به علی محمد عزیز و خانواده محترم اش تبریک می گویم.



پیام مسافر:
تمام مصرف کنندگان سیگار راه درمان را در کنگره60 پیدا کنند تا به درمان و رهایی برسند.



اعلام سفر مسافر:
آخرین آنتی ایکس سیگار، مدت سفر اول یکسال، به روش DST و داروی آدامس نیکوتین، به راهنمایی آقای محمد حیرانی، مدت رهایی چهار سال و یک ماه



خلاصه سخنان مسافر:
سلام دوستان علی محمد هستم مسافر سیگار؛
خیلی ممنون از همه دوستان عزیز که در این جلسه تشریف آوردند و در جشن تولد من شرکت کردند. در ابتدا می خواهم از آقای مهندس تشکر کنم و خداوند را شکر می کنم که در این جایگاه قرار گرفته ام. از آقای خدامی و آقای حیرانی کمال تشکر و قدردانی را دارم.
من هیچ وقت فکر نمی کردم بتوانم اعتیاد به سیگار خود را درمان کنم و همیشه دوست داشتم یک روز را بدون مصرف سیگار پشت سر بگذارم. بارها و بارها شده بود که یک بسته سیگار می خریدم و بعد از کشیدن یک نخ از آن باقی را دور می انداختم تا دیگر سیگار نکشم ولی نمی توانستم و بعد از گذر یک ساعت دوباره می خریدم و مصرف می کردم چون بدنم به نیکوتین احتیاج داشت. تا اینکه خدا را شکر وارد کنگره60 شدم و راه درمان در زندگی من هم نمایان شد.

دو ماه از سفر مواد من گذشته بود که وارد لژیون سیگار آقای حیرانی شدم و چون خواست قوی برای درمان سیگار داشتم همان روز که به من گفتند سیگار را ترک کنم اطاعت کردم. هم اینکه ناراحتی قلبی هم گرفته بودم و مجبور شده بودم که سیگار را ترک کنم. سفر سیگار را که شروع کردم و دو ماهی گذشته بود پدرم فوت کرد و شرایط خیلی سختی را پشت سر گذاشتم ولی حتی یکبار فکر مصرف دوباره سیگار به ذهنم خطور نکرد و به سفر خود ادامه دادم و توانستن به رهایی برسم و از این بابت خیلی خوشحال هستم. ممنون از اینکه به صحبت های من توجه کردید.

تعدادی از لژیون های درمان اعتیاد به سیگار (ویلیام وایت)

 

عکاس: مسافر سیگار امید

تایپ و تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .