English Version
English

بهترین الگوی تغذیه خوردن غذا در سه وعده است

 بهترین الگوی تغذیه خوردن غذا در سه وعده است


خلاصه سی دی تغذیه
مقاله نهم، مهندسی اعتیاد؛ چند متر تریاک؟! شماره سوم فصلنامه پارسی طب اعتیاد زمستان سال ۱۳۹۲
جناب مهندس فرمودند دلیل اینکه جهانیان راه‌حل اعتیاد را پیدا نکردند به دلیل ندانستن صورت‌مسئله‌ی اعتیاد است. در مبحث سازگاری گفته شد هر چیزی را باید با آن سازگار باشیم.
اگر ماده‌ی یک فرد مصرف‌کننده عوض شود و هر ماده‌ای به فرد مصرف‌کننده بدهیم (مثلاً تریاک یا هروئین را با OT یا متادون بدهیم) به زمانی بین ۲۰ تا ۶۰ روز نیاز داریم تا بدن شخص شناسایی کند و سازگار شود؛ بنابراین چنانچه در ابتدای درمان با داروی جایگزین مقدار دارو را افزایش بدهیم، به دلیل تئوری سازگاری فرد مصرف‌کننده را در نقطه‌ی مخرب اشباع قراردادیم. خیلی افراد این کار را می‌کنند و این توهم علم است، باید موضوع سازگاری را با فرد مصرف‌کننده در میان بگذاریم تا درخواست داروی بیشتری نداشته باشد.

در کنگره‌ی شصت اولین کاری که به‌عنوان مشاور انجام می‌دهیم دادن آگاهی است. ما انسان بد نداریم، انسان آگاه و انسان ناآگاه داریم، انسان‌های بد انسان‌های ناآگاه هستند که فلسفه‌ی خلقت را نمی‌دانند و نتیجه‌ی خوبی و بدی را نمی‌دانند وگرنه بدی نمی‌کردند، بنابراین باید به فرد موردنظر اطلاعات بدهیم تا سختی‌های درمان باتحمل کند، به نظر میرسد میزان تجویز بالای دارو در سطح جهانی به دلیل نداشتن آگاهی در سطح جهانی میباشد. در رابطه با دو ضلع مهندسی اعتیاد ب نام اشباع و سازگاری صحبت شد می‌رسیم به ضلع بعدی تغذیه.

تغذیه یعنی سوخت رساندن شارژ شدن، پر شدن بهترین الگوی تغذیه خوردن غذا در سه وعده است و برای روشن شدن اهمیت تغذیه به روزه گرفتن نگاه کنیم. به‌طورکلی انسان‌ها در روز سه بار غذا می‌خورند اما در ماه مبارک رمضان سه بار را دو بار می‌کنیم چقدر قضیه سخت می‌شود آدم‌ها از ظهر به بعد مغزشان خوب کارنکرده و حوصله‌ی حرف زدن ندارند، پس چگونه انتظار داریم فرد مصرف‌کننده‌ای که چندین بار مواد مخدر استفاده می‌کرده حال بتواند روزی یک‌مرتبه دارو بگیرد. به اعتقاد جناب مهندس این کار غیرممکن میباشد. طول مفید دارو در بدن ۷ الی ۸ ساعت میباشد، بنابراین بهترین نوع تغذیه باید ۳ مرتبه در شبانه‌روز و یا تی دی اس میباشد بافاصله زمانی حداقل ۷ و حداکثر ۹ ساعت دارو را باید کامل و با دقت اندازه‌گیری شود و سر ساعت مصرف شود.

در پایان اگر انتظار داریم فرد مصرف‌کننده به ما اعتماد داشته باشد ماهم باید به او اطمینان داشته باشیم و دارو را به خودش بدهیم، اگر برای هر بیمار مصرف‌کننده‌ای زمان کافی و مناسبی را صرف کنیم او قطعاً به ما اطمینان می‌کند و بیشتر گفته‌های ما را عمل می‌کند، ابزار اندازه‌گیری اوتی سرنگ میباشد که تا ۳/. هم‌اندازه گرفته می‌شود. یکی از نکات مهم در تغذیه آهسته غذا خوردن و آرام جویدن غذا است. کسانی که تند غذا می‌خورند چاق می‌شوند، باید از خوردن غذا لذت برد نه‌فقط برای پر کردن شکم تند غذا خورد، آقای امین می‌فرمایند برنج را افراد چاق با چنگال بخورند تا از هضم و طعم غذا لذت ببریم، آلارم که از معده به مغز می‌رسد حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می‌کشد، پس وقتی پنج‌دقیقه‌ای غذا را تند می‌خوریم سیری را متوجه نمی‌شویم.

باید غذا خوردن را یاد گرفت چیزی به نام رژیم گرفتن نداریم، رژیم گرفتن هم جزء انحرافات است وازنا آگاهی افراد به شمار می‌رود، در لژیون جونز که افراد برای کم کردن وزن مراجعه می‌کنند غذا را وزن نمی‌کنند همه‌چیز را یاد بگیریم به جه میزان وجه اندازه بخوریم. طول عمر ما بستگی به تغذیه دارد. با کاهش وزن کلی از بیماری‌ها از بین می‌رود. تغذیه در سخن گفتن هم داریم، چگونه، کی، کجا، صحبت کنیم. خطرناک‌ترین و بزرگ‌ترین دشمن انسان گاهی اوقات زبان انسان است، زبان سرخ‌سر سبز را بر باد می‌دهد. باید انسان رازنگهدار باشد اگر امروز من نتوانم راز خود را حفظ کنم و به کسی فاش نکنم چگونه انتظار دارم فردی که راز مرا می‌شنود تحمل حفظ کردن راز مرا داشته باشد.

تغذیه در دوستی هم داریم، چگونه روابط دوستی را حفظ کنیم، چگونه تغذیه‌اش کنیم و چگونه با آن سازگار شویم، به دوست محبت زیاد کردن نتیجه‌ی معکوس می‌دهد. تغذیه هدیه دادن، تغذیه در پول دادن تغذیه خوابیدن نیز در تمامی مراحل زندگی داریم و باید به‌صورت تعادل رعایت کنیم روش درمانی و روش دی‌ اس تی در کنگره ۶۰ یک یافته‌ی جدید وبی مانند است. انسان‌ها در کنگره تغییر تبدیل و ترخیص میابند و در کردار و رفتار و فیزیولوژی تغییر می‌کنند، تئوری ایکس این درخت چند محصول است که یک محصول آن درمان اعتیاد است.

 

تایپ: راهنمای تازه واردین همسفر هستی

ویراستاری و ارسال: همسفر مریم (لژیون دوم)

نمایندگی همسفران میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .