English Version
English

تمام درد و رنج بشر بخاطر دانش‌های کشف نشده است

تمام درد و رنج بشر بخاطر دانش‌های کشف نشده است

دوازدهمین جلسه از دوره چهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی کاشمر به استادی کمک راهنمای تازه واردین مسافر مهدی، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه «صورت مساله اعتیاد» در روز سه‌شنبه 5 مهرماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. از نگهبان محترم آقا حسن ممنونم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت تا آموزش بگیرم. دستور جلسه (صورت مسِئله اعتیاد) است. حدود دو سال شیره خوراکی مصرف می کردم پدرم فهمید که مصرف کننده هستم و من را در خانه محبوس کرد تا من را ترک بدهد که خیلی عذاب کشیدم. اولین شبی که من توانستم دو ساعت بخوابم بعد از 54 شب بود. با تمام این عذاب ها و دردها ترک اعتیاد من تقریبا 13 روز دوام آورد. یعنی وقتی پدرم فهمید که دوباره مصرف را شروع کردم به من گفت: دلت به حال خودت نسوخت، بخاطر دردهایی که کشیدی، گریه های من و مادرت به کنار، دردهای خودت یادت رفت؟ تمام درد و رنج بشر بخاطر دانش های کشف نشده است. 

در بیرون از کنگره می گویند ترک اعتیاد یک جو غیرت می خواهد. آیا بیشتر مصرف کنندگان مواد مخدر که بخاطر مسائل ناموسی دست به قتل زدند غیرت نداشتند؟ این گذشت و به کمپ رفتم. سقوط آزاد ترک کردم و با رفتن به جلسات، پنج سال مواد مصرف نکردم ولی مثل یک سیب خوش رنگ و لعاب بودم که از درون پوسیده باشم. لحظه به لحظه این پنج سال من با وسوسه مصرف خصوصا شیشه زندگی کردم. کسانی که در NGOهای دیگر بودند دقیقا درک می کنند که من چه می گویم. که اگر کسی در مراسم عروسی یا جایی دیگر جلوی من مواد مصرف می کرد، آخر شب موقع خواب پاهای من درد می گرفت؛ چون صورت مسئله اعتیاد برای من نامشخص و ناشناخته بود و آگاهی نداشتم. جناب مهندس صورت مسئله اعتیاد را به طور کامل بیان کردند و برای ما شرح دادند که علت برگشت تمام ترک های نافرجام کجاست. همان طور که ما یک شبه مصرف کننده نشدیم الان هم باید ذره ذره با همان ماده مخدر البته به عنوان دارو، بیماری اعتیاد را درمان کنیم.

خدا را شکر می کنم که در این بستر قرار دارم. به تازه واردین عرض می کنم که صبور باشند چون در این راه سختی های زیادی هست باید تحمل کنند تا به رهایی برسند. از این که به حرف های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم. 

 

اعلام سفر مسافران در پله آخر درمان«یک گرم 30 روز»:

خدمتگزاران روز سه شنبه:

عکاس: مسافر جواد لژیون سوم رهجوی کمک راهنما مسافر حمید
تایپ: مسافر سعید لژیون ششم رهجوی کمک راهنما مسافر میثم
ویراستار: مسافر مجتبی لژیون دوم رهجوی کمک راهنما مسافر مهدی
ارسال خبر: مسافر محمد لژیون سوم رهجوی کمک راهنما مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .