English Version
English

قبل از کنگره صورت مسئله‌ای برای اعتیاد وجود نداشت

قبل از کنگره صورت مسئله‌ای برای اعتیاد وجود نداشت

جلسه چهاردهم از دور پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران آقا کنگره ۶۰، شعبه شیخ بهایی با استادی کمک راهنمای محترم مسافر علی، نگهبانی همسفر حسین و دبیری همسفر حسن با دستورجلسه"صورت مسئله اعتیاد" شنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته، صورت مسئله اعتیاد است.
ابتدا به این مثال توجه کنید:
( ؟ = ۴...۴ ) بین این دو عدد، هیچ علامت ریاضی وجود ندارد که جواب خاصی به ما بدهد. پس در اینجا صورت مسئله‌ای وجود ندارد.
در مورد اعتیاد نیز همین طور است. قبل از کنگره، صورت مسئله‌ای برای اعتیاد وجود نداشت. به همین علت نیز کشورهایی پیشرفته‌ای مثل بریتانیا، آمریکا، آلمان و... برای ۱۰ میلی‌گرم مورفین هم راه‌حلی نداشتند. صورت مسئله اعتیاد؛ حقیقت درمان است. ترک کردن به تنهایی نمی‌تواند فرد معتاد را درمان کند. صورت مسئله اعتیاد؛ به ما نشان می‌دهد که با مصرف مواد مخدر، مخدرهای طبیعی بدن به مرور زمان، تولیدشان کم می‌شود و نیاز بیشتری به مواد بیرونی پیدا می‌کنند.

سیستم X چیست؟

دستگاه تولیدکننده مخدرهای طبیعی در بدن؛ نوروترانسمیترها، ناقل‌های عصبی و واسطه‌های شیمیایی در فضای بین سیناپسی مغز و مجموعه غدد درون‌ریز و هورمون‌ها را سیستم X می‌گویند.
این مخدرهای طبیعی، مصالح و مواد اولیه بدن را تشکیل می‌دهند. مثلاً غدد معده، غدد بزاق دهان، غدد تیروئید و ... چیزی را می‌خواهند که مخدرهای طبیعی بدن تولید کنند. ۸ یا ۹ غدد درون‌ریز و برون ریز در بدن وجود دارد که نیازمند این مخدرهای طبیعی در بدن هستند.
پس وقتی مواد مخدر مصرف می‌کنیم، یا به طور کلی کارهای ضد ارزشی انجام می‌دهیم؛ مخدرهای طبیعی بدن دچار اختلال می‌شوند. مثلاً: شخصی که متادون مصرف می‌کند، اولین جایی که در بدن او آسیب می‌بیند: کلیه و کبد است.

مثالی دیگر این که شخصی معده درد دارد و به نزد پزشک می‌رود؛ پزشک، دلیل آن را حرس خوردن او می‌داند.
اگر تمام کارهایی که انجام می‌دهیم همراه با عشق و جزء ارزش‌ها باشد، سیستم X  ما را سرحال و پرنشاط می‌کند.
در بدن هیچ انسانی، بیماری به وجود نمی‌آید مگر آن که در سیستم X او اختلال ایجاد شود.
در آخر هم، جشن مرزبان و ایجنت را پیشاپیش تبریک می‌گویم. امیدوارم که با مطالعه و تفکر، قدردانی ارزشمندی برای آن‌ها انجام بدهیم.

پیام مرزبانی

انتخابات نگهبانی

ثبت حضور همسفران

مهماندار

خدمتگزار صوتی

خدمتگزار آبدارخانه

نگهبان نظم 

دعای کنگره ۶۰

تایپ: همسفر مهدی
عکاس: همسفر امین
تهیه و تنظیم : همسفر سهیل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .