English Version
English

برداشت از سی‌دی اشباع

برداشت از سی‌دی اشباع

سلام دوستان اعظم هستم همسفر، برداشت از سی دی اشباع :         

اول باید بدانیم که اشباع چه است.  

اشباع اصطلاحی است که در علم شیمی کاربرد دارد و به کار ما هم مربوط می‌شود، اشباع : یعنی کافی ، ظرفیت تکمیل است، امکان پذیرش وجود ندارد، بیشتر مصرف کنندگان ما در نقطه اشباع قرار دارند مثلا : یک فرد مشروب خوار وقتی به مرحله اشباع می‌رسد و زیادی مشروب می‌خورد بالا می‌آورد، یعنی ظرفیت تکمیل است .

ولی در مواد مخدر این طوری نیست ، اگر شخص عادت نداشته باشد دچار ( اوردوز ) می‌شود. و یا اگر عادت به مصرف داشته باشد دچار رسوب در بدنشان ، یبوست های شدید و هزار تا اختلال دیگر می شود. در این نقطه دیگر از نئشگی خبری نیست و فقط تخریب است. هر چه دوز مصرف پایین تر باشد شخص می‌تواند از مواد آن، استفاده ای را که می خواهد داشته باشد .

حالا این نقطه اشباع در تمام سطوح زندگی ما هم است . مثلا غذا خوردن بعضی ها در نقطه اشباع قرار دارد ، تمام کسانی که چاقی دارند در نقطه اشباع هستند. در مسائل دیگر هم نقطه اشباع وجود دارد ، مانند ورزش کردن ، خدمت به خانواده و جامعه و.....، پس باید طوری برنامه‌ریزی کنیم و طوری فکر کنیم که هیچ وقت در مرحله اشباع قرار نگیریم. روابط بین انسان ها هم در حد منطقی ومتعادل و لازم باشد و وارد مرحله اشباع نشود.

تنظیم همسفر مهناز لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .