English Version
English

یپدا کردن راه درست مهم‌ترین مسئله صراط مستقیم

یپدا کردن راه درست مهم‌ترین مسئله صراط مستقیم

به نام قدرت مطلق الله
سلام دوستان منیره هستم یک همسفر
در ابتدا خداوند را بسیار سپاسگزارم که اجازه خدمت در کنگره را به من عطا فرمود. و امیدوارم توانسته باشم آموزش‌هایم را به رشته تحریر درآورم. در وادی هفتم به مرحله‌ای می‌رسیم که عقل باید با نیروهای خود بعضی از مجهولات را کشف نماید تا راه درست را به ما نشان دهد. درست است عقل فرمانروای مطلق است ولی باید تعقل بکند، تفکر مثبت انجام دهد، تا بگردد و راه را به ما نشان دهد. پس پیدا کردن راه خیلی مسئله مهمی هست. چون یک‌راه شمارا به مسلخ می‌برد و یک‌راه شمارا به مرغزار. با یکی دوست می‌شوید زندگی شما به نابودی و سیاهی و تباهی کشیده می‌شود و با یکی دوست می‌شوید زندگی شما به پیروزی و خوبی و خوشبختی ختم می‌شود.

خیلی از ما انسان‌ها هستیم که از نعمت‌هایی که خداوند به ما داده راضی نیستیم. مثلاً کسی که لاغر است تلاش می‌کند چاق شود. کسی که چاق است تلاش می‌کند لاغر شود. کسی که قدش کوتاه است تلاش می‌کند قدش بلند شود. و متأسفانه بدون اینکه تحقیق کنند و تفکر کنند راهی را انتخاب می‌کنند که آن‌ها را به نابودی می‌کشاند. حتی با مصرف شیشه و با عمل‌های جراحی خطرناک که باعث ناقص شدن اعضای بدنشان می‌شود. درصورتی‌که خداوند انسان را به صورتی خلق کرده که همه اندام‌ها باهم متناسب هستند و بافاصله مناسب.

آقای مهندس فرمودند: یافتن راه یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین مسئله‌ها است. رمز و راز کشف حقیقت دو چیز است: یکی پیدا کردن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نمایند. راز: مطلب پوشیده، پنهان و سر است. رمز: راز نهفته است. کشف: آشکار ساختن پیدا کردن است. حقیقت: حق اصل یا منتهای هر چیزی است. راستی، درستی. پس به‌صورت فرضی انسان‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کنیم: یکی گروه کم‌خردان که اول حرف می‌زنیم وبعدا فکر می‌کنیم. یا برای انجام هر کاری بدون تفکر و بررسی آن کار را انجام می‌دهیم و سپس وقتی به مشکل برمی‌خوریم دنبال بررسی و راه‌حل می‌گردیم و همیشه در حال ایجاد مشکل برای خود و دیگران هستیم و مرتباً بایستی از این‌وآن معذرت‌خواهی کنیم.

بعضی وقت‌ها هم تصور می‌کنیم بهترین راه کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین راه است و به خیال خام خود می‌خواهیم کسی پیدا شود با یک طلسم و یا یک انرژی کیهانی یا نقشه‌ی گنج مشکل و یا بیماری یا شکست عشقی ما را حل کنند. گروه دوم خردمندان هستند که همیشه قبل از لب گشودن برای سخن گفتن اول فکر می‌کنند و یا برای انجام کار اول با تفکر تمامی اوضاع و شرایط آن را از تمامی جهات بررسی می‌کنیم، و سود و زیان انجام آن کار را مورد ارزیابی قرار دهیم سپس اقدام کنیم. مثلاً وقتی می‌خواهیم از خانه خارج شویم اول در نظر بگیریم آیا این لباس و آرایش ما مناسب آن محلی است که ما می‌خواهیم برویم و بعد بررسی کنیم وسایلی که باید همراه داشته باشیم را برداشته‌ایم، حتی بنزین ماشین را بررسی کنیم و بعد حرکت کنیم.

آقای مهندس فرمودند: فرد بی‌خرد توی خرابه‌ها دنبال گنج می‌گردد ولی فرد خردمند می‌داند که بالاترین گنج درون خودش هست و باید آن را کشف کند. فرد خردمند می‌داند که از ناشناخته‌های مرموز هیچ‌وقت یاری نجوید. فرد خردمند می‌داند استادانی مجرب و کارآزموده و آگاه به انرژی‌ها و یا کائنات هستند ‌. می‌داند که تمام پیامبران و اندیشمندان همیشه می‌خواستند راه مستقیم را به ما نشان دهند تا انسان‌ها به صلح و آرامش و آسایش و دوستی و محبت برسند. پس یکی از نشانه‌های صراط مستقیم رسیدن به هدف و مقصد با وضعیت مناسب است. پس باید به افرادی که قبل از ما این راه را رفته‌اند خوب نگاه کنیم.

پس به‌هرحال در هرلحظه از زندگی اتفاق‌هایی برای ما رخ می‌دهد که حتی بعضی از آن‌ها بسیار ساده و پیش‌پاافتاده هستند و ما باید نسبت به آن‌ها عکس‌العمل نشان دهیم و بروز عکس‌العمل‌ها نسبت به این اتفاق‌ها راهی است که ما یافته‌ایم و پای در آن راه می‌گذاریم تا به مقصد برسیم. حال ممکن است مقصد نقطه‌ای خوب همراه با شادی و صلح و آرامش باشد و ممکن است مقصد نقطه‌ای طوفانی همراه با زمین‌لرزه و آوار بر سرمان باشد. مثل برخورد ما با اطرافیانمان در منزل و یا محل کارمان.

تایپ: همسفر منیره (لژیون نهم)

ویراستاری و ارسال: همسفر مریم (لژیون دوم)

نمایندگی همسفران میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .