English Version
English

معما چو حل گشت آسان شود

معما چو حل گشت آسان شود

راز و رمز کشف حقیقت در دو چیز است یکی یافتن راه دیگری آنچه برداشت می‌کنیم. قبل از ورود به کنگره هیچ‌گاه به پیدا کردن راه نمی‌اندیشیدم. درحالی‌که رکن اساسی حرکت پیدا کردن راه بود. جادوی هفت‌رنگ که همان خمر است چنان با دلبری و عشوه پرده‌ای می‌شود بر افکار و اندیشه جوانان و بر گردن آنان سوار می‌شود و به‌محض نشستن بر شانه‌های آنان به‌یک‌باره تبدیل به مارهایی می‌شوند که هم خود جوان را می‌مکند هم به اطرافیان آنان آسیب می‌رسانند. سال‌های سال است که اعتیاد مانند مارهای گرسنه و شیطانی بر دوش جوانان سوار می‌شود و از مغز و خون و گوشتشان چنان می‌خورد و می‌نوشد که توانی برای جوانان نمی‌گذارد.

و جوان ناتوان که ناامید هم شده است می‌خواهد از شر این مارهای ضحاک خلاص شود. سرشان را میزند دوباره بازمی‌گردند با چهره‌ی کریه‌تر و زشت‌تر ... به آن‌ها سم می‌خوراند می‌میرند و به شکل افعی وحشتناک‌تری درمی‌آیند و بازمی‌گردند. جوانی که روزی با مارهای روی دوشش فخر می‌انداخت و فکر می‌کرد پر ابهت‌تر شده و قدرت بیشتری پیداکرده اکنون ناتوان و ضعیف و درمانده نمی‌داند که چطور از این مهلکه جان سالم به درببرد ... افتخاری بس بزرگ است برای من که ایرانی هستم و شاعری دارم که قصه‌ای بازگو کرد که انگار خود افیون را بازگو می‌کند بوسه‌ی شیطان بر دوش ضحاک و ظاهر شدن دو مار وحشتناک که در ابتدا برای ضحاک خوش بودند ولی بعد مایه‌ی ننگ او شدند و عملاً قدرت را از او گرفتند تمثیل همان افیون است که با بوسه بر جوانان بر گرده آنان سوار می‌شود و از خون آن‌ها تغذیه می‌کند.

بعد از هزار سال درب‌های رحمت به سمت بشر باز می‌شود و راه درمان اعتیاد بر بشر نمایان می‌شود. این همان پیدا شدن راه است. قبل از این، هیچ‌کس درست نمی‌دانست که چگونه می‌شود از شر این مارهای خوش‌خط خال که الآن به عجوزه تبدیل‌شده‌اند راحت شود و سال‌ها راه را اشتباه می‌رفتند و نتیجه که نمی‌گرفتند هیچ کم‌کم هم تبدیل به اژدهایی می‌شدند که می‌خواستند سر فرد را بخوردند و ازقضا نیز بعضی از آن‌ها طعمه‌ی آن‌ها می‌شدند. کنگره به وجود آمد و کم‌کم راه را برای مصرف‌کنندگان هموار نمود و نشان داد که سال‌ها راه را اشتباه می‌رفته‌ایم و اکنون راه درست این است و با شربتی از دل طبیعت که خداوند داروی به مؤثری آن نیافریده است اقدام به درمان مصرف‌کنندگان خواستار رهایی و درمان ‌کرد.

این است که وادی هفتم می‌گوید پیدا کردن راه تو را به حقیقت و کشف آن نزدیک‌تر می‌کند و چون معما حل گشت آسان شود. حال این پیدا کردن راه نه‌فقط در درمان اعتیاد بلکه در تمام سطوح زندگی کاربرد دارد امروز با آموزش‌های کنگره می‌فهمی که هیچ دری بسته نیست و اگر هم قبلاً این‌گونه بوده از این است که من راه را درست پیدا نکرده‌ام.
حال که بابرکت وجود کنگره راه را یافته‌ایم; باید برداشت کنیم و این به گوهر وجودی ما بستگی دارد. حال با شناخت این قانون مهم در زندگی‌ات یعنی وادی هفتم; راه درست را بیاب و حرکت کن و برداشت کن. آرامش را، آسایش را، ایمان را، سلامتی را، ...

و جزء کم‌خردان نباش; راهی که سریعاً به نتیجه برسد قطعاً بسیار تخریب در پی خواهد داشت; چگونه ممکن است که رمال و فال‌بین و این‌ها بتوانند; مشکلاتی که من سال‌ها در اثر نادانی برای خودم به وجود آورده‌ام را به‌یک‌باره برطرف نمایند. پس لازم و ضروری است قبل از انتخاب هر راهی ابتدا تفکر نماییم. و به گنج درون خود تکیه کنیم; و به اقسام و انواع انرژی‌های درونی خودمان و جهان پیرامون خود تکیه کنیم باشد که وادی هفتم همواره در ذهنمان بماند تا راه را گم نکنیم و از بی‌راهه سر درنیاوریم. آمین

تایپ: راهنمای تازه‌واردین همسفر منیژه

ویراستاری و ارسال: همسفر مریم (لژیون دوم)

نمایندگی همسفران میرداماد اصفهان
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .