English Version
English

رسیدن به درمان مانند کامل کردن یک پازل است

رسیدن به درمان مانند کامل کردن یک پازل است

به نام قدرت مطلق الله

چهاردهمین جلسه از دوره بیست و نهم جلسات ویلیام وایت به استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر امید با دستور جلسه « کتاب ۱۴ مقاله » جمعه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم مسافر سیگار؛
خیلی خوشحالم که بعد از مدت‌ها این فرصت نصیب من شد تا در بین شما عزیزان قرار بگیرم و در آخرین جلسه از پایان این دوره از جلسات در خدمت شما عزیزان باشم، امیدوارم جلسه خوبی را داشته باشیم.
در رابطه با دستور جلسه کتاب ۱۴ مقاله داشتم به این موضوع فکر می‌کردم که راجع به چه قسمتی از این کتاب صحبت کنم تا یاد کتاب ۶۰درجه زیر صفر افتادم که در ابتدای کتاب نوشته‌شده که این کتاب برای همه افراد جامعه ازجمله فرد مصرف‌کننده، خانواده‌ها، قضات، پزشکان و حتی اساتید دانشگاه طراحی‌شده است و هرکدام به نسبت می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند. خب متوجه شدم که کتاب ۱۴ مقاله هم دقیقاً به همین شکل است و هرکدام از مقاله‌های این کتاب را که مطالعه کنیم متوجه می‌شویم برای عده خاصی از انسان‌ها نوشته شده است.

برای مثال برای فرد مصرف‌کننده خیلی ساده و روان توضیح داده که مبدأ فعلی او کجاست یعنی چه تخریب‌هایی را در کدام قسمت از وجود خود ایجاد کرده و حالا اگر قصد این را دارد که درمان شود چگونه می‌تواند صحیح و سالم به مقصد یا به درمان اعتیاد برسد و این مسیر حرکت را برای فرد طراحی کرده است. یا در مقاله‌ای دیگر مخاطب خانواده‌ها و عموم مردم قرار گرفته‌اند و در این مقاله توضیح داده شده که با یک فرد مصرف‌کننده به چه شکلی باید رفتار کرد یا اصلاً چه نوع دیدگاهی باید نسبت به اعتیاد داشته باشند. اگر تا دیروز تصور می‌کردند که اعتیاد یک جرم و فرد مصرف‌کننده مجرم است حال با مطالعه این مقاله دیدگاهشان کاملاً تغییر می‌کند.
حتی خیلی از این مقاله‌ها به درد پزشکان و دانشمندان هم می‌خورد. آقای مهندس هم به همین خاطر همیشه به این موضوع اشاره می‌کنند که کتاب۱۴ مقاله یک کتاب دانشگاهی است و بالاخره جایگاه خود را پیدا خواهد کرد. برای مثال در مورد فرضیه ایکس که در این کتاب صحبت شده موضوعی است که اگر در کنگره۶۰ توسط آقای مهندس مطرح نمی‌شد شاید حتی تا ۵۰ سال بعد هم بشر نمی‌توانست به همچین سیستم قدرتمندی در وجود انسان و رابطه آن با اعتیاد و تأثیری که روی جسم و جان می‌گذارد پی ببرد.

به نظرم این کتاب به کار آن افرادی که مصرف‌کننده نیستند ولی از حال خوشی هم برخوردار نیستند هم می‌آید و آن‌ها هم با مطالعه این کتاب می‌توانند به اشکال کار خود پی ببرند و درصدد درمان آن برآیند.
خب وظیفه من در برابر این کتاب چیست؟ به نظرم اگر واقعاً در کنگره60 آمده‌ام تا به رهایی و درمان مواد و سیگار برسم فکر نمی‌کنم بدون مطالعه نوشتارهای کنگره60 و همچنین کتاب ۱۴ مقاله بتوانم به هدف خود که درمان و تعادل است راه یابم.
من درمان را همیشه به شکل یک پازل می‌بینم که از قطعات مختلفی ساخته شده است و تمام قطعات این پازل را می‌توانم با گوش کردن به سی دی وظایف رهجو بشناسم که هر فردی با ورود به کنگره60 و شروع سفر باید این سی دی مهم را گوش دهد.

برای مثال پوشیدن پیراهن سفید، صبح زود بیدار شدن، دارو را به موقع خوردن، رابطه مالی با کسی نداشتن و خیلی موارد دیگر مثل رعایت حرمت‌ها و قوانین که همه آن‌ها تک‌تک قطعات این پازل را تشکیل می‌دهند. حال به نظرم یکی از مهم‌ترین قطعات این پازل نوشتارهای کنگره60 می‌باشد که اگر در طول سفر به این کتاب‌ها توجهی نکنم و آن‌ها را مطالعه نکنم شاید بتوانم به رهایی از مواد برسم ولی این رهایی مانند پازلی می‌شود که چند قطعه از این پازل کم است و تصویر ایجاد شده ناقص است.
اینجاست که باید با خودم کمی فکر کنم که آیا ارزش این را دارد که این همه زحمت بکشم و در نهایت پازلی را درست کنم که ناقص است و به درد نمی خورد؟ آیا اصلاً می‌توانم آن تصویر ناقص رهایی را به چند نفر دیگر هم نشان دهم و بگویم که من هم توانستم به رهایی برسم؟ قطعاً وقتی این پازل ناقص و یا قطعات سر جای خودشان نباشد هیچ‌وقت نمی‌توان از آن تصویر لذت ببرم.

در آزمون کمک راهنمایی سال ۱۳۹۹ که افتخار حضور در آن را داشتم متوجه اهمیت بسیار بالای کتاب ۱۴ مقاله شدم و آنجا بود که به این موضوع پی بردم که چقدر این کتاب را نادیده گرفته بودم و چقدر می‌تواند این کتاب به من کمک کند و از آنجا بود که سعی کردم ارتباط بیشتری با این کتاب برقرار کنم. ممنون از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید.

در ادامه جلسه، انتخابات نگهبانی از بین ۳ عضو مسافر سیگار برگزار گردید که مسافر بهروز با تعداد ۶۱ رای از ۹۲ رای برای نگهبانی ۱۴ جلسه بعدی توسط اعضا انتخاب گردید.

 

عکاس: مسافر سیگار صابر

تایپ و تنظیم: مسافر سیگار محمد ۸

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .