English Version
English

گُلی زیبا ثمره گذر از سختی‌ها و مشکلات

گُلی زیبا ثمره گذر از سختی‌ها و مشکلات

یازدهمین جلسه از دوره چهل و یکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی پرستار با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری»، به استادی کمک راهنمای همسفر اعظم، نگهبانی همسفر الهام و دبیری همسفر فاطمه، ساعت ۱۶:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۹ آذر ماه، ۱۴۰۰ برگزار شد.

سخنان استاد:
اگر تغییری در آموزش و تجربه ایجاد شود یعنی یادگیری صورت گرفته و اگر تغییری در رفتار ایجاد نشود یعنی یادگیری اتفاق نیفتاده است. یادگیری به هوش، استعداد، سن و سال نیست، در هر سنی می‌توانیم در آموزش و یادگیری باشیم. طبق تحقیقاتی که روی انسان انجام شده است، هوش و استعداد همه انسان‌ها یکسان است فقط باید آن را باور کنیم. یادگیری مهارتی است که باید به دست بیاورم و نیاز به آموزش، تکرار و تمرین دارد؛ نباید نا‌امید شویم. حال به معرکه‌گیری می‌رسیم یعنی ما اصل را رها می‌کنیم و وارد حاشیه می‌شویم، در هر زمینه‌ای و هر مقطعی از زندگی وقتی از اصل موضوع فاصله بگیریم، وارد حاشیه می‌شویم.

از نظر من دو نوع  معرکه‌گیری داریم، اول این‌که عدم موفقیت خود را بخواهم به دیگران توجیه کنم، دلیل‌های زیادی بیاورم و این موضوع از جهل و نادانی من نشات می‌گیرد ولی اوضاع زمانی بدتر می‌شود که من بخواهم با خودم وارد معرکه‌گیری شوم، برای خودم دلیل بیاورم، با خودم صادق نباشم و مقصر را که خودم هستم، دیگران بدانم. من وقتی مشغول به یادگیری و آموزش باشم، هیچ‌وقت وارد معرکه‌گیری نمی‌شوم و برای این‌کار جهان‌بینی به ما کمک می‌کند. کسی که وارد جهان‌بینی می‌شود؛  می‌داند از این دنیا چه می‌خواهد؟ باید بدانم که در دنیا آسانی نداریم و وقتی سختی‌ها را بدانم دلیلی ندارد که وارد معرکه‌گیری شوم. وقتی یاد بگیرم قیاس نداشته باشم، خودم باشم، از امکانات خودم استفاده کنم و بهترینِ خودم باشم، این به من خیلی کمک می‌کند و من دیگر نمی‌خواهم بهترینی باشم که مورد تایید دیگران باشد، قطعا رشد می‌کنم و وارد معرکه‌گیری نمی‌شوم، در نتیجه باید شروع به دریافت آموزش کرد و این‌که اطلاعات و آگاهی خود را بالا ببرم. جهان‌بینی خود را بالا ببرم، هدفم را از زندگی مشخص کنم و تنها کسی که می‌تواند به من صدمه بزند خود من است و این نیز ناشی از عدم آموزش من است. وقتی گفته می‌شود زگهواره تا گور دانش بجوی، برای این است که ما دائما باید در حال آموزش گرفتن باشیم. به محض این‌که آموزش قطع شود ما دچار معرکه‌گیری می‌شویم و باید بدانیم که مرداب، پُر از گِل و لای است، گُل نیلوفر زیبایی از بین همان گِل و لای‌ها بیرون می‌آید، پس از  وجود سختی‌‌ها و مشکلات، نتیجه کار من همان گُل زیبا می‌شود.

 


تایپ: همسفر مهناز لژیون کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون هفتم)
عکس: همسفر الهام لژیون کمک راهنما همسفر زهرا (لژیون نهم)
ویراستار: همسفر نیلوفر لژیون کمک راهنما همسفر اکرم (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر مهری
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .