English Version
English

رابطه یادگیری و معرکه‌گیری

رابطه یادگیری و معرکه‌گیری

جلسه هشتم از دوره پنجاه و دوم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر، نمایندگی یاس اصفهان، به استادی کمک راهنما مسافر زهرا، نگهبانی مسافر سیمین، و دبیری مسافر فرح، با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری» روز شنبه مورخ 6 آذرماه 1400 رأس ساعت14:00 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
" معرکه‌گیری" نقطه مقابل "یادگیری " می‌باشد. معرکه‌گیری در تمام انسان‌ها وجود دارد، این امر گاهی با سکوت و گاهی با هیاهو انجام می‌گیرد. هر شخصی که می‌خواهد درمان شود، باید خواسته آن را داشته باشد، و بعدازآن دانایی است که به او کمک می‌کند.
مثلث دانایی، یعنی آموزش، تفکر و تجربه، که مخالف آن، مثلث جهالت می‌باشد، با اضلاع منیت، ترس، و ناامیدی. هر شخصی برای رسیدن به رهایی، باید آموزش‌های لازم را دریافت کند، و دوربین را روی خودش بیندازد، تا معایبش را ببیند.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-11-29%20at%2018.18.20.jpeg
معرکه‌گیری در اثر عواملی ازجمله؛ کمبود دانش، حسادت، خودخواهی، منیت، شکست در کار و اهداف به وجود می‌آید. درواقع اگر انسان شکست بخورد، ناکام بماند یا از دیگران عقب بیفتد، معرکه‌گیری را شروع می‌نماید.
کسی که معرکه‌گیری می‌کند، خیال می‌کند دیگران را به مسلخ می‌برد، اما شاهکار قضیه اینجاست که وقتی دیگران را به مسلخ می‌برد، خودش ذبح می‌شود. ما برای اینکه آموزش‌ها را به‌خوبی دریافت نماییم، باید ظرف وجودی خودمان را خالی کنیم، و بپذیریم که در مورد بیماری و جسم خودمان اطلاعات صحیحی نداریم، آنگاه سعی در یادگیری خواهیم نمود و از معرکه‌گیری و نق زدن دور خواهیم شد.
شخصی که معرکه‌گیری می‌کند، ذره‌ذره، ذهن دیگران را کدر و آلوده می‌سازد، تا دیگران را با خود همراه کند، آنجاست که دیگر یادگیری از بین می‌رود. در کنگره با شرکت در جلسات و بهره‌برداری از آموزش‌ها، از معرکه‌گیری فاصله می‌گیریم.

گرداوری: همسفر مرضیه، لژیون چهاردهم- نمایندگی یاس
ویرایش و تایپ: کمک راهنما مسافر مریم- لژیون سوم- نمایندگی یاس
بازبینی: مسافر خاطره
ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .