English Version
English

گروه خانواده - کینه و نفرت حاصل معرکه‌گیری

گروه خانواده - کینه و نفرت حاصل معرکه‌گیری

پنجمین جلسه از دور یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی قائمشهر، با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه گیری» به استادی راهنمای تازه‌واردین همسفر محدثه، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر رقیه ساعت ۱۵:۰۰ روز شنبه 6 آذر ماه  ۱۴۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد: 

سلام دوستان محدثه هستم یک همسفر. سپاسگزارم از نگهبان عزیز که اجازه دادند این جایگاه را تجربه کنم و همچنین تشکر از راهنمای عزیزم که اگر خدمتی را انجام می‌دهم و تجربه می‌کنم منشأش آموزش‌های ایشان بوده است. همچنین از خانم لیلای عزیز بابت انتخاب بنده جهت استادی جلسه تشکر می‌کنم.
دستور جلسه در رابطه با رابطه یادگیری با معرکه‌گیری هست، شاید خودمان در زندگی بارها و بارها دچار معرکه‌گیری شده باشیم و نمی‌دانستیم اسمش چیست و حتی شاید حق را به خودمان هم می‌دادیم و آن‌وقت بود که دنیایمان کوچک و کوچک‌تر می‌شد و از کوره در می‌رفتیم و عصبانی می‌شدیم و دنبال مقصر می‌گشتیم و بدتر از آن قضاوت هم می‌کردیم یا مورد قضاوت قرار می‌گرفتیم.

وقتی در معرض معرکه‌گیری قرار می‌گیریم کینه و نفرت را کاملاً حس می‌کنیم. یادگیری و معرکه‌گیری یک رابطه کاملاً معکوس است، چون کسی نمی‌تواند هم آموزش ببیند و هم درگیر معرکه‌گیری باشد. وقتی به کنگره می‌آییم و آموزش می‌گیریم باید آموزش‌های کنگره را الگو قرار دهیم و نباید از آموخته‌هایمان در جهت منفی استفاده کنیم، ولی زمانی که برعکس آموزش‌های کنگره عمل کنیم، یعنی به دنبال نقطه ضعف‌ها و حاشیه‌سازی هستیم، این خود یک نوع معرکه‌گیری است؛ چون همیشه کسی که مشکل یا ضعف داشته باشد دنبال حاشیه‌سازی است، دنبال نق زدن و ایراد گرفتن است و به دنبال مقصر می‌گردد، چون معرکه‌گیری در اثر کمبود دانایی است.
مثلاً در طی سفر امکان دارد مسافری دچار گریز بشود و یا به هر دلیلی سفرش را خوب سپری نکند، اعتراف نمی‌کند که مشکل از خودم بوده، اینجاست که معرکه می‌گیرد که اگر هم لژیون ام چنین حرفی را نمی‌زد یا اگر استادم چنین برخوردی نداشت این اتفاق نمی‌افتاد و...

کم‌کاری و کاهلی خودش را به گردن دیگران می‌اندازد و حاشیه درست می‌کند. هر چیزی که باعث شود ما از آموزش دور شویم حاشیه است، دوری کردن از حاشیه یکی از قوانین و حرمت‌های کنگره است، پس اگر می‌خواهیم به‌درستی آموزش بگیریم و به هدفمان برسیم باید به قوانین کنگره احترام بگذاریم و فقط گوش به‌فرمان گفته‌ها و آموزش‌های راهنمای خودمان باشیم نه دیگران.
انرژی در بدن همه‌ی ما وجود دارد، پس چه خوب است که بیایم این انرژی را در راه درست و ارزشی استفاده کنیم نه اینکه انرژی خودمان را صرف کارهای بیهوده کنیم.

اگر بخواهم از تجربه خودم بگویم باید ازاینجا شروع کنم که وقتی خانم لیلا به من گفتند شما را برای استادی جلسه انتخاب کردم دیدم موضوع جلسه رابطه یادگیری و معرکه‌گیری است. برای خودم جای سؤال شد که من چه ضعفی دارم که این دستور جلسه برای من انتخاب شد؟ چون راهنمایی داشتیم در شعبه بهشهر آقا حمید، همیشه می‌گفتند معمولاً دستور جلسه، خودش، استادش را انتخاب می‌کند، زمانی که فرمایشات روز چهارشنبه آقای مهندس را گوش دادم تازه فهمیدم این دستور جلسه نیمه‌تاریک من است و من چقدر درگیر معرکه‌گیری بودم و متوجه نبودم، مثلاً مادرم یا پدرم یا همسرم جرئت نداشتند در جهت مخالفم حرفی بزنند چون سریعاً واکنش نشان می‌دادم و متوجه شدم این همان معرکه‌گیری است. شما فکر نکنید وارد سفر دوم شدید همه چیز تمام‌شده، نه! ما اگر به مرحله‌ی کمک راهنمایی هم برسیم بازهم نیاز به آموزش و یادگیری داریم و باید همچنان در جریان باشیم و راکد نمانیم.
خدا را شکر می‌کنم که این دستور جلسه برای من تلنگری شد وگرنه همچنان داشتم این اشتباه را تکرار می‌کردم و قطعاً در ادامه خودم و اطرافیانم آسیب می‌دیدند. خداوند را شاکرم که با آموزش‌های کنگره آشنا شدم و روز به‌روز در حال تغییر هستم. انشالله که روزی همه ما به بهترین حال خوش برسیم.

مراسم پیمان مرزبانی و اهدای شال

 

تهیه گزارش: همسفر رقیه رهجوی کمک راهنما همسفر آزاده(لژیون یکم)

تنظیم و ارسال گزارش: همسفر محدثه رهجوی کمک راهنما همسفر آزاده (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی قائمشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .