English Version
English

هدف خداوند از آفرینش انسان

هدف خداوند از آفرینش انسان

جلسه چهاردهم از دورi بیستم و سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی امین قم با استادی همسفر مرضیه، نگهبانی همسفر سودابه و دبیری همسفر منصوره با دستور جلسه هفتگی "رابطه‌ یادگیری با معرکه‌گیری" ساعت 16 روز شنبه مورخ 6 آذرماه 1400 آغاز به کار کرد. 

                                                
سخنان استاد:                                
ابتدا خداوند را شکر می‌کنم که بعد از چهار سال حضور در کنگره برای اولین بار توفیق خدمت در جایگاه استادی را روزی من کرد تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. از نگهبان جلسه و راهنمای عزیزم خانم طیبه هم سپاس‌گزارم که اجازه‌ خدمت در این جایگاه را به من داده‌اند. دستور جلسه‌ امروز "رابطه‌ی یادگیری با معرکه‌گیری" است. هر دستور جلسه‌ای که در کنگره 60 وجود دارد مانند یک کلیدی است در دست ما که راه درست زندگی کردن را بیاموزیم. این دستور جلسه هم یکی از آن‌ها است. معنی یادگیری را همه‌ ما می‌دانیم، یادگیری یعنی آموزش‌ گرفتن و بالا بردن سطح دانایی. اما معرکه‌گیری چه هست؟ معرکه‌گیری یعنی من مسئولیتی دارم و کارم را درست انجام ندهم و مشکلی برای من پیش بیاید، دیگران به من تذکر بدهند و من به جای اینکه سعی کنم علت به ‌وجود ‌آمدن مشکل را ریشه‌یابی کنم و آن را برطرف نمایم، وارد معرکه‌گیری شوم و دیگران را مقصر بدانم. معرکه‌گیری از زمان‌های قدیم وجود داشته ‌است و امروزه هم وجود دارد ولی شکل ظاهری آن فرق کرده ‌است. در گذشته وقتی جنگی بین دو طرف بود، آن‌هایی که شکست می‌خوردند وارد معرکه‌گیری می‌شدند و با طرف مقابل دوباره زدوخورد راه می‌انداختند یا پهلوانانی که قوی بودند در میادین شهر مردم را دور خود جمع می‌کردند و از این راه کسب درآمد می‌کردند. اما امروزه شکل ظاهری معرکه‌گیری تغییر کرده ‌است. دوستان، معرکه‌گیری در خانواده، اجتماع و کنگره وجود دارد. من مثال کنگره را برای شما عزیزان می‌گویم. ما همسفران همه با حال خراب وارد کنگره شده‌ایم، چه اتفاقی می‌افتد که یک همسر بعد از مدتی که به کنگره‌ می‌آید حالش خوب می‌شود و به تعادل نزدیک می‌شود ولی یک همسفرِ دیگر به این تعادل و آرامش نمی‌رسد. دقیقاً همسفرِ اول سعی کرده‌ است آموزش‌ها رو خوب بگیرد و کاربردی کند ولی همسفرِ دوم آموزش‌ها را درست فرا نگرفته‌ و به دنبال حاشیه بوده‌ است که راهنما چه می‌کند یا بقیه‌ی همسفران چه می‌کنند. دوستان، منِ مرضیه در کنگره باید طبق قوانین حرکت کنم و مسئولیتی دارم. اگر کارم را درست انجام ندهم قطعاً از راهنما، مرزبان و ایجنت برجک می‌خورم و به من تذکر داده می‌شود. نباید از دست این عزیزان ناراحت شوم، بلکه باید بپذیرم که مشکل از من بوده ‌است و سعی کنم آن را برطرف نمایم. نه اینکه ناراحت شوم و پشت سرشان معرکه‌گیری کنم. این عزیزان فقط قوانین را اجرا می‌کنند، با کسی دشمنی ندارند. از وقتشان و تفریحات خود کم می‌کنند تا به من و شما خدمت کنند پس ما باید قدردان آن‌ها باشیم نه اینکه برایشان معرکه‌گیری کنیم.

حال، ما چگونه می‌توانیم وارد معرکه‌گیری نشویم؟ هدف خداوند از آفرینش انسان آموزش ‌گرفتن و خدمت ‌کردن بوده‌ است. که خدا را شکر در کنگره شرایط آموزش و خدمت برای همه‌ ما فراهم است. این بستگی به خودمان دارد که چگونه از این فرصتی که برایمان پیش آمده ‌است استفاده کنیم. در کنگره بازیگر باشیم یا تماشاچی. سعی کنیم در هر قسمتی که به ما اجازه‌ خدمت  داده ‌‌می‌شود خدمت کنیم و آن را به بهترین شکل انجام دهیم. ما وقتی خدمت می‌کنیم کمتر دنبال معرکه‌گیری می‌رویم و به حال‌خوش می‌رسیم. در اصل ما ابتدا به خودمان خدمت می‌کنیم و دنبال حاشیه نمی‌رویم. معرکه‌گیری انرژی زیادی از انسان می‌گیرد و یک ضدارزش محسوب می‌شود. فردی که معرکه‌گیری می‌کند شاید اول راه تنها باشد و خودش با خودش غرغر کند ولی رفته‌رفته در این راه چند نفر را با خود هم‌مسیر می‌کند و شخصیت یک‌ نفر را خراب می‌کند و پشت سر او حرف می‌زند که این عمل بسیار ناشایست است. انشاالله که همه‌ی ما بتوانیم با درست حرکت کردن و کاربردی‌ کردن آموزش‌ها در راه صراط‌‌مستقیم قرار بگیریم و از ضدارزش‌ها دوری کنیم.
در آخر به همسفران عزیزی که مسافر ندارند تجربه‌ی خودم را بگویم. دوستان برای خودتان ارزش قائل باشید و به کنگره بیایید تا به آرامش و حال‌خوش برسید. من در این مدتی که در کنگره هستم خیلی فرق کرده‌ام و اصلاً با مرضیه چهارسال پیش قابل قیاس نیستم. از این بابت خداوند را هزاران بار شکر می‌کنم و از راهنمای عزیزم خانم طیبه هم سپاس‌گزارم که به من خیلی لطف دا‌رند و با راهنمایی‌های خوب ایشان در کنگره بهتر از قبل حرکت می‌کنم. دست‌‌‌بوس ایشان هستم و حال‌خوش را برای همه‌ی شما عزیزانم از خداوند منان خواستارم.

 

از خزانه‌دار لژیون سردار کمک‌راهنما همسفر لیلا تقدیر به عمل آمد.

همچنین از رهجویانی که در آزمون آنلاین نفرات برتر شدند، تقدیر شد.

انتخابات دوره بیست و چهارم نگهبانی برگزار گردید.

 

تایپ: همسفر مرضیه رهجوی کمک‌راهنما همسفر طیبه (لژیون چهارم)
ارسال: همسفر بهار رهجوی کمک‌راهنما همسفر معصومه (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .