English Version
English

کنگره مانند یک تند باد می ماند به این دلیل که ...

کنگره مانند یک تند باد می ماند به این دلیل که ...

جلسه هفتم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگرۀ 60؛ نمایندگی زال‌پارس؛ با استادی مسافر حیدر، نگهبانی مسافر هادی و دبیری مسافر رحیم با دستور جلسه "رابطه یادگیری و معرکه گیری" شنبه 6 آذرماه 1400 ساعت 16 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حیدهستم مسافر
خیلی امروز خوشحال هستم ازاینکه امروز خودم رادراین جایگاه و این موقعیت می بینم و این امر را مدیون کنگره و راهنمای بسیارارجمندم جناب درودگرهستم و همین جا می خواهم ازبنیان کنگره 60جناب مهندس دژاکام وهمچنین ازراهنمای درمانم نهایت تشکررا داشته باشم وهچنین تشکرمی کنم از نگهبان جلسه که اجازه دادند تا اینجا باشم، امیدوارم بتوانم درادامه مسیرخدمت گذارخوبی برای کنگره باشم. دستورجلسه این هفته طبق تقویم کنگره رابطه یادگیری و معرکه گیری هست. براساس آموزشهای کنگره یک سری مطالبی هست که با یکدیگرضد ونقیض هستند. یعنی مخالف یکدیگرند اما درکنارهم برای تکمیل کردن یکدیگرمی آیند. به عنوان مثال تعادل و بی تعادلی، قضاوت و جهالت. این بدین معنی هست که هرکدام وارد کارشود آن دیگری را باطل می کند. حال چرا یادگیری و معرکه گیری درکنگره با هم آمده است؟ آنچه درظاهربرای اکثریت معنا و مفهوم پیدا کرده است این است که افرادی که عده ای را دورخودشان جمع می کرده اند و نمایشی را ارائه میکرده اند معرکه گیراطلاق می شده است. اما دراینجا معرکه گیری معنای دیگری پیدا می کند، چرا که همراه با یادگیری آمده است. اینجا این رابطه همراه باآموزش و دانایی هست و دقیقا انسان را قراراست ازجهل به دانایی واز ظلمت به روشنایی رهنمون سازد.

کلا معرکه گیری مانند یک پارازیت هست. پارازیت معمولا روی صدا یا تصویرمی آید تا مخاطب، آن صدا یا تصویررا نشنود یا نبیند. این مساله به افرادی که ازفقر دانایی و آموزش برخوردارهستند نیز صدیق می کند. کسانیکه معمولا وارد این مقوله می شوند معمولا کسانی هستند که از آموزش به دورهستند و نمی خواهند آموزش های لازم را فرا بگیرند. افراد معرکه گیرمعمولا بسیاربهانه گیر ونق زدن را سرلوحه کارشان قرارمی دهند. به عنوان مثال می گویند این راهنما مشکل دارد و یا من نمی توانم سی دی بنویسم و این لژیون فلان است و ازهرچیزی ایرادمی گیرند. دلیل آن هم این است که با این ترفند می خواهد روی معایب خودشان سرپوشی قراردهد. اصولا زمانیکه شما وارد معرکه گیری می شوید به طورخودکارگیری ازچرخه آموزش حذف می شود.

 

اما وقتی فرد وارد چرخه آموزش می شود و آموزشهای کنگره را فرا می گیرد خود به خود ازمعرکه دور می شود. افرادی که آموزشهای کنگره را به درستی فرا می گیرد هیچ وقت به خودش اجازه نمی دهد وارد موضوعاتی شود که وقتش به بطالت بگذرد و خود و خانواده اش را وارد مسائل بیهوده کند. کنگره 60 به اعتقادمن مانند یک تند باد ویا گردباد می ماند به این دلیل که کسانی که در مسیرآموزش قرارنگیرند و یا وارد معرکه گیری شوند خود به خود ازمسیردرمان به بیرون پرتاب می شوند. ازآنجایی که آموزش ازپایه های جهانبینی در کنگره هست افرادی که این آموزشها را به درستی فرا بگیرند به مثلث جهان بینی نزدیک می شوند و این افراد به تردید می توانند به تمام هدفهای که داردند برسند.بزرگترین معرکه ای که ما انسانها درگیرآن هستیم همین معرکه دنیا هست. معرکه ای که انسانها چه بخواهند و چه نخواهند در آن حضوردارند. حال اگر در این معرکه وارد کارهای مثبت شوید و به طرف ارزشها حرکت کنید کائنات هم ازآنجایی که هوشمند هست انرژی مثبت به شما منتقل می کند و عکس آن هم می تواند اتفاق بیفتد. اگرشما به طرف ضد ارزشها مانند گوش نکردن به حرف راهنما ویا دارو نخوردن سروقت و ننوشتن سی دی و...حرکت کنید کائنات هم به شما جواب منفی خواهد. درپایان ازهمه شما که با سکوت خودتان به حرف های من گوش دادید سپاسگزارم.

پیام مرزبان کشیک:
1- روز شنبه 13 آذر آزمون هفتگی برگزار می گردد از کتاب عشق وادی چهارم و سی دی وادی چهارم 

درهمین جلسه بنا به تصمیم  دیدبان محترم کمک راهنمایان آقای ترابخانی، مسافررضا به عنوان
کمک راهنمای لژیون سوم نمایندگی زال پارس معرفی و شروع به کار کردند.

بازدید و امضاء دفاتر سی دی خدمت گذاران

عضویت مسافر ابوالفضل در لژیون سردار

باتشکرازلژیون خدمت گذار(لژیون دوم)کمک راهنمای محترم مسافرابوالفضل و
همچنین مرزبان کشیک مسافرعلی

نگارش: مسافر حسن
تصویربردار: همسفر عرفان
تنظیم برای وبلاگ: مسافر محسن، لژیون 5 فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .