English Version
English

هدف اصلی چه است؟ آموزش و درمان

هدف اصلی چه است؟ آموزش و درمان

جلسه سیزدهم از دور سیزدهم کارگاه های آموزشی کنگره ۶۰ روزهای شنبه با استادی کمک راهنمای محترم آقا یزدان و نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر جعفر با دستور جلسه <<رابطه یادگیری و معرکه گیری>> در 6 آذر ۱۴۰۰ راس ساعت۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شاکرم که یک‌بار دیگر، این جایگاه را تجربه می‌کنم، انشالله که در کنار هم جلسه خوب و پر باری داشته باشیم و بتوانیم آموزش بگیریم.
دستور جلسه امروز رابطه‌ی یادگیری و معرکه‌گیری است، خب قدیم‌ها معرکه‌گیرها میامدند، بساط پهن می‌کردند، زنجیر پاره می‌کردند و اکثراً آدم‌هایی بودند که کار و زندگی نداشتند و از آن‌ها بدتر، آدم‌هایی بودند که دور آن‌ها جمع می‌شدند و تماشا می‌کردند.
آدمی که کار داشته باشد که نمی‌آید این‌ها را تماشا کند.
ما در کنگره یکسری دستور جلسه داریم که اگر نگاه کنی از روی ظاهر، می‌گویی که این چه ربطی به درمان اعتیاد دارد، ولی اگر خوب و درست به آن نگاه کنی می‌بینی که کمک می‌کند به درمان اعتیاد.


آقای مهندس در سی‌دی معرکه‌گیری می‌گویند، کسی که معرکه‌گیری می‌کند چند ویژگی دارد، اول اینکه آدم شکست‌خورده‌ای است، دوم اینکه آدم ناامیدی است، اگر کسی که از این درمی‌آید داخل، همه‌ی کارهایش مثل، شربت خوردن، سی‌دی نوشتن و غیره را درست انجام بدهد، نیازی ندارد که معرکه بگیرد، نیازی ندارد که برای خودش شریک پیدا کند.
شما دقت کنید، کسی که می‌آید اگر دنبال معرکه‌گیری باشد از آن هدف اصلی دور می‌شود، هدف اصلی چه است؟ آموزش و درمان.
در این چند سالی که به کنگره می‌آیم، ۳ نفر بودند که مداوم در حیاط، پشت پرده سیگار می‌کشیدند، این ۳ نفر هرکدام ۳ سال سفرشان طول کشید، یکی از آن‌ها که حتی رهایی هم گرفت اما برگشت خورد.
این‌ها تجربه‌هایی است که ما در کنگره می‌بینیم.
شما اگر به کسی که روی برنامه است و همه‌ی کارهایش را درست انجام می‌دهد، بگویید کنگره جای خوبی نیست، می‌گوید خیر، خیلی هم جای خوبی است، به آن بگویید شربت جواب نمی‌دهد برای درمان، می‌گوید خیر، خیلی هم خوب جواب می‌دهد، حالت بد می‌شود و ازآنجا می‌روی.
آن‌کسی که وظایفش را درست انجام نمی‌دهد، دنبال کسی می‌گردد که تأییدش کند، آن شخص چه کسی می‌تواند باشد؟ یک شخصی مثل خودش که وقتی به آن می‌گوید کنگره جواب نمی‌دهد، بگوید بله جواب نمی‌دهد، این‌ها باهم جفت می‌شوند و معرکه‌ای برای خودشان درست می‌کنند.
ما باید همیشه حواسمان به این موضوع باشد که ما، هدف اصلی‌مان در کنگره، درمان اعتیاد است و باید آموزش بگیریم.
زمانی از آموزش دور می‌شویم که وظایفمان را درست انجام نمی‌دهیم و هدف اصلی را فراموش می‌کنیم.

 

عکاس، تایپ و ویراستار، تهیه و تنظیم: مسافر پیمان لژیون 2

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .