English Version
English

راه نجات همیشه وجود دارد

راه نجات همیشه وجود دارد

به طور کلی این وادی هم رحمت خداوند را در مسیر زندگی نشان می‌دهد، و هم خطوط اختیار را به دست انسان می‌سپارد و به انسان می‌فهماند پایان هر نقطه می‌تواند سر آغاز خط دیگری باشد. همه انسان‌ها قادر هستند در هر نقطه‌ای که قرار دارند و هر صفتی که دارند، آن را عوض کنند، هیچ انسانی مجبور نیست صفت‌های زشت را تا ابد در خود حفظ کند.

اگر کسی در جهنم قرار داشته باشد، اختیار کامل دارد و می‌تواند صفت زشت خود را تغییر دهد. راه نجات همیشه هست، زیرا صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون جاری است. به دلیل جاری بودن انسان، هر گاه صفت نیک ما تبدیل به صفت زشت شود، ما را از بهشت به جهنم فرو خواهد کشید.

همه چیز در هستی جاری و در حرکت می‌باشد و در هستی هیچ چیز ثابت نیست. چون مسیر تکامل و زندگی، تغییر، تبدیل و در نهایت ترخیص است. در کنار چهار عنصر مخالف: آب، باد، خاک و آتش، سه مؤلفه اصلی دیگر وجود دارند که بدون آن‌ها هستی معنایی ندارد و عبارتند از: نور، صوت و حس. نور در هستی فرمان می‌دهد و در کتاب آمده است خداوند نور آسمان‌ها و زمین است. لطیف‌ترین چیزی که در جهان خود، فقط طیفی از آن را می‌بینیم. انسان با دوری از ضد ارزش ها، نار وجودی خود را به نور تبدیل می‌کند و تمام صفات زشت خود را به صفات زیبا تبدیل می‌کند.

ما فقط می‌توانیم کمی از اصوات جهان خود را بشنویم. اصوات می‌توانند اطلاعات و پیام‌ها را در سطح زمین انتقال دهند. در نهایت صوت می‌گوید انسان تو چیزی نیستی مگر آنچه خودت تلاش می‌کنی. تو اختیار کامل داری و می‌توانی صفات ناپسند را تغییر دهی تا به آرامش برسی.

حس اولین نیرویی است که قوه عقل را به کار می‌اندازد و ما به وسیله آن هستی را درک می‌کنیم و پیام‌های نور و صوت را دریافت و منتشر می‌کنیم. ما هرگز قادر نیستیم صفت گذشته خود را تغییر دهیم، مگر اینکه حس ما تغییر کند. برای تغییر حس در جهت ارزش‌ها تنها یک راه وجود دارد، و آن تزکیه و پالایش است.

اولین قدم برای تزکیه، تفکر است و تفکر سالم، ایمان سالم را به ارمغان می‌آورد. و درنهایت عشق سالم پدیدار می‌گردد و آنگاه صفت گذشته در انسان تغییر می‌یابد. عشق سالم مرحله‌ای است که انسان تمام هستی و اجزای آن را دوست دارد. کسی که به عشق سالم برسد، خواهد دانست تمام بدی انسان‌ها از روی جهل و نادانی است. عشق سالم ذره ذره پدیدار می‌گردد و هیچ گاه تبدیل به نفرت نمی‌شود.

 

نویسنده: همسفر الهه، لژیون دوم، کمک راهنما همسفر نرگس

تایپ و تنظیم: همسفر نرگس. ر، لژیون یکم، کمک راهنما همسفر زهرا

همسفران نمایندگی بویین میاندشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .