English Version
English

تغییر صفت‌های گذشته با تفکر و عمل سالم

تغییر صفت‌های گذشته با تفکر و عمل سالم

مصاحبه‌ای با کمک راهنمای محترم مسافر ابوالفضل درخصوص دستورجلسه هفتگی: وادی دهم و تاثیرآن روی من ترتیب داده ایم که در ادامه شما را به مطالعه این گفتگو دعوت می‌نمائیم:

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان ابوالفضل هستم مسافر، تخریب ۱۴ سال، آنتی ایکس مصرفی تریاک، ۹ ماه و ۲۰ روز به راهنمایی راهنمای خوبم، آقای رضا علیزاده به روش DST با داروی اپیوم سفر کردم، رهایی ۹ سال و ۹ ماه.


وادی دهم چه چیزی را می‌خواهد به ما بگوید؟

درباره وادی دهم می‌توانم بگویم که انسان قابل‌تغییر است. وادی دهم بسان شمشیری است دو لب و تیز که انسان می‌تواند هرلحظه از طرف ارزش‌ها به‌طرف ضد ارزش‌ها و برعکس از طرف ضد ارزش‌ها به‌طرف ارزش‌ها‌ سقوط یا صعود کند.

به نظر شما انسان چگونه می‌تواند صفت‌های گذشته‌اش را تغییر دهد؟

برای تغییر صفت‌های گذشته ما باید حرکت کنیم و به ارزش‌ها روی ‌آوریم و از ضد ارزش‌ها دوری کنیم، لازم به ذکر است که باید حتماً مسئله نور، صوت و حس را در نظر بگیریم چون حس آلوده عملاً اجازه نمی‌دهد به‌سوی ارزش‌ها حرکت داشته باشیم و مسئله‌ای که هست همه‌چیز در هستی جاری و در حال حرکت است و ما هم باید در این مسئله حرکت کنیم تا مسیر تکامل و مسیر زندگی را پیدا کنیم و در نهایت از ضد ارزش‌ها خارج شویم.

"بزرگ‌ترین معجزه حیات خود حیات است" نظرتان درباره این جمله چیست؟

به نظر من معجزه حیات در اینجا همان زندگی کردن است و وجود داشتن، خود فضا، مکان، ساعت، زمان و همه این‌ها باعث می‌شود که معجزه حیات خودش را نشان دهد و ما در تمام هستی غوطه‌ور شویم؛ موقعی که حزن، اندوه، غم، شادی، عشق و... را به دست می‌آوریم باید در نظر بگیریم که موضوع اضداد باعث می‌شود که ما این‌ها را بهتر بشناسیم و برای تکامل در این مسیر حرکت کنیم؛ ولی موضوعی که هست این است که چرا بزرگ‌ترین معجزه حیات خود حیات است؟ حال به نظر شما اگر خود حیات نبود ما چگونه می‌توانستیم رشد کنیم؟! پس واقعاً جمله خیلی جالبی را آقای مهندس فرموده‌اند و اگر بررسی کنیم می‌بینیم که تمام هستی نیاز به حیات دارند.


 

چگونه انسان می‌تواند حس شو، شود را درک کند؟

موضوع دیگری که درباره تغییر صفت گذشته است حس یا موج گیرنده و فرستنده‌ای است که باید عوض شود و این کار هم سخت است و هم آسان، برای تغییر حس به سمت ارزش‌ها فقط و فقط یک‌راه وجود دارد و آن تزکیه و پالایش است تا انسان خودش را به آن درجه برساند مطلبی که درباره حس شو، شود وجود دارد برمی‌گردد به همان حرکت به‌طرف ارزش‌ها، همان‌طور که می‌دانیم در CD شو، شود آقای مهندس، خیلی زیبا توضیح داده‌اند که خداوند شو، شود را هم دارد که با تفکر انجام می‌شود ولی زمانش بسیار ناچیز و کوتاه است که برای ما قابل حس نیست، اما برای ما مسئله شو، شود حتماً لازمه‌اش همان پارامتر زمان است و حرکت در جهت ارزش‌ها تا آن مسئله‌ای که می‌خواهیم به انجام برسد؛ مثل همان مسئله رهایی که در زمان ۱۰ الی ۱۱ ماه با حرکتی که انجام می‌دهیم روش (DST) حس شو، شود در درمان اعتیاد برای ما انجام می‌گیرد.

عشق سالم چیست؟

زمانی که انسان تمام هستی و اجزای آن را کاملاً دوست داشته باشد و آن‌ها را فقط و فقط برای خودشان بخواهد عشق سالم به وجود می‌آید و برای عشق سالم باید ابتدا تفکر سالم داشته باشیم و در جهت آن ایمان سالم داشته باشیم، عمل سالم انجام دهیم و حس سالمی داشته باشیم و درنتیجه عقل سالم به دست می‌آوریم که پس از عقل سالم، عشق سالم به وجود می‌آید که اینجا عشق ذره‌ذره به وجود می‌آید؛ لازم به ذکر است که گاهی اوقات عشقی که توأم با نفرت است را با عشق سالم اشتباه می‌گیریم درصورتی‌که عشق سالم هیچ‌گاه به نفرت تبدیل نمی‌شود و مسئله دیگری که هست این است که عشق سالم خود تماماً شور است ولی جنس و نوعش فرق می‌کند.

کلام آخر:

به‌عنوان کلام آخر از شما تشکر می‌کنم که اجازه دادید در این جایگاه باشم و همان‌طور که می‌دانید صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است و این وادی بسیار ارزشمندی است که ما می‌توانیم امیدواری کامل داشته باشیم که از ضد ارزش‌ها به‌طرف ارزش‌ها حرکت کنیم و از طرفی هم به ما این هشدار را می‌دهد که اگر در مسیر ارزش‌ها هستیم باید آموزش‌های لازم را بگیریم تا بتوانیم در مسیر بمانیم وگرنه هرلحظه احتمال خارج شدن از مسیر وجود دارد.

خداقوت خدمت کمک راهنمای محترم مسافر ابوالفضل، از صحبت‌های شما آموزش گرفتیم از اینکه با سایت شعبه همکاری نمودید سپاسگزاریم.

تهیه کننده: مسافر مهرداد
ارسال: مسافر ابراهیم
نمایندگی سهروردی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .