English Version
English

تفاوت ترک و درمان در چیست؟

تفاوت ترک و درمان در چیست؟

خدمتگزارن سایت گروه خانواده نمایندگی گیلان به مناسبت دستور جلسه «DST و تجربه من از سم‌زدایی و سایر روش‌ها» با همسفر سپیده کمک‌راهنمای گروه خانواده این نمایندگی گفتگویی انجام دادند که شما را به خواندن این گفتگو دعوت می‎کنیم:

لطفا به رسم کنگره خودتان را معرفی کرده و اعلام سفر بفرمایید.

سلام دوستان سپیده هستم یک همسفر، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیشه و تریاک، تخریب ۱۵ سال، داروی درمان شربت OT به روش DST، مدت سفر اول ۱۱ ماه، راهنمای مسافرم آقا محمد راهنمای خودم خانم سمیه، رهایی ۳ سال و ۱۱ ماه

 

برایمان بفرمایید که کنگره چگونه در مسیر راه و درمان شما قرار گرفت؟

بعد از چندین بار ترک‌های نافرجام و بی‌نتیجه مسافرم، توسط یکی از آشنایمان که خودشان هم در کنگره درمان شده بود به ما معرفی شد.

 

زمانی‌که متوجه شدید مسافرتان مصرف کننده است، چه برخوردی داشتید و چگونه به فکر درمان افتادید؟

متاسفانه به دلیل اینکه سطح اطلاعات و آگاهی من از یک شخص مصرف کننده خیلی پایین بود و تخریب‌هایی که روی شخص مصرف‌کننده بود اصلا نمی‌دانستم و همیشه از مسافرم می‌خواستم که مدت یک هفته اعتیادش را ترک کند و این آگاهی را نداشتم که تمام مخدرهای طبیعی داخل بدنش از کارافتاده و باید بازسازی شود تصور می‌کردم اگر به تنهایی اراده داشته باشد می‌تواند اعتیادش را ترک کند و بعد از چندین بار ترک به روش‌های مختلف، سرانجام تصمیم گرفتیم به کنگره بیاییم.

 

قبل از ورود به کنگره تلاشی برای ترک اعتیاد مسافرتان داشتید؟ چه روش‌هایی را تجربه کردید؟ چه نتایجی برایتان داشت؟

بله چندین بار مسافرم به کلینک‌های ترک اعتیاد رفتند و قرص بوپرنورفین تجویز کردند اما هیچ تاثیری نداشت و بعد از چند روز مسافرم دوباره برگشت داشتند همچنین دو بار سقوط آزاد داشتند که یک مرتبه باید موادش را قطع می‌کرد هم از لحاظ روحی روانی تعادل نداشت هم از لحاظ جسمی توان کار کردن نداشت در نتیجه بعد از چند روز دوباره به مصرف مواد روی می‌آورد.

 

اکنون که مسافرتان به درمان رسیده چه فرقی بین ترک‌های اعتیاد در انجیوها و درمان کنگره ۶۰ به روش DST است؟

بسیاری از متخصصین بر این باورند که اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مزمن پیش رونده و کشنده است همچنین اعتیاد به عنوان حالتی که در آن بدن انسان برای انجام فعالیت‌های عادی خود به یک ماده و یا یک رفتار خاص وابسته می‌شود می‌باشد زمانی‌که ماده مورد نیاز در اختیار بدن قرار نمی‌گیرد یا انجام رفتاری که شخص مصرف‌کننده بدان وابسته شده است امکان‌پذیر نمی‌باشد و نتیجه‌اش خماری و محرومیت است و بر این باورند که برای درمان اعتیاد یک زمان مشخص وجود ندارد اما درمان کنگره بر پایه جسم، روان و جهان‌بینی می‌باشد و در قسمت جسم روش تدریجی، پله‌ای DST است که فرد مصرف‌کننده با استفاده از داروی جایگزین که همان شربت OT، تدریجی استفاده می‌کند و ظرف مدت ۱۰-۱۱ ماه بیمار با استفاده از کلاس‌های آموزشی جهان‌بینی، نگرش خود را نسبت به مواد، خودش و جهان پیرامون خود تغییر دهد.

 

بسیاری از جوامع اعتیاد مسمومیت مزمن می‌دانند و برای ترک از سم‌زدایی استفاده می‌کنند. آیا خارج کردن اثرات مواد مخدر از جسم به مفهوم درمان کامل اعتیاد است؟ چه عوارضی دارد؟

کنگره ۶۰ این نظریه اعتیاد مسمومیت مزمن است را رد می‌کند و اشتباه می‌داند از نظر کنگره مواد مخدر برای افرادی که مصرف کننده مواد مخدر نیستند سم محسوب می‌شود و مصرف آن باعث خارج شدن سیستم‌ها از تعادل و در نتیجه مسمومیت می‌شود اما مواد مخدر برای بیمار اعتیاد نه تنها سم نیست بلکه برایش دارویی است که اگر مصرف کند و به جسم او نرسد از تعادل خارج می‌شود و در وضعیت خماری شدید یا محرومیت از مواد مخدر قرار می‌گیرد اگر مواد مخدر سم باشد پس این چگونه سمی است که اگر شخص آن را مصرف نکند حالش بد می‌شود و از تعادل خارج می‌شود؟ خارج کردن اثرات مواد مخدر از جسم نه تنها هیچ کمکی به درمان نمی‌کند بلکه خماری شدید ناشی از این عمل یک شوک شدید و آسیب‌های جبران ناپذیری به سیستم‌های عصبی و هورمونی انسان وارد می‌کند که شاید قابل جبران نباشد.

 

ترک با درمان چه تفاوتی دارد؟

اعتیاد به مواد مخدر یک نوع عادت بد غذایی یا اخلاقی و رفتاری نیست که ترک شود بلکه اعتیاد یک بیماری است که باید داروی مناسب در زمان مناسب و به مقدار مناسب استفاده شود تا فرد مصرف کننده به درمان برسد.

یکی از اضلاع مثلث درمان جهان‌بینی است. نشریات و آموزش‌ها چه کمکی در طول سفر برایمان دارد؟

ما در کنگره دو راه برای ارتقای جهان‌بینی داریم یکی شرکت در جلسات و کارگاه‌های آموزشی و لژیون‌هاست و دومین راه گوش کردن سی‌دی‌ها و نوشتن آن‌ها، که انقدر مهم هستند که آقای مهندس هم فرمودند همه اعضا کنگره ۶۰ باید سی‌دی بنویسند تا از طریق نوشتن سی‌دی روان و جهان‌بینی تقویت شود علوم جهان‌بینی نوعی از علم است که تک تک ما در زندگی روزمره با آن‌ها درگیر هستیم که یادگیری آن‌ها گره‌گشای مشکلات ماست و نقش مهمی در یافتن راه و گره‌های زندگی ما ایفا می‌کند.

 

بزرگترین آموزشی که در کنگره گرفتید چه بوده؟

همه آموزش‌ها در کنگره برایم ارزشمند هستند و چراغ راه من در زندگی هستند و آموزش‌هایی که گرفتم و هنوز هم دارم می‌گیرم این است که باید روی خودم کار کنم.

 

شما به عنوان یک همسفر چه کارهایی برای راه اندازی سیستم ایکس خود انجام داده‌اید؟

به واسطه تخریبی که توسط مسافرانمان به ما همسفران وارد شده است سیستم ایکس ما را مختل کرده است در برخورد با ناملایمات سعی می‌کنم صبور باشم می‌توانم بگویم از آرامش و تعادل نسبی نسبت به دوران مصرف مسافرم برخوردار هستم بدبینی و استرس را از خودم دور کردم و سعی کردم با تفکر صحیح اکثر مشکلات را حل نمایم.

 

نقش ورزش را برای همسفران چگونه می‌بینید و چه تاثیری در روند سفر شما داشته؟

به نظرم اضلاع مثلث درمان برای یک همسفر جهان‌بینی، تغذیه سالم، ورزش است این سه عامل باعث راه اندازی و ترمیم سیستم ایکس برای همسفران می‌شود در سفر اولم با ورزش کردن در کنار مسافرم حال خوبی داشتم و می‌توانستم این انرژی مثبت را به مسافرم برای ادامه سفرش انتقال بدهم.

 

اکنون که چندین سال از رهایی شما می‌گذرد سفر اول خودتان را چگونه ارزیابی میکنید و چقدر رضایت دارید؟

در سفر اولم بعضی اوقات لج می‌کردم و می‌گفتم اگر مسافرم به رهایی برسد دیگر من هم نمی‌آیم اما همسفرانی که در کنگره بودند با تخریب‌هایی بیشتر از من یا به اندازه خودم به درمان رسیده بودند آرامش و سرحالی آن‌ها را که می‌دیدم ترغیب شدم که به آموزش‌های کنگره در سفر اولم مداومت داشته باشم و توانستم از کفر به ایمان برسم.

خانم سپیده، کمک راهنمای محترم از شما سپاسگزارم که در این مصاحبه شرکت کردید.

 

مصاحبه و تایپ:همسفر سهیلا

عکس:همسفر فاطیما

ارسال:همسفر فاطمه

همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .