English Version
English

DST یک علم است؛ چون بر حقیقت دلالت دارد

DST یک علم است؛ چون بر حقیقت دلالت دارد

جلسه چهاردهم از دوره سی و یکم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰، ویژه مسافران و همسفران نمایندگی ستارخان؛ با استادی مسافر رضا، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر امید با دستور جلسه "DST و تجربه من از سم‌زدایی و سایر روش ها" شنبه 1  مهر 1400 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان رضا هستم یک مسافر؛ خدا را شکر می‌کنم که این فرصت به من داده شد تا دوباره این جایگاه رو تجربه کنم و آموزش بگیرم. عنوان دستور جلسه امروز" DST و تجربه من از سم‌زدایی و سایر روش‌ها "است. من قبل از اینکه وارد کنگره 60 شوم روش سم‌زدایی یا URD، الکترو شوک، دارودرمانی و روش متادون درمانی را تجربه کرده بودم ولی هیچ‌کدام از این روش‌ها هرچند در جامعه پزشکی مطرح بود روش درستی برای درمان اعتیاد نبود و اصلاً علمی نبود.

چون در تعریف علم ما در کنگره 60 یاد گرفتیم مطلبی که به حقیقت و درستی دلالت کند علم است. وقتی بعضی از پزشکان حتی با دریافت مبالغ هنگفت قادر به درمان یک نفر هم نیستند پس روش آن‌ها علمی نیست؛ چون علم باید به حقیقت و درستی دلالت داشته باشد. پزشک‌ها برای اعتیاد من داروهای زیادی تجویز کردند ولی اعتیادم که درمان نشد هیچ، قرص‌های اعصاب و روان و مصرف متادون هم به اعتیاد من اضافه شد و تجربه دیگر من شرکت در کلاس‌های یک EGO دیگر بود که مدت کوتاهی بود ولی من نتوانستم قرص‌ها،شیشه و متادون را قطع کنم و دیگر مصرف نکنم. حال اگر دوستانی آنجا درمان می‌شوند به جای خود محفوظ است؛ ولی من تجربه خودم این بود که نتوانستم موفق به درمان بشوم.

اما در مورد روش DST روش درمان کنگره 60، به نظر من یک علم است. همه‌چیز در طبیعت به ‌تدریج اتفاق می‌افتد همین‌طور که فصل‌های سال به تدریج و بانظم پشت سر هم می‌آیند زمانی که ما وارد کنگره60 می‌شویم انگار جسم ما هم کم‌کم و به ‌تدریج از حالت یخ‌زدگی خارج می‌شود، یخ‌هایش کم‌کم آب می‌شود، جوانه‌ها سبز می‌شوند رشد می‌کنند، تنومند می‌شوند، شکوفه می‌زنند و شکوفه‌ها تبدیل به گل و میوه می‌شوند. در سفر اول و سفر دوم سلول‌های ازکارافتاده جسم ما احیا می‌شوند و شروع به تولید کردن مواد شبه افیونی طبیعی در جسم ما می‌کنند. وقتی جسم ما به ‌صورت طبیعی و به ‌اندازه کافی و مناسب شروع به تولید مواد شبه افیونی کند ما دیگر نیاز به مواد مخدر نداریم و دیگر مواد مخدر مصرف نمی‌کنیم و حالمان هم خوب است.

خب در ادامه تولد سومین سال رهایی آقا عبدالله و همسفرشان را در کنار هم جشن می‌گیریم. عبدالله عزیز 4 سال پیش وارد لژیون نهم شد و روز اولی که ایشان وارد لژیون شد من امتحان جهان‌بینی می‌گرفتم و ایشان اصرار داشتند که در آزمون شرکت کنند و گفتند که این جزوه را مطالعه کردم و آمادگی دارم من هم پذیرفتم و نمره نسبتاً خوبی هم کسب کرد. عبدالله عزیز از اول خیلی مرتب و منظم سفر خودش را شروع کرد و ادامه داد؛ ولی در اواسط سفر به مشکلاتی برخورد که ادامه سفرش خیلی سخت شد ولی مقاومت کرد و به راه خودش ادامه داد و توانست از مشکلات عبور کند. عبدالله با مصرف شیره و تریاک وارد لژیون شد سفر اول خوبی داشت و سفر دوم را هم خیلی خوب ادامه می‌دهد و از خدمت گزاران ساختمان بیست است. من این روز را به آقا عبدالله و همسفر ایشان تبریک می‌گویم به خانم شریفیان و خانم افشاری کمک راهنمای همسفر ایشان تبریک می‌گویم و همین‌طور به پسر ایشان آقا امیر حسام عزیز و دختر گل ایشان هانیه خانم تبریک می‌گویم. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

اعلام سفر مسافر عبدالله:
تخریب بیست و پنج سال، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیشه و تریاک، مدت سفر اول دوازده ماه و بیست روز، روش درمان متد DST، داروی درمان OT، به راهنمایی آقای رضا لهراسبی، ورزش در کنگره60 فوتسال، مدت رهایی سه سال و دو ماه.

صحبت‌های مسافر:
سلام دوستان عبدالله هستم یک مسافر؛ خیلی خوشحال هستم که این روز را تجربه می‌کنم من با مصرف شیره و تریاک وارد کنگره شدم و اصلا قبل از ورود به کنگره60 هیچ‌وقت مصرف موادم را ترک نکردم به ‌جز 5 روز سقوط آزاد آن‌هم به خاطر آزمایش قبل از ازدواج بود که بعد از آزمایش هم بلافاصله شروع به مصرف کردم. یک تفکر غلطی که داشتم این بود که من شرایط آسایش خانواده‌ام را فراهم کرده‌ام  و حق‌ دارم کاری را که دوست دارم انجام بدهم و مواد مخدر مصرف کنم اصلاً اگر من نکشم چه کسی باید بکشد.

شاید از این قبیل تفکرات در ذهن خیلی از مصرف‌کننده‌ها باشد که کاملاً غلط است. من هم با معرفی یکی از دوستانم با کنگره 60 آشنا شدم و با اصرار همسرم سفرم را شروع کردم؛ ولی بعد مدت کمی متوجه شدم که باید به خاطر خودم و خوب شدن حال خودم اعتیادم را درمان کنم. در اواسط سفر اول متوجه شدم همسرم بیمار است و سرطان دارد خیلی شرایط سختی بود ولی با صبر،استقامت و تلاش توانستیم آن روزها را طی کنیم و همسرم هم معالجه شد و من سی‌دی صبر،استقامت و تلاش را به دوستان سفر اول و همسفران عزیز پیشنهاد می‌کنم که خیلی به من کمک کرد انشاالله برای شما هم مفید واقع می‌شود. من از آقای مهندس، بنیان کنگره60 از آقا رضا کمک راهنمای خودم ،از خانم افشاری کمک راهنمای همسفرم و همین طور آقای اخگری و تمامی شما عزیزان تشکر می‌کنم.

آرزوی مسافر عبدالله:
آرزو می کنم که علم کنگره60 جهانی شود تا همه از آن استفاده کنند.

تایپ و عکس: مسافر رضا
تنظیم: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .