English Version
English

اعتیاد یک جایگزینی مزمن است

اعتیاد یک جایگزینی مزمن است

جلسه دهم از دوره بیست ‌و سوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره60 ویژه همسفران نمایندگی امین قم با استادی همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر سودابه و دبیری همسفر منصوره با دستور جلسه هفتگی «DST و تجربه‌ی من از سم‌زدایی و سایر روش‌ها» ساعت 16 روز شنبه 1 آبان 1400 آغاز به کار کرد. 

 

                                    
سخنان استاد :
ابتدا خداوند را شکر می‌کنم که امروز برای اولین‌بار در این جایگاه قرار گرفته‌ام، از راهنمای عزیزم خانم معصومه و نگهبان جلسه هم سپاس‌گزارم که استادی جلسه را به من واگذار کردند تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه‌ امروز «DST و تجربه‌ من از سم‌زدایی و سایر روش‌ها» است. ما در گذشته تجربه‌های زیادی از درمان اعتیاد مسافران خود داشته‌ایم ولی همه‌روش‌ها بی‌فایده بود و مسافران شاید برای مدتی مواد مصرف نمی‌کردند ولی بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی دوباره شروع به مصرف مواد می‌کردند. ما در کنگره 60 با درمان اعتیاد آشنا شده‌ایم، کسی که اعتیاد خود را درمان کند هیچ‌ موقع برگشت نمی‌کند. کسانی که بعد از درمان مواد دوباره شروع به مصرف می‌کنند به این دلیل است که مسیر را اشتباه رفته‌اند و به هدف خود نرسیده‌اند. باورهای غلطی برای درمان اعتیاد وجود دارد که الکل و متادون را جایگزین مواد می‌کنند، این‌کار آسیب بیشتری به فرد مصرف‌کننده وارد می‌کند و تخریب آن بیشتر است. تفکر اشتباهی که در مورد اعتیاد وجود دارد، این است ‌که اعتیاد مسمومیت مزمن است در حالی که موادمخدر سم نیست، سم اگر وارد بدن فرد شود حیات را از انسان می‌گیرد و دیگر قادر به ادامه‌ زندگی نیست.

ما با آموزش‌های آقای‌ مهندس دژاکام با صورت‌مسئله‌ اعتیاد آشنا شده‌ایم و این‌که اعتیاد یک عادت نیست، مصرف‌کننده‌ برای این‌که قادر به انجام کارهای روزمره‌ خود باشد بدنش به مصرف مواد نیاز دارد، این‌کار عادت نیست. اعتیاد یک جایگزینی مزمن است، موادمخدر بیرونی جایگزین مخدر طبیعی بدن شده‌است. به راحتی نمی‌شود مواد را کنار گذاشت. ما در کنگره یاد گرفته‌ایم که با روش DST در زمان مناسب، مقدار مناسب و شربت OT، اعتیاد درمان می‌شود. OT جایگزین مواد مصرفی مسافران می‌شود، در طی زمانِ مشخص و پله‌پله کم می‌شود تا مخدر طبیعی بدن تولید شود و فرد به درمان  قطعی اعتیاد برسد. فرد مصرف‌کننده بعد از درمان دیگر نیازی به مصرف‌ مواد ندارد به این دلیل که جسمش ترمیم شده‌ است و مخدر طبیعی بدنش شروع به فعالیت می‌کند. روش DST فقط برای درمان اعتیاد نیست بلکه برای درمان سرطان‌ها هم قابل استفاده است. از آقای مهندس تشکر می‌کنم که این بستر را فراهم کرده‌اند تا افراد مصرف‌کننده و خانواده‌ها‌‌یشان به حال‌خوش و آرامش برسند.

در ادامه گل رهایی داشتیم از لژیون دهم، به کمک راهنمای محترم خانم معصومه و همسفر بهار تبریک می‌گوییم.

 

همچنین از رهجویانی که در آزمون آنلاین نفرات برتر شدند تقدیر شد.

 

تایپ: همسفر مرضیه رهجوی کمک راهنما همسفر طیبه "لژیون چهارم"
ارسال: همسفر بهار رهجوی کمک راهنما همسفر معصومه "لژیون دهم"
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .