English Version
English

سم‌زدایی؛ سمی برای مصرف‌کنندگان

سم‌زدایی؛ سمی برای مصرف‌کنندگان

مقاله‌ای تحت عنوان DST و تجربه من از سم‌زدایی و سایر روش‌ها

سلام دوستان، مجتبی هستم یک مسافر؛ دستور جلسه این هفته درواقع مربوط به علوم کنگره ۶۰ می‌شود. تقریباً تمام متخصصین دنیا در این جمله اتحاد دارند و بر این باورند که اعتیاد مسمومیت مزمن، لاعلاج و پیش‌رونده است. حتی در ایران که کنگره ۶۰ قریب به ۲۳ الی۲۴ سال است که فعالیت دارد هم، به این باور رسیده‌اند. بحث امروز ما مسئله تجربه من از سم‌زدائی و سایر روش‌های ترک اعتیاد می‌باشد که درواقع تک‌تک ما مصرف‌کنندگان مواد مخدر قبل از ورود به کنگره  ۶۰ تااندازه‌ای واژه‌ی سم‌زدائی و سایر روش‌های ترک اعتیاد به گوشمان خورده بود و به فرایند حال خودمان، یکسری از مصرف‌کنندگان تجربه سم‌زدائی و سایر روش‌های ترک اعتیاد را تجربه کرده بودند.

در تمام روش‌های ترک اعتیاد، مواد مخدر مصرفی فرد را به‌عنوان سم می‌دانند و بر این باورند که این سم وقتی از بدن خارج شود درمان اتفاق افتاده و فرد را با یک آزمایش صوری به‌عنوان یک انسان سالم رها می‌کنند. درصورتی‌که ماده مخدر سم نیست؛ چون همین تریاک شامل ترکیباتی است مثل مرفین، کدئین، پاپاورین و... که از این ترکیبات در داروسازی استفاده می‌شود. ماده مخدر برای شخصی که مصرف‌کننده مواد مخدر نیست و حدود یک الی یک و نیم گرم یکجا مصرف کند ایجاد مسمومیت می‌کند، نه برای مصرف‌کنندگانی که به‌تدریج و در طول زمان مصرف‌کننده شده‌اند و در طول این مدت سیستم‌های شبه افیونی و سیستم ضد درد آن‌ها از تعادل خارج‌شده است، پس برای شخص مصرف‌کننده سم نیست بلکه مایه حیات است.

هدف کنگره۶۰ به تعادل رساندن سیستم‌های از تعادل خارج‌شده و بازسازی نقاط تخریب‌شده است و برگشتن این سیستم‌ها به چرخه حیات هر انسان است به‌وسیله داروی OT و روش DST به‌صورت تدریجی، فرایند زمان و تکرار منظم موضوع، درمدت ۱۰ الی۱۱ ماه می‌باشد. پس واژه سم‌زدائی کوچه ایست، بن‌بست که راه به جائی ندارد، رفتن به این بیراهه مخرب است و هرچه سرعت بیشتر باشد تخریب زیادتر است. آمار مرگ‌ومیر بین افرادی که سم‌زدائی کرده‌اند بسیار زیاد است؛ چون سیستم ایمنی آن‌ها فلج شده است. پس به اعتقاد کنگره۶۰ اگر صورت‌مسئله اعتیاد را بشکافیم و نسبت به آن شناخت پیدا کنیم دیگر در تعریف اعتیاد و درمان آن به بیراهه نمی‌رویم و وقتی به دانائی رسیدیم، می‌دانیم و می‌فهمیم که مصرف‌کنندگان را مار نگزیده که آن‌ها را سم‌زدائی می‌کنیم، زهرمار کشنده نیست، این ترس از مار است که انسان را به‌طرف مرگ سوق می‌دهد. درمان اعتیاد زمانی اتفاق می‌افتد که شخص مصرف‌کننده مواد طی فرایند زمان به روش DST به تعادل برسد و تمام اختلالات روحی و روانی و تفکر و اندیشه فرد به تعادل لازم برسد.

ما کیفیت خوب را از درمان اعتیاد می‌خواهیم. امیدوارم به‌زودی زود روش علمی و تجربیات آقای مهندس و کنگره۶۰ فراگیر شود و در دسترس همه‌کسانی که خواهان رهایی از چنگال اعتیاد هستند در سراسر جهان قرار گیرد.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .