English Version
English

عشق،ایمان و آرامش پر بهاتر از مال

عشق،ایمان و آرامش پر بهاتر از مال

جلسه چهارم از دوره دوم جلسات لژیون سردار ویژه همسفران نمایندگی صالحی با دستورجلسه «قدرت بخشش» به استادی همسفر مهناز، نگهبانی همسفر پروشات و دبیری همسفر معصومه در روز سه‌شنبه 27 مهرماه 1400 در ساعت 16 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

در کتاب قرآن ۱۹۴ مرتبه در آیات متعدد در مورد بخشش سخن گفته شده است، اما چرا بخشیدن گاهی اوقات سخت می‌شود؟ ممکن است به دلیل ایمان کم یا نگاه حسابگرانه‌ای است که به بخشش داریم.

به عنوان مثال اگر مبلغ اندکی کمک کردم توقع دارم که ده برابر آن به حساب من واریز شود یا به زندگیم برگردد. در صورتی که حتما نباید برگشتِ بخششِ مالیِ من مالی باشد، ممکن است نعمت‌های بسیاری مانند عشق، امنیت، آرامش و یا خانواده شاد و سالم به من برگردد که صد برابر از پول باارزش‌تر هستند.

اما در رابطه با بخشش در کنگره 60؛ پیش از این‌که من بخواهم به کنگره کمک کنم، سهم و برکت خود را برداشت کرده بودم. پیش از این‌که من کمک مالی به کنگره بکنم چه مقدار پول و مال به زندگی من آمده بود.

من از کجا می‌توانستم چیزی را که کنگره۶۰ به زندگی من هدیه داد دریافت کنم؟ من از کنگره 60 آرامش و سلامت جسم، روان و جهان‌بینی خود و مسافرم را دریافت کرده بودم.

کنگره ۶۰ نه به کسی بدهکار است و نه طلب‌کار. اگر من کمک مالی می‌کنم هدفم تنها این است که سهمی در رهایی یک زن یا مرد که در تاریکی اسیر است داشته باشم، هدفم این است که زنی به دلیل اعتیاد فرزند یا همسرش در عذاب نباشد. یک نقش هر چند کوچک از این‌که فرزند کار کم‌تری در خیابان ببینیم و من عقیده دارم علت خیلی از فقر بدبختی‌ها و خلاف‌ها یا کودکان کار اعتیاد است با بخشیدن در کنگره 60 کمک می کنیم جامعه سالم‌تری داشته باشیم شاید اگر هدف کمک به خلق باشد قدرت بخشش در ما بیشتر به وجود می‌آید.

من اصلا دنبال برگشت برکت خدمت به کنگره نیستم چون قبلا چیزی که لازم داشتم کنگره به من هدیه کرده بود کنگره 60به کسی بدهکار نمی‌ماند باز هم برکتش به زندگی من سرازیر می‌شود به امید روزی که همه کسانی که روی صندلی‌ها کنگره 60 نشسته‌اند قدرت بخشش پیدا بکنند تا با کمک هم دانشگاه را بسازیم با ساختن دانشگاه بین‌الملی کردن کنگره 60 شعبه‌های دیگر در تمام دنیا داشته باشیم نه تنها ایرانی‌ها از تاریکی اعتیاد نجات پیدا کنند بلکه راهی باشد برای رهایی تمام کسانی که در تاریکی اعتیاد هستند و خواهان رهایی هستند.

 

عکاس: کمک‌راهنما همسفر الهه- لژیون دوم

ویراستاری: همسفر معصومه-لژیون سوم

ارسال: همسفر سپیده- لژیون ششم

همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .