English Version
English

توانایی عمل

توانایی عمل

انسان‌ها مانند یک سیاه‌چال هستند باآن‌همه پیچیدگی‌های مختلف انسآن‌هم با مجموعه‌ای از مطالب خوب و بد که در انسان وجود دارد مانند سیاه‌چال است که با این مطالب باید خود را نشان دهد.

مهندس می‌فرمایند مطلبی که می‌خواهم درباره‌ی آن صحبت کنم تنها آمدن و تنها رفتن است منظور در این دنیا پس ما باید چکار کنیم. آقای دژاکام در این cd مثلثی که در بالا رسم شده را توضیح می‌دهند که در ادامه شمارا دعوت می‌کنم به خواندن آن.

ما اکثراً تنها می‌آییم و وقتی می‌آییم با خود آشنا می‌شویم و حکم می‌یابیم که در جمع مهربانی را یاد بگیریم و تمام بدبختی‌های ما از بی‌محبتی است و بیماری‌های روان‌تنی را برای ما به ارمغان می‌آورد پس حکم داریم با مهربانی حیات خود را ادامه دهیم. حضرت علی می‌فرمایند: برای دنیا آن‌چنان کن که همیشه زنده ایی و برای آخرت آن‌چنان کن که هرلحظه خواهی مرد و از دنیاخواهی رفت پس باید هرلحظه از زندگی خود بهره ایی ببریم و آن‌هم بهره ایی مفید.

حالا باید یاد بگیریم چطور باید از زندگی بهره ایی مفید بگیریم.

وقتی ما دچار مشکل و مشکلات می‌شویم در همین‌جا و این نقطه است که باید یکسری توانایی را یاد بگیریم و فکر نکنیم اگر دچار این مشکلات هستیم لعن خداوند است و این جز رحمت او نیست.

اگر کسی زمین می‌خورد باید خودش بلند شود وگرنه راه رفتن را یاد نمی‌گیرد درنتیجه ما اگر به یکسری از توانایی‌ها دست‌یابیم می‌توانیم از زندگی خود بهره ببریم وگرنه این بهره را نمی‌بریم. حالا می‌رسیم به این‌که این توانایی‌ها چیست؟

 قدرت تفکر که در وادی اول به آن پرداختیم و مهندس می‌فرمایند اگر این وادی را یاد بگیرید برای شما کافی است و باید روی هر موضوعی تفکر کنید و لااقل هر کاری می‌خواهید انجام دهید 5 دقیقه صبر کنید گذر کنید فکر کنید بعد انجام دهید پس مثلث تفکر می‌شود

  • تفکر مثبت
  • تفکر منفی
  • بی‌تفکری

قدرت عمل، یکی از مهم‌ترین مسائل است که در آن قدرت تفکر عمل را داریم یا نه؟

ممکن است کسی باشد که تمام متون قرآنی و آسمانی را بلد باشد و تفسیر آن را هم بداند ولی قادر به انجام عمل آن نیست یکی از بزرگان می‌فرمایند حفظ قرآن مقدمه فهم و عمل به آن است. ما باید در آغاز عمل‌های ساده را انجام دهیم تا قدرت انجام عمل‌های بزرگ را پیدا کنیم.

 قدرت عمل به 3 دسته تقسیم می‌شود

  • اعمال مثبت که باید انجام دهیم
  • اعمال منفی که نباید انجام دهیم
  • اعمال خنثی یا بی‌عملی که نباید کاری انجام دهی که از همه سخت‌تر است.

 قدرت فیزیک بدن، ضلع دیگر فیزیک بدن است که اصلاً به آن توجهی نمی‌کنیم آقای دژاکام می‌فرمایند برای هر زن در روز 5000 و برای آقایان 8000 قدم پیاده‌روی واجب است به‌غیراز کارهای دیگر. چون بدن انسان برخلاف ماشین است، ماشین اگر زیاد کار کند فرسایش پیدا می‌کند ولی انسان هر چه فعالیت کند سرحال‌تر می‌شود و بدن او و اعضای بدنش بهتر کار می‌کند.

پس ورزش و پیاده‌روی باعث شادابی بدن می‌شود.

اگر فیزیک بدنمان را درست نکنیم با همان جسم داغون و فیزیک بدنی به دنیای دیگر می‌رویم ما آن چیزی را با خود می‌بریم که در کوله‌پشتی خودداریم پس ما در فاصله‌ی به این دنیا آمدن و رفتن باید این مثلث را کامل و تکمیل کنیم و وظیفه‌ی ما این است و گر این مثلث را خوب ترسیم کنیم بدون هیچ ابهامی از این مرحله عبور می‌کنیم و در موقع مرگ که فکر می‌کنیم تنها هستیم ولی تنها نیستیم چون در کوله‌پشتی خود اعمال مثبت زیادی داریم و گام بزرگی را برداشته‌ایم و وارد بهشت برین می‌شویم.

 

منبع کنگره 60 : وبلاگ مسافر علیرضا زرکش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .