English Version
English

گروه خانواده-انسان موجود قدرتمندی است

گروه خانواده-انسان موجود قدرتمندی است

جلسه چهارم از دور دوم کارگاه‌های آموزشی همسفران نمایندگی معدن فیروزه با استادی همسفر آهو نگهبانی همسفر رؤیا و دبیری همسفر زهره با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن روی من» سه‌شنبه 1403/1/4 ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان جلسه و راهنمای عزیزم خانم نیره و ایجنت محترم سپاسگزارم که فرصت دادند تا در این جایگاه زیبا قرار بگیرم و خدمت کنم و از تک‌تک شما دوستان آموزش بگیرم.
دستور جلسه وادی دوم:
ما انسان‌ها وقتی‌که در وادی اول یاد می‌گیریم چگونه فکرکنیم متوجه می‌شویم که چه کارهایی انجام داده‌ایم و چه تخریب‌هایی به وجود آورده‌ایم می‌فهمیم که چه موقعیت‌هایی را از دست داده‌ایم و احتمالاً چه ضربات سختی به خود و اطرافیانمان خودمان وارد کرده‌ایم و متوجه می‌شویم که برای جبران این نابسامانی‌ها چه راه سخت و طولانی را باید طی کنیم اینجا ممکن است ضعف و ناامیدی بر ما وارد شود و به دنبال آن احساس پوچی به ما دست بدهد در این حال از خودمان، هستی و حتی خداوند گله داریم اصولاً حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها ایجاد حس منفی می‌کند و این احساسات خاص زمانی است که ما از مسیر درست زندگی خارج شده باشیم در این حالت از خداوند می‌پرسیم که چرا من را خلق کرده‌ای؟
زمانی که انسان تصور کند همه‌چیز تمام شده و دیگر نمی‌تواند به زندگی برگردد، به نظر من این یک توجیه است برای فرو رفتن در عمق تاریکی و نشان از دست دادن اعتماد به‌ نفس است.


انسان موجود قدرتمندی است و خداوند نیرو و قدرت عظیمی به او داده است، نیروی منفی خوب می‌داند که انسان باوجوداین نیروها شکست نمی‌خورد، به همین دلیل تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا این نیرو را نابود کند؛ ناامیدی یکی از همین نیروها است که موتور تولیدکننده نیروی انسان را از درون خاموش می‌کند، اینجاست که انسان از حرکت بازمی‌ماند و توقف همان چیزی است که نیروی منفی می‌خواهد.
وادی دوم به ما می‌گوید در تمام هستی امکان ندارد موجودی را پیداکنیم که بیهوده خلق شده باشد اگر هم اینجوری فکرکنیم حتماً نتوانسته‌ایم به فلسفه‌ی خلقت آن پی ببریم. وقتی ما خلق شدیم خداوند ما را سر یک دوراهی قرارداد(تاریکی و روشنایی) حال شاید ما به دلیل نداشتن آگاهی تخریب‌هایی به وجود آورده‌ایم باید بدانیم این وضعیت قابل تغییر است امیدوارم که با رسیدن به نقطه اوج تغییرات را در خودمان احساس کنیم.
ممنون از این‌که به صحبت‌های من گوش دادید.
عکاس و تایپ: همسفر فاطمه لژیون یکم
ویراستاری و نگارش متن و ارسال خبر: مسافر حسین

همسفران نمایندگی معدن فیروزه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .