English Version
English

کارگاه‌ آموزشي كنگره 60 نمایندگی سلمان فارسی

کارگاه‌ آموزشي كنگره 60 نمایندگی سلمان فارسی

جلسه هشتم از دور سی و ششم کارگاه‌های آموزشي عمومی كنگره 60 اصفهان نمایندگی سلمان فارسی در روز پنجشنبه مورخ 30 بهمن 1393 به نگهبانی مسافر محمدجواد و استادی مسافر محسن خان و دبيری مسافر عباس با دستور جلسه جشن هفته دیده‌بان رأس ساعت 17 شروع به كار نمود.
 


سخنان استاد:

به قول آقای مهندس دیده‌بانان ستون‌های کنگره 60 هستند و آنها کسانی هستند که بار اجرایی و تفکری کنگره ازنظر برنامه‌ریزی بر دوش آنهاست؛ یعنی وقتی آقای مهندس برای انجام کاری در کنگره پیشنهادی می‌دهند ما دیده‌بانان ساعت‌ها روی آن تفکر می‌کنیم؛ و بعد برنامه را ارائه می‌دهیم و دوباره آقای مهندس برنامه را کنترل کرده و اضافات آن را می‌زنند یا چیزی به آن اضافه می‌کنند و دوباره در مورد آن بحث می‌کنیم و بعد که تأیید شد آن را به اجرا می‌گذاریم که معمولاً برای قانون جدید این مراحل انجام می‌شود.

قبلاً تعداد شعب کنگره کم بود و دیده‌بانان محترم هرکدام یک شعبه را اداره می‌کردند. آقای حکیمی مدتی در شعبه انقلاب در خدمتشان بودیم بعد ایشان به شعبه رباط‌کریم رفتند و بعدازاینکه آقای خدامی شعبه اصفهان را تحویل دادند آقای حکیمی این شعبه را تحویل گرفتند. تا زمانی که تعداد شعب کنگره کم بود می‌شد که به این طریق عمل کرد که هر شعبه را یک دیده‌بان اداره کند. وقتی تعداد شعب زیاد شد هرچند شعبه را یک دیده‌بان به عهده گرفت و به این طریق بود یک دیده‌بان هرروز هفته به یکی از شعب سرکشی می‌کرد و نهایتاً به‌جایی رسید که ما حدوداً 60 شعبه داریم و تعداد دیده‌بانان که باید 14 نفر باشند در حال حاضر 12 نفر هستند در این صورت دیده‌بانان قادر نبودند که شعب را سرکشی کنند بنابراین آقای مهندس این مشکل را این‌طور حل کردند که ایجنت را ابداع کردند و همین‌طور قوانینی را که برای ایجنت مشخص کردند و از طریق ایجنت هرچند شعبه وصل به یک دیده‌بان است.
 


بعدازآنکه شعبه تحویل ایجنت شد این‌طور به نظر می‌رسید که دیده‌بانان به شعبه اصلی رفته و به دنبال رسالت خود باشند ولی غافل از اینکه با زیادشدن تعداد شعب کار زیادتر شده و آنها مسئولیت بیشتری دارند.

استاد از دیده‌بانان قدردانی کردند و ا ین روز را به آنها تبریک گفتند.

ایشان مثال آقای حکیمی را زدند که ایشان هفته‌ای سه مرتبه به اصفهان رفت‌وآمد می‌کنند و چیزی به‌جز عشق به کار نمی‌تواند خستگی راه را بر ایشان آسان کند. برای مثال ایشان پنج‌شنبه برای گرفتن امتحان به شعبه شیخ بهایی آمدند و بعدازآن فوراً به شهرکرد رفتند چون آنجا استاد بودند و بعدازآن هم به‌طرف تهران حرکت کردند. و این به‌جز اینکه بگوییم این شخص عاشق است هیچ‌چیز دیگر نمی‌توان گفت؛ و همچنان ایشان روزهای دوشنبه نیز در آکادمی مشغول به کار هستند.

استاد فرمودند: هر کس کارت کنگره 60 را در جیب خود دارد نشانی از آقای حکیمی را به همراه خود دارد که این کارت کاری است از آقای حکیمی، همچنین توانایی خرید زمین کنگره در اعضا به‌صورت بالقوه بود و این به کمک ایشان به‌صورت بالفعل درآمد و این اقدامات از سمت آقای حکیمی انجام گرفت در آخر ایشان از آقای حکیمی و بقیه دیده‌بانان تقدیر و تشکر کردند.

منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی سلمان فارسی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .