English Version
English

دستور جلسه این هفته: کمک کنگره به من و کمک من به کنگره

دستور جلسه این هفته: کمک کنگره به من و کمک من به کنگره

این دستور جلسه که اشاره به حاصل و برآیند عملکرد ما و کنگره 60 نموده و همچنین نمایشگر حاصل ادراک هر مسافر یا همسفر در همه سطوح از آموزش‌ها و برداشت‌های وی در طول زمان حضورش در این NGO هست. از دو بخش مجزا تشکیل‌شده که لاجرم بایستی آن را بشکافیم.

کمک‌ کنگره به من:

بخش اول در ارتباط با کمک‌های کنگره به من که همه خانواده عظیم سازمان مردم‌نهاد کنگره 60، از رهجو یا مسافر سفر اولی، سفر دومی، همسفر، راهنما و ... را در برمی‌گیرد علیرغم یکسان بودن مواردی از این خدمات که کنگره 60 به آنها ارائه می‌نماید، لیکن در هر برهه زمانی و برای یکایک این اشخاص که خود را از در زمره خانواده کنگره 60 می‌پندارند، متفاوت و گوناگون خواهد بود.

خدمات یکسان: سرویس‌های یکسان کنگره 60 به‌تمامی اعضای خود همراه با برقراری محیط مناسب و ایمن و همراه با حفظ دقیق حرمت همه اعضاء همراه با حفظ حرمت و اصول کنگره 60 جهت جاری نمودن آرامش، حفظ و ارتقای تعادل روحی و جسمی، مراقبت رفتارها و هنجارهای اعضاء در گردهمایی‌ها و جلسات متنوع و همگون پنداری آنها، ایجاد محیط شاد و متنوع و پرتحرک به لحاظ روحی و ورزشی انجام پذیرفته و در کنار آن مشاوره درزمینهٔ های موردنیاز اعضاء از سوی پایه‌وران مورد اعتماد ارائه می‌گردد. این مشاوره نمایانگر نظر مشورتی اعضاء در وادی اول هست.

خدمات انحصاری:

کنگره 60 به‌خوبی قادر به ارائه و اجرا پروتکل مستحکم DST که منطبق بر اصل پذیرفته‌شده بیمار بودن فرد مصرف‌کننده مواد مخدراست، هست. سرویس‌های متنوع و برگزاری جلسات و لژیون‌ها و خدمات نیل به رهایی. برای مسافران سفر اول که قبلاً از مواد مخدر استفاده نموده و خواهان رهایی باشند، به مقررات کنگره 60 و جلسات عمومی احترام گذاشته و آن را کاملاً پذیرفته و از نظم عمومی و حرمت کنگره پیروی نموده و پس از 3 جلسه راهنمای موردنظر خود را انتخاب و از وی تبعیت نمایند، به‌صورت رایگان برقرار گردیده و پس از تحت درمان قرار دادن فرد مصرف‌کننده و ارائه نهایت خدماتی که در هیچ جای دنیا نظیر نداشته، فرایند درمانی او را کنترل می‌نماید. این امر نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت مالی، انسانی و مدیریتی هست و کنگره 60 آن را به‌صورت رایگان در اختیار یک معتاد خواهان رهایی قرار می‌دهد.

فرد آموزش‌دیده، خودجوش و پرتحرک که نمونه بی‌عیب درمان اعتیاد هست، مسافر خواهان رهایی را در حلقهٔ خود پذیرفته و زمان و انرژی خود را برای او خرج و مصرف می‌نماید و ضمن انجام کلیه موارد مشاوره‌ای که از چند نفر پزشک هم ببر نمی‌آید، او را به رهایی رسانیده و پس‌ازآن مرحله در سفر دوم نیز وی را همراهی و آموزش‌های تکمیلی جهان‌بینی را به وی ارائه می‌نماید.

این الگوی بی‌همتا و شگفت‌انگیز که مشابهی را در جهان برای آن نمی‌توان متصور گردید، خود نیز از این فرایند کامل‌تر بیرون می‌آید و تتمه عیوب و نقص خودش نیز ترمیم می‌گردد. راهنما ققنوسی است که گوئی از میان آتشی که از پروبال زدن‌های مکرر او پدید آمده، ققنوس دیگری اما کامل‌تر و آبدیده‌تر ظاهر می‌گردد و حیات خود را استمرار می‌بخشد و خوشا به حال رهجوی او که از این استمرار تولدها، رهایی‌ها و تکامل‌ها، بتواند نهایت بهره‌برداری و خوشه‌چینی را بنماید و بذر مشتاق تعالی و نهفته در وجودش را به ساقه، ریشه و گل و نهایتاً به میوه تبدیل نموده و هم از قوت آن بهره ببرد و هم سایه‌بان‌ها را ایجاد نماید.

درمان بسیاری از بیماری‌ها به‌صورت خودبه‌خود در حین یا اتمام سفر، ایجاد انگیزه ادامه تحصیل در مسافر، فراگیری تجارب زندگی، بازیافتن اعتماد اطرافیان، درمان‌های مکمل مثل چاقی و سیگار، یادگیری ورزش‌های متنوع به‌صورت مجانی و ... نیز از دیگر خدماتی هستند که کنگره 60 در اختیار اعضاء قرار می‌دهد. به عبارت بهتر هزینه تقریبی 8 میلیون تومانی هر مصرف‌کننده، طی سفر اول گویای تلاش‌های عظیمی است که این NGO به هم‌وطنان خواهان رهایی ارائه می‌دهد درحالی‌که هیچ نهاد دولتی آن را حمایت نمی‌نماید.

کمک‌های من به کنگره 60:

این بعد از کنگره نیز جادوئی دیگر در آستین دارد. مثال شعبده‌بازی است که در بعد زمان قابل احساس توسط مسافر، پوشش خود را عوض نموده و از در دیگر وارد می‌شود تا اعضاء کنگره تنوع زیبای آموزش‌ها را درک نموده و از بی‌تحرکی و سکون خارج گردند.

ازآنجاکه خمر را به جادوی هفت‌رنگ که دارای رمز و راز بسیار است تشبیه کرده‌اند، رهجو باید بتواند از طریق خدمت نمودن در لایه‌ها یا بسترهای متنوع کنگره، با دریافت آموزش‌های ضروری در عین ادای دیون خود به منجی، نواقص احتمالی در صور پنهان خود را ترمیم نموده و ضمن افزایش اراده، شهامت اعتمادبه‌نفس، کار گروهی، راهکارهای غلبه بر خجالت، ترس، خودخواهی و منیت را یافته و تمرین نماید و با پیروزی بر مشکلات صور پنهان خود که بخشی از آنها به اعتیاد مربوط بوده و بخشی دیگر به سیر تکاملی وی مربوط می‌شود، عقاب درون را به اسمان پرواز دهد.

مناعت طبع، فروتنی، بخشندگی، خدمت به همنوع، آینده‌نگری از صفاتی است که با کمک‌های رهجو به کنگره در قالب کمک مالی، استادی جلسات، خدمات مرزبانی، راهنما شدن، عضویت در لژیون‌های مالی شعب و ... در صور پنهان وی ظاهر و تقویت گردیده و با این خصائل عالی انسانی قادر به ادامه بهتر زندگی خود و کمک به همنوعان، خواهد بود.

برای رهجو سفر اولی، کمک او به کنگره در ابتدا، همان طی طریق صحیح و اتمام سفر بدون نقص، کمک مالی به سبدها، نظم ظاهری در رفتار و رعایت آداب معاشرت، کار در آبدارخانه و نظافت سالن، چیدن و برچیدن صندلی‌ها، رعایت زمان شرکت در جلسه و اجرای توصیه‌های راهنمای خود هست. البته در مراحل دیگر و پس از رهایی می‌تواند با به عهده گیری پست‌های دبیری، نگهبانی جلسات و شرکت در امتحانات مقطعی و کمک راهنمایی و کاندیداتوری سمت ارزنده مرزبانی و دیگر خدماتی که به شعبه خود می‌نماید. مسئولین را یاری نماید و در صورت امکان با انجام کمک مالی به‌حساب زمین، به توسعه کنگره یاری رساند.

با احترام کمک راهنما مسافر محمدرضا ایمنی

منبع کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .