English Version
English

معاون دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد: ايجاد بانك اطلاعاتي مراكز درمان و كاهش آسيب اعتياد

معاون دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد: ايجاد بانك اطلاعاتي مراكز درمان و كاهش آسيب اعتياد

ه گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، بابك دين‌پرست در اين رابطه و در گفت‌وگو با روابط عمومي ستاد گفت: اين مهم، با هدف انسجام اطلاعات مراكز مجاز حوزه درمان و كاهش اسيب و معتادان تحت پوشش در اين مراكز انجام مي‌شود.

وي تصريح كرد: در جلسه مشترك وزراي بهداشت و كشور، توافق شد كه بانك اطلاعات جامع معتادان و مراكز درمان و كاهش آسيب ايجاد شود كه بر اين اساس، دو معاونت‌ كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت درمان و وزارت بهداشت، در حال تهيه فرايند انجام اين كار هستند.

معاون كاهش تقاضاي ستاد ادامه داد: وزارت بهداشت تعهد كرده اين بانك را كه عدم وجود آن يك خلاء‌ جدي تلقي مي‌شد را تا پايان سال اجرايي كند. اين سامانه براي اولين بار است كه در كشور ايجاد مي‌شود. همچنين به موازات آن، كارت‌هاي شناسايي مشخصي براي همه معتادان تحت پوشش درمان صادر مي‌شود تا ضمن كنترل فرايند درمان، از توزيع خارج از شبكه قانوني داروهاي آگونيست ويژه اعتياد هم جلوگيري شود.

دين‌پرست افزود: متاسفانه به دليل توسعه بيش از حد مراكز درمان نگهدارنده با متادون و عدم وجود نظارت‌هاي لازم بر آنها و نبود يك سيستم كنترلي مورد نياز شاهد نشت غيرقانوني بخشي از داروهاي آگونيست در سطح جامعه و فروش آن حتي در عطاري‌ها هستيم.

وي گفت: براي جلوگيري از نشت غير قانوني متادون و ساير داروهاي درمان اعتياد كه مشكلات جدي را در فرآيند امر درمان ايجاد كرده است، كميسيوني مركب از مديران و كارشناسان دستگاه‌هاي مرتبط با مديريت داروهاي اعتياد در دبيرخانه ستاد تشكيل شده تا نظارت فني و كارشناسي بر فرآيند توليد، توزيع و مصرف داروهاي اعتياد داشته باشند و به موازات آن شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ها هم موظف به برخودر قانوني با عطاري‌هاي و مراكز متخلف شده‌اند.

منبع خبر:  روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر93.09.04

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .