English Version
English

مصاحبه با مسافر عباس رسول زاده؛ بازیکن راگبی تیم کنگره 60 و تیم ملی ایران

مصاحبه با مسافر عباس رسول زاده؛ بازیکن راگبی تیم کنگره 60 و تیم ملی ایران

تیم ملی راگبی هفت نفره   sevens ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا ( اولین مرحله از سری مسابقات راهیابی به المپیک ریودوژانیرو) که در العین امارات برگزار شد با برتری بر رقیبان خود به مقام قهرمانی رسید. عباس رسول زاده بازیکن شماره 10 تیم راگبی کنگره 60 که با شماره 3 در تیم ملی ایران حاضر بود پس از کسب این مقام و به محض رسیدن به ایران به دیدار مهندس در محل دفتر مرکزی آمده بود. مصاحبه کاملی با ایشان توسط بخش فارسی سایت کنگره 60 انجام شده که از نظر شما خواهد گذشت.

سردبیر بخش فارسی

 

 

 

از برنامه‌ی روزهای گذشته‌تان برایمان بگویید.

روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته اعزام شدم به مسابقات غرب آسیا؛ مسابقات انتخابی المپیک ریو.

در این مسابقات چند تیم حضور داشتند؟

با تیم ملی ایران، 6 تیم در مسابقات شرکت کردند که تیم ایران مقام اول را کسب نمود و به‌عنوان سرگروه در مسابقات آسیا در کشور هند شرکت خواهد نمود.

خوب امروز آمدی به دفتر مرکزی برای ملاقات با آقای مهندس، از حس و حالت بگو.

قبل از رفتن، پیش آقای مهندس آمده بودم و بعد برگشت از مسابقات اولین کاری که کردم رسیدم خدمت آقای مهندس؛ چون برایم هیچ‌چیزی مهم‌تر از خوشحالی مهندس نیست. مدالم را هم آورده‌ام که به کنگره 60 تقدیم کنم، چون اعتقاد دارم این مدال برای کنگره 60 است و برازنده‌ی سینه‌ی آقای مهندس دژاکام. باور دارم که هرچه هستم و به هر چه رسیده‌ام را از کنگره‌دارم. در ادامه از آقای حامد اصفهانیان (سرپرست تیم راگبی کنگره 60) و آقای مجید سلامی (رئیس هیئت راگبی استان تهران)، کمال تشکر را دارم که همیشه من و تیم راگبی را مورد حمایت همه جانبه خودشان قرار داده‌اند.

برگردیم به موضوع آشنایی‌ات با کنگره و اینکه چه مدت است که با کنگره آشنا شده‌ای؟

حدود 6 الی 7 سالی است که با کنگره آشنا شده‌ام و اصلاً در شرایط خوبی نبودم و حال بدی داشتم و به لطف خدا و کنگره 60 توانستم به درمان و حال خوش برسم.

مواد مصرفی‌تان چه بود؟

تقریباً انواع مواد مخدر را مصرف کردم و از مصرف حشیش شروع شد و رسید به شیشه و کوکائین.

با راهنمایی چه کسی سفر کردید و چه مدت به طول انجامید؟

آقای علی خدامی عزیز و حدود 14 ماه سفر کردم.

از مسیر ورودتان به ورزش حرفه‌ای بگوید و اینکه آیا قبل از ورود به کنگره، ورزش می‌کردید؟

قبل از اعتیادم با برادرم شنا می‌کردم و با ایشان در سطح قهرمانی تمرین می‌کردم، ولی با ورودم به دنیای اعتیاد، ورزش کنار رفت و متأسفانه حدود 7 الی 8 سالی را به مصرف مواد مخدر پرداختم.

در سفر اول بودم که در شعبه شادآباد اعلام شد که برای تیم راگبی نیاز به داوطلب دارند و من و عده‌ای دیگر وارد تمرین‌ها شدیم که از میان آن‌ها من ماندم و تمرین راگبی را ادامه دادم.

آیا از همان اول به‌صورت جدی تمرین می‌کردید؟

تمرین راگبی داشتم ولی از زمانی که برای اولین بار به تیم راگبی تهران دعوت شدم توانستم راگبی را کامل‌تر درک کنم و تصمیم گرفتم که به‌صورت حرفه‌ای راگبی بازی کنم و بعد از آن بازی‌ها در سال 88 به تیم ملی دعوت شدم که به خاطر کم‌تجربه بودم در آن دوره، شرایط برایم خیلی سخت بود.

پست شما در تیم چیست؟

در پست فلای هاف و با پیراهن شماره‌ی 10 در تیم کنگره بازی می‌کنم در تیم ملی هم با شماره 3 فوروارد هستم.

دید دیگر بازیکنان نسبت به شما که یک درمان شده‌ی بیماری اعتیاد هستید، چگونه بود؟

برای اولین باری که در تیم ملی بودم یک مقدار مشکل وجود داشت، فشار روحی خیلی روی من بود ولی در برخوردها خیلی مراقب بودم و سعی کردم که خودم و سلامتی‌ام را به آن‌ها اثبات کنم. در حال حاضر همه‌ی آن‌ها موضوع درمان اعتیاد در کنگره 60 را پذیرفته‌اند و من هم به این ویژگی افتخار می‌کنم و امروزه همه‌ی تیم‌های راگبی ایران، تیم کنگره 60 را می‌شناسند و از بازی مقابل تیم کنگره واهمه دارند.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .